10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس ( قسمت1)
نگاهی داریم به بازیگران زنی که در فیلم های ترسناک معروف بازی کردند و آن فیلم ها را به یادماندنی ساختند

معرفی معروف ترین بازیگران زن فیلم های ترسناک

1. کارولین جونز
سال شهرت: 1953
فیلم معروف: خانه مومی

قبل از بازسازی فیلم معروف «خانه مومی» در سال 2005 نسخه قدیمی و موفق تر آن در سال 1953 ساخته شده بود که البته به اندازه نسخه ضعیف سال 2005 معروف نبود. فیلم قدیمی واقعا بیننده ها را ترساند. داستان آن در مورد مجسمه سازی بود که مجسمه هایش در اصل از جنس موم نبودند بلکه از جنس انسان بودند.

بیشتر بدانید : 10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس ( قسمت2)

بیشتر بدانید : 10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس (قسمت 3)


کارولین جونز نقش کتی گری را در این فیلم بازی کرد، او با بازی در این فیلم پیشرو دیگر بازیگران در نقش های شبح وار بود. احتمالا می دانید که کارولین جونز بهترین بازی ها را برای نقشش در مجموعه دهه 60 خانواده آدام  داشته و همچنین در یکی از بهترین فیلم های کلاسیک دهه 50 با نام Invasion of the Body Snatchers  بازی کرده است.

House-of-Wax.jpg
کارولین جونز در فیلم خانه مومی


2. جنت لی Janet Leigh
سال شهرت: 1960
فیلم مشهور: روانی

روانی را می توانیم نمادین ترین فیلم ترسناک تمام دوران سینما دانست. و حتی کسانی که فیلم را ندیده اند با صحنه معروف یک چاقو و زنی در حمام آشنا هستند. جنت لی در نقش ماریون کرین در حمام جیغ می کشد، تصویری که در ذهن ما ثبت شده است.

جنت لی قطعا با روانی به شهرت رسید، اگرچه بعد از آن در فیلم های زیادی بازی کرد. و احتمالا شما دختر خیلی معروف این بازیگر جیمی لی کورتیس را بشناسید.

psycho.jpg
جنت لی در فیلم روانی


3.تیپی هدرن
سال شهرت: 1963
فیلم مشهور: پرندگان

فیلم مشهور روانی هیچکاک بیننده ها را سرشار از ترس  از حیواناتی کرد که هر روز انها را می دیدند. روانی اولین فیلم تیپی هدرن در نقش ملانی دانیل بود، یک نقش نمادین که او را وارد حرفه بازیگری کرد و کمک کننده او برای بازی در فیلم Marnie  شد.

 متاسفانه هدرن، سالها بعد در مورد شخصیت تندخوی هیچکاک در این فیلم افشاگری کرد و آنرا عاملی دانست که در طول سالها شخصیتش را شکل داده. او گفت هیچکاک وقتی او از بازی در صحنه های حنسی سرباز شده با او بدرفتاری می کرده است. اما شخصیت افسانه ای  ملانی دانیل برای همیشه تبدیل به یکی از نمادین ترین صحنه های ترسناک سینما شد.

Tippi-Hedren.jpg
تیپی هدرن در فیلم پرندگان



4. میا فارو
سال شهرت: 1968
فیلم مشهور: بچه رزماری
بچه رزماری شاید دهه 60 ساخته شده باشد، اما این فیلم به خاطر تم شیطانی و آیینی امروزه هم باعث ترس بیننده ها می شود. در این فیلم میا فارو در نقش رزماری زن بارداری بازی می کند که یک گروه مذهبی قرار است بچه او را بعد از تولدش بگیرند. او بعدا می فهمد که بچه اش را از شیطان باردار شده است.

فارو اصلا انتخاب اول کارگردان برای رزماری نبود، چون او ظاهری آمریکایی نداشت. اما بعدها بعد از نظر مثبت تماشاچیان، پولانسکی فهمید که او بهترین انتخاب بوده است.و ما نمی توانیم فرد دیگری را به جای او تصور کنیم.

Mia-Farrow.jpg
میا فارو در فیلم بچه رزماری


5. لیندا بلر
سال شهرت: 1973
فیلم مشهور: جن گیر
وقتیکه صحبت از فیلم های ترسناک می شود، هر فرد فیلم بازی اول از همه به یاد جن گیر می افتد. این فیلم دختری 13 ساله به نام ریگان با بازی لیندا بلر را به تصویر می کشد که توسط شیطان تسخیر شده است. جلوه های ویژه جن گیر قطعا در ان زمان خیلی خوب بود، اما بازی قوی لیندا بلر خصوصا در صحنه ای که سر این دختر تسخیر شده کوچک کامل می چرخد، باعث شد که هنوز هم در مورد این فیلم صحبت کنند. امروزه بلر به خاطر بازی در این نقش مشهور شناخته شده است؛ و فیلم جن گیر تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ترسناک تمام دوران شد.


بیشتر بدانید : 23 حقیقت جذاب ناگفته در مورد فیلم ترسناک «جن‌گیر»!

Linda-Blair.jpg
لیندا بلر بازیگر جن گیر

بیشتر بدانید : داستان واقعی که فیلم «جن گیر» از روی آن ساخته شد!! (عکس)


6. ماریلین برنس
سال شهرت: 1974
فیلم مشهور: کشتار با اره برقی درتگزاس

ماریلین برنس در اوایل دهه 70  نقش های کوچکی را بازی کرد، اما نقش او در فیلم ترسناک مستقل کشتار با اره برقی درتگزاس و صحنه معروف جیغ کشیدن اورا به شهرت رساند و در هالیوود تثبیت کرد. برنس نقش سالی هاردستی زن قهرمان جوان داستان را بازی می کند؛ او زمانی که با برادر و دوستانش به سفر رفته با یک خانواده قاتل (و صورت چرمی) روبرو می شود.
اکثر شخصیت های فیلم زنده نمی مانند- اما سالی هاردستی زنده می ماند. او سپس 20 سال بعد یک بار دیگر با قاتل صورت چرمی روبرو می شود. و امروزه شخصیت سالی به عنوان یکی از اولین «دختران نهایی» (دخترانی که در فیلم های ترسناک زنده ماندند) فیلم های ترسناک شناخته می شود.

Marilyn-Burns.jpg
ماریلین برنس در کشتار با اره برقی درتگزاس


7. Sissy Spacek
سال شهرت: 1976
فیلم مشهور: کری

تعداد زیادی از اقتباس های نوشته های استفان کینگ از دهه 70 تا به امروز می تواند مود بحث قرار بگیرد، اما وقتی صحبت از اجرای قوی می شود، هیچ کس نمی تواند Sissy Spacek را در نقش کری وایت Carrie White فراموش کند. در فیلم شخصیت کری توسط همکلاسی هایش مورد آزار قرار گرفته  و از طرف مادر فوق العاده مذهبی اش نیزمورد سواستفاده و اذیت واقع می شود.

این داستان کلاسیک است، اما این Spacek است که تجسم زشت و ترسناک کری را به زندگی می آورد. و   Spacek تا به امروز نیز به بازیگری ادامه داده و شما می توانید او را در مجموعه های دیگر الهام گرفته از داستان های استفان کینگ در سال 2018  به نام  Castle Rockببینید.

Sissy-Spacek.jpg
Sissy Spacek


8. جیمی لی کورتیس
سال شهرت: 1978
فیلم مشهور: هالووین

وقتی اسم فیلم ترسناک می آید همه ما هالووین را می شناسیم و دوست داریم و اول از همه به ذهنمان می آید. داستان فیلم درباره مایکل مایرز قاتلی است که اولین بار خواهر بزرگ ترش را می کشد. جیمی لی کورتیس در اولین فیلم هالووین نقش لوری استرود را بازی می کند و بعدها نیز چند بار در قسمت های بعدی این فیلم ظاهر شد.
کورتیس دوباره سال 2018 با نقش لوری استرود بازگشته است اودر بازسازی فیلم هالووین طرفدارانش را بعد از 40 سال غافلگیر می کند.

گویا بازی کردن در فیلم های ترسناک برجسته در این خانواده ارثی است! ما هنوز یادمان نرفته که مادر او Janet Leigh در فیلم روانی است.

جیمی لی کورتیس,هالووین
جیمی لی کورتیس


9. Sigourney Weaver
سال شهرت: 1979
فیلم مشهور: بیگانه

اگر شما قبل از تماشای فیلم «بیگانه» از فضا نمی ترسیدید، حتما بعد از دیدن فیلم کلاسیک ریدلی اسکات تغییر نظر خواهید داد. و یکی از دلایلی که این فیلم این چنین مشهور شد به خاطر بازیگرانش بود.

Sigourney Weaver در نقش  الن ریپلی ظاهر می شود، یک پلیس راهنمایی رانندگی خشن داخل یک سفینه فضایی در نقش رهبر گروه با بیگانگان چهار پا که به آنها هجوم می آوردند روبرو می شود.
در فیلمنامه اصلی این شخصیت قرار بود مرد باشد، اما خوشبختانه Weaver را به اسکات پیشنهاد داشند. بازیگری که به خوبی از عهده این نقش برآمد.

. الن ریپلی هنوز هم یکی از قوی ترین شخصیت های زن فیلم های ترسناک شناخته می شود.

 Sigourney Weaver,بیگانه
Sigourney Weaver

10. Shelley Duvall
سال شهرت: 1980
فیلم مشهور: درخشش The Shining

چشمان از حدقه بیرون زده ترسان در فیلم معروف درخشش استعداد Shelley Duvall را برای بازی در فیلم های ترسناک به خوبی نشان می دهد- و همچنین به فیلم کمک کرد تا تبدیل به عالی ترین اقتباس سینمایی استفان کینگ شود.

شلی دوان نقش همسر جک تارنس را بازی کرد، نویسنده ای که وظیفه نگهداری از هتل Overlook را قبول می کند و کم کم به جنون مطلق می رسد.

متاسفانه فیلم استنلی کوبریک آسیب و خسارت جدی به این بازیگر جوان وارد کرد. رولینگ استون گزارش می دهد که دوال وقتی در مورد انرژی فیزیکی و احساسی که روی این نقش گذاشته صحبت می کرد، این نقش را غیرقابل تحمل نامید. و مصاحبه های اخیر نشان داد که مشکلات روحی دوال بعدا و به مرور زمان بدتر شده است.

 Sigourney Weaver,درخشش
Sigourney Weaver در فیلم درخشش

بیشتر بدانید : اگر بیماری قلبی دارید این 10 فیلم را نبینید!!

بیشتر بدانید : فیلم های ترسناک و استرس زایی که نفس ها را در سینه حبس می کند + تصاویر


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ