10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس ( قسمت2)
نگاهی داریم به بازیگران زنی که در فیلم های ترسناک معروف بازی کردند و آن فیلم ها را به یادماندنی ساختند

معرفی معروف ترین بازیگران زن فیلم های ترسناک

1. بتسی پالمر Betsy Palmer
سال شهرت: 1980
فیلم معروف: جمعه سیزدهم

دهه هشتاد یک دهه فوق العاده برای فیلم های ترسناک اسلشر محسوب می شد و جمعه سیزدهم هم قطعا از فیلم هایی بود که ما را ناامید نکرد. جیسون وورهیس هیولای اصلی در مجموعه اصلی به خاطر کشتن بچه ها در کمپ دریاچه کریستال معروف شد؛ قتل ها اینگونه به نظر می آمد که بچه ها به خاطر غفلت والدین غرق شده اند. او در این فیلم ها این کارها را به خاطر کینه جویی و انتقام مادرش پاملا هورسیس انجام می دهد

بتسی پالمر مادر کینه توز فیلم اصلی، نقش ویژه ای را در عصبانیت جیسون دارد، سرخوشی و خوشحالی او از قتل های پسرش به اندازه جیسون ترسناک بود.

بیشتر بدانید : 10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس (قسمت 3)

فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,جمعه سیزدهم 
بتسی پالمر درجمعه سیزدهم


بیشتر بدانید : 10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس ( قسمت1)


2.فلیسا رز Felissa Rose
سال شهرت: 1983
فیلم مشهور: leepaway Camp

این فیلم دهه هشتادی به اندازه دیگر اسلشر های آن زمان مشهور نبود اما یکی از غافلگیرکننده ترین پایان ها را در بین فیلم های ترسناک داشت. نمایش فلیسا رز دوجنسه و زشت در نقش آنجلا بیکر Angela Baker کمپر جوان تابستان عالی بود. و بعدا فاش شد که آنجلا در اصل برادر خودش پیتر بود. ابتدا گمان می رفت که پیتر در یک تصادف مرده و آنجلا نجات یافته، اما در واقعیت خلاف آن اتفاق افتاده بود.

والدین آنها وقتی پیتر بزرگ شد او را مانند خواهر فوت شده اش انجلا لباس می پوشاندند، زیرا پیتر از بچگی دوست داشت یک دختر کوچولو باشد.
رز بازیگری را با این فیلم شروع کرد و به خاطر موفقیتش در این نقش ترسناک توانست در فیلم های ترسناک متعددی بازی کند.

فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,leepaway Camp
فلیسا رز در leepaway Camp


3.Heather Langenkamp
سال شهرت: 1984
فیلم مشهور: کابوس خیابان الم

همه عاشق Heather Langenkamp در فیلم کابوس خیابان الم می شوند، او نقش نانسی تامپسون بی گناه و دوست داشتنی را بازی کرد. این فیلم داستان تاریخچه فری کروگز عجیب و غریب است، هیولای وحشتناکی که مردم را موقع خواب می کشد. او در کمپ  Langenkamp  با دوستان نوجوانش با موجودی مواجه می شود که دوستانش را در مدتی کوتاه یکی پس از دیگری می کشد. او توضیح می دهد که شخصیت نانسی توانسته بود کابوس هایش را تحت کنترل دراورده تا با این هیولا مبارزه کند. اما با وجود موهای خاکستری که هر روز صبح می دید کم کم شبیه والدین خود می شد.

 فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,کابوس خیابان الم,Heather Langenkamp
Heather Langenkamp بازیگر کابوس خیابان الم


4. اشلی لورنس
سال شهرت: 1987
فیلم مشهور: Hellraiser
فیلم عجیب کلایو بیکر  با هر فیلم ترسناکی که تابحال ساخته شده تفاوت دارد. و به همین خاطر هم فیلم خوبی بود. فیلم درباره مردی به نام فرانک است که به هر دلیلی درهای جهنم را باز می کند، و بعد دوباره به زمان حال برمی گردد؛ وقتیکه برادرش لری و خانواده اش به خانه قدیمی فرانک نقل مکان کرند.
این فیلم مفهومی آبستره دارد، اما لازمه تشکر کنیم از نقش زن و شخصیت قوی کریستی کوتون.

 فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,Hellraiser
اشلی لورنس در Hellraiser


5. Catherine Hicks
سال شهرت: 1988
فیلم مشهور:  بازی بچه Child’s Play

چه کسی می تواند تصور کند یک اسباب بازی برای بچه انقدر ترسناک باشد؟ در فیلم بازی بچه با چاکی آشنا می شویم، عروسکی که توسط روح مرد قاتل دیوانه ای تسخیر شده است. کاترین هیکز با بازی در شخصیت کارن بارکلی چاکی را به عنوان یک هدیه برای پسرش به خانه می آورد. ازین به بعد او اکثر اوقات در حال جنگ با روح موجود در عروسک و نجات دادن پسرش است.

کاترین هیکز  در مورد این نقشش می گوید که بعد از خواندن فیلمنامه فهمیده که این زن را دوست دارد؛ او در یک فروشگاه کار می کند، یک پسر کوچک دارد و وقتی اتفاق های بد می افتد؛ او قهرمان می شود و برای نجات خانواده اش می جنگد.. او با این موقعیت رشد می کند.

 فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,بازی بچه
Catherine Hicks در بازی بچه


6. کتی بیتس
سال شهرت: 1990
فیلم معروف: میزری یا بدبختی Misery

میزری بر اساس رمان استفان کینگ ساخته شده- رمانی که از فیلم آن ترسناک تر است- با این حال هیچ کس صحنه ای که شخصیت کتی بیتس با چوب دستی به شخصیت جیمز چان حمله کرده و پاهایش را می شکند را فراموش نمی کند.

در اینجور موارد شما با چنین داستان هایی اشنا هستید، کتی بیتس نقش آنی وایکز را بازی می کند، یک پرستار وسواسی که پل شلدون رمان نویس را بعد از سانحه تصادف نجات می دهد. این کار باعث می شود آنی تحت تاثیر داستان های پل قرار بگیرد و اجازه ندهد او برود.
بیتس شخصیت آنی را عالی بازی می کند، و این فیلم مقدمه ساز بازی او در دیگر فیلم های ترسناک می شود. او به خاطر روحیه ضد خشونتش در زندگی واقعی فردی متفاوت با اینگونه فیلم هاست.

 فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,میزری
 کتی بیتس در میزری


7.نیو کمپبل
سال شهرت: 1996
فیلم معروف: جیغ

اسلشرهای زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد، اما جیغ اثر Wes Craven به اندازه کافی غافلگیر کننده و پرطرفدار است. این فیلم حول محور قاتلی چاقو به دست می چرخد که بچه های دبیرستانی را به قتل می رساند. نیو کمپبل در نقش سیدنی اسکات، قهرمان این داستان، کسی که درنهایت متوجه می شود دوست و دوست پسرش قاتل این بچه هاست.

این فیلم جوری مدیریت شده که زیاد خودش را جدی نمی گیرد، اما صحنه های ترسناک هوشمندانه ای دارد که هنوز می ترساند و چهره دلسوز کمپبل در نقش سیدنی قطعا یکی از چهره هایی است که تا سالها فراموشش نمی کنیم.

فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,جیغ,فیلم جیغ 
نیو کمپبل در فیلم جیغ

8. دورو باریمور
سال شهرت: 1996
فیلم مشهور: جیغ
تنها زن مشهورتر از نیم کمپبل در فیلم جیغ دورو باریمور است. دورو باریمور در اولین صحنه فیلم ظاهر می شود- و بعد قاتل او را تعقیب می کند، او حتی قبل از اینکه داستان فیلم شروع شود چاقو خورده و به قتل می رسد. تابحال در فیلمی دیده نشده بود که معروف ترین چهره های فیلم در همان اول فیلم کشته شوند، و این موضوع کاملا بیننده را شوکه کرد و باعث سرخوشی طرفداران فیلم های ترسناک شد که تابحال چنین چیزی را ندیده بودند.

پس فراموش نکنیم که دورو باریمور بزرگ در این فیلم معروف نقش داشته، او به یمن یک نقش کوچک خودش را به یک فیلم ترسناک نمادین چسباند!

 فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,جیغ,فیلم جیغ,دورو باریمور
دورو باریمور روی پوستر فیلم جیغ


9. تونی کولت
سال شهرت: 1999
فیلم معروف: حس ششم
تونی کولت در طول سالها بازیگر کهنه کار فیلم های ترسناک بوده، و با بازی اش در نقش لین سیر  Lynn Sear توانست نامزد بهترین بازیگر زن در سال 2000 شود. فیلم حس ششم در مورد پسر کوچکی است که می تواند ارواح را ببیند و در مور رابطه این پسر با  فرزند مالکوم کرو روان شناس است. بااینکه تمام اجراهای این داستان فراطبیعی خاص و عالی بود، اما تونی کلوت با بازی در نقش یک مادر نگران و بدبین ماندگار شد.

 فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,حس ششم
تونی کولت در حس ششم


10. میلا یوویچ
سال شهرت: 2002
فیلم مشهور: رزیدنت اویل

این فیلم چند قسمتی از یک بازی ویدئویی مشهور درست شده و از سال 2002 شروع شده است. میلا یوویچ برای 15 سال در نقش آلیس بازی کرد.
به واسطه بازی در نقش یک زن قدرتمند به عنوان نقش اول فیلم، گمان می رفت که یوویج بتوانید نقش های قوی که همیشه در شروع بازیگری آرزویش را داشته پیدا کند. اما امروزه تبدیل به نماد فیلم های اکشن شدن امری عادی است. همه چیز در برای زنان در حال تغییر است-  و یووچ دیگر نتوانست موفقیت هایی چنین بزرگ کسب کند.

فیلم ترسناک,زنان فیلم های ترسناک,شخصیت فیلم ترسناک,میلا جووانیچ 
میلا یوویچ در رزیدنت اویل


بیشتر بدانید : مردانی که پشت نقاب فیلم های ترسناک هستند!! (عکس)

بیشتر بدانید : 10 فیلم برتر هالیوود که قربانیان در آن تکه تکه می‌شوند!! + عکس

بیشتر بدانید : نقش های شرورانه ای که به جسم و روح بازیگران آسیب رساند + تصویر


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ