بازیگران هالیوودی که عروس خاندان سلطنتی شدند! + تصاویر
در دنیای پر زرق و برق سینما، بازیگرانی بودند که به دلیل وصلت با خاندان های سلطنتی از دنیای هنر خداحافظی کردند، در این مقاله 5 تن از بازیگرانی که عناوین سلطنتی را به دست آوردند معرفی میکنیم.

شاهزادگان هنرمند هالیوود

 5- ای جی لانگر (A.J. Langer): 

ای جی لانگر

ای جی لانگر

بازیگر فیلم « با دیدلز آشنا شوید » و سریال « تمرینات مخفی » اگرچه خیلی در سینما توفیقی برای ستاره شدن نیافت اما در زندگی شخصی، او با چارلز کورتنی، که پسر هجدهمین کُنت دُون در انگلستان بود ازدواج کرد و حالا تباری سلطنتی دارد. لانگر که پس از ازدواج لقب « بانو دُون » برای او در نظر گرفته شده، فعالیت های مالی و معنوی اش را وقف تحقیقات بر روی بیماری اختصاص داده و دو فرزند پسر و دختر نیز دارد که به ترتیب " بانو جوسلین اسکای کورتنی " و " جک هایدن لانگر کورتنی " نام دارند که البته لقب دومی « لُرد کورتنی » است!

4- ژا ژا گابور ( Zsa Zsa Gabor ):

ژا ژا گابور

ژا ژا گابور

علی رغم اینکه گابور نقش آفرینی های قابل اعتنایی همانند بازی در « مولن رژ » را در کارنامه هنری اش داشت، اما هیچ چیز به جز ازدواج های پی در پی اش سبب باقی ماندن خاطراتش نشده است! یکی از 9 ازدواج گابور با فردی به نام Frédéric Prinz von Anhalt که ادعا می کرد از خاندان ویلم دوم یعنی پادشاه سابق آلمان بود، انجام شده است. ادعایی که اگر و اما درباره آن فراوان است و پس از مرگ گابور در سال 2016 نیز به واسطه وراثت اموال گابور، دوباره بر سر زبانها افتاد. با اینحال گابور علاقه داشت که در زندگی عنوان سلطتنی داشته باشد؛ پس می توان تصور کرد که او هم ازدواجی سلطنتی داشته!

3- مگان مارکل ( Meghan Markle ):

مگان مارکل

مگان مارکل

بازیگر سریال « Suits » هرگز نتوانست توفیقی در دنیای بازیگری بدست بیاورد اما رابطه و در نهایت ازدواج او با شاهزاده هری، نوه ملکه انگلستان توانست عنوان سلطنتی « مگان، دوشس ساسکس » را برای او به ارمغان بیاورد. مارکل اعلام کرده که پس از ازدواج دیگر علاقه ای به حضور در سینما و تلویزیون ندارد و ترجیح می دهد باقی عمرش را به فعالیت های بشردوستانه اختصاص دهد.

 2-ریتا هیورث (Rita Hayworth)

ریتا هیورث

ریتا هیورث

ستاره دوران کلاسیک سینما که با فیلمهای « گیلدا » ، « میزهای جداگانه » در سینما خوش درخشیده بود، در سال 1948 تصمیم گرفت بازیگری را ترک کند تا با شاهزاده علی خان، پسر سلطان محمد شاه، آقا خان سوم، رهبر فرقه اسماعیلیه شیعه اسلامی ازدواج کند. ازدواجی که خیلی دوام نداشت و در سال 1951 هیورث درخواست طلاق ارائه کرد و از همسرش که رابطه ای را با جوآن فونتین آغاز کرده بود، جدا شد.

1-گریس کلی (Grace Kelly):

گریس کلی

گریس کلی

ستاره تمام دوران تاریخ سینما که از او به عنوان یکی از زیباترین بازیگران تاریخ هالیوود نیز یاد می کنند، مشهورترین بازیگر سینماست که برای ازدواج با شاهزاده موناکو، بازیگری را کنار گذاشت و به کاخ سلطنت رفت. گفته می شود گریس کلی که با فیلم « The Country Girl» توانست اسکار بهترین بازیگر زن را بدست آورد، مدتی پیش از ازدواج با شاهزاده موناکو، رابطه ای را با محمدرضا پهلوی آغاز کرده بود که هرگز بصورت رسمی اعلام نشد اما ثریا اسفندیاری، ملکه سابق ایران در کتاب خاطراتش به این موضوع اشاره کرده و از آن پرده برداشته است. کلی پس از ازدواج با شاهزاده موناکو هرگز به دنیای بازیگری بازنگشت و در نهایت در سال 1982 بر اثر تصادف رانندگی درگذشت.

نویسنده: میثم کریمی


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: 
moviemag.ir