حمله تند رسانه اصولگرا به ترانه علیدوستی
خانم ترانه علیدوستی از بازیگران مشهور و پرطرفدار سینمای ایران است که به‌جز حضور در سینما، در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری جدی دارد که گاهی این فعالیت حاشیه‌ساز می‌شود.

روزنامه صبح نو خواستار شفاف سازی مالی ترانه علیدوستی شد

روزنامه صبح نو با انتقاد از ترانه علیدوستی و فعالیت های اجتماعی‌اش نوشت:

(متن روزنامه صبح نو را می خوانید)
متاسفانه تعداد موارد اتهامات غلط این بازیگر (ترانه علیدوستی)  به حدی زیاد شده که گویا این موارد نه یک اشتباه سهوی که یک رویه عامدانه است. اگر از توییت و ری‌توییت‌های متعدد سیاسی وی بگذریم، به برخی از اتهامات (نگوییم دروغ) نسبت به آدم‌ها و نهاد‌ها می‌رسیم که نه تنها اثبات نشده، بلکه تکذیب هم شده و خانم بازیگر نه تنها آن‌ها را اصلاح نکرده که حتی آن اتهامات را پاک هم نکرده است! در برخی از موارد بسیار ضعیف‌تر، شخصی که چنین رویه‌ای داشته باشد حتماً توسط نهاد مخاطب مورد شکایت قرار می‌گیرد و باید پاسخگوی حرف‌هایش باشد، اما گویا ترانه علیدوستی از حصاری آهنین برخوردار است که نیروی انتظامی، قوه قضاییه و... را به دروغ متهم می‌کند، ولی کسی به او نمی‌گوید بالای چشمش ابرو است!


آیا این وضعیت به‌دلیل روابط خوب این بازیگر با برخی از زنان دولت تدبیروامید است؟

 متاسفانه ترانه علیدوستی هم -که انگار هرجا و هرکس مطلبی علیه جمهوری اسلامی منتشر کند سر صف همراه‌کنندگان است- اقدام به انتشار گسترده مطالب فوق کرد و این داستان همچنان ادامه دارد.

بسیاری از سلبریتی‌های فرنگی نیز درباره مسائل مختلف اجتماعی اظهار نظر می‌کنند، اما در مقابل خودشان و فعالیت‌هایشان نیز شفاف هستند و مطلب پنهانی وجود ندارد. اگر سلبریتی‌های فرنگی درباره جامعه حرف می‌زنند (که البته آنقدر‌ها هم حرف نمی‌زنند!) خودشان، درآمدشان، زندگی‌شان و... شفاف و آشکار است. آیا خانم ترانه علیدوستی پاسخ می‌دهند اخباری که درباره دستمزد میلیاردی ایشان از مجموعه «شهرزاد» مطرح است، صحت دارد؟ پس از انتقاداتی که به عوامل حاضر در فصل دوم «شهرزاد» توسط بعضی از سینماگران و کمپین «نه به شهرزاد» صورت گرفت و خواستار روشنگری درباره ابعاد مالی ساخت این اثر و رقم حق‌الزحمه بازیگران شدند، تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده و لااقل، خانم علیدوستی که درباره سیاست، امنیت، اقتصاد، محیط‌زیست، مذهب و... اظهار نظر می‌کند، یک توییت درباره شبهات مردم نسبت به دستمزدهایش منتشر نکرده است!

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه صبح نو