5 حقیقت سینمایی که فقط افراد عشق سینما آنها را می دانند! (قسمت 2)
حقایقی جالب و خواندنی در مورد صنعت سینما وجود دارد که فقط عاشقان واقعی سینمای هالیوود به آنها توجه کرده اند. با ما همراه شوید تا با 5 مورد از جالب ترین آنها آشنا شوید

حقایق جالب و خواندنی سینمای هالیوود

جودی گارلند Judy Garland  بازیگر 16 ساله فیلم جادوگر شهر اوز در طول فیلمبرداری مجبور می شد به خودش گرسنگی بدهد و سیگار بکشد تا وزن اضافه نکند.

متاسفانه چنین چیزهایی در هالیوود آن زمان امری عادی بود. استودیوهای فیلم سازی عادت داشتند بازیگران را استثمار کرده و زندگی شان را کنترل کنند (از رژیم های غذایی گرفته تا حتی روابط عشقی شان).

جودی گارلند همیشه عادت داشت وزن سلامت خود را حفظ کند، اما استودیو  از او می خواست استخوانی تر باشد، برای همین او در طول روز فقط یه کاسه کوچک سوپ و یک بشقاب سالاد می خورد.

حتی این بازیگر جوان را مجبور می کردند سیگار بکشد تا بیشتر اشتهایش را کنترل کند، او در یادآوری خاطراتش گفته است که او و دیگر بازیگران جوان را مجبور به استفاده از آمفتامین (amphetamine: نوعی داروی مسکن) تا بتوانند بیشتر بیدار مانده و فیلم های بیشتری بازی کنند.

این بازیگران بعد از اتمام فیلمبرداری به بیمارستان استودیو برده می شدند و مجبور می شدند با مصرف داروی خواب اور barbiturates بخوابند تا روز بعد بتوانند بیدار شده  و دوباره کار را از سر بگیرند.

تمام این اتفاقات روی سلامت و ظاهر این بازیگر تاثیر زیادی گذاشت و احتمالا به خاطر این دلایل خیلی زود از دنیا رفت.

حقایق سینما,پشت پرده,سینمای هالیوود,رازهای سینما,جودی گارلند,جادوگر شهر اوز 
جودی گارلند Judy Garland بازیگر جادوگر شهر اوز



بیشتر بدانید : 6 حقیقت سینمایی که فقط افراد عشق سینما آنها را می دانند!


سگ جورج لوکاس  که ایندیانا نام داشت الگوی و منبع الهام برای Chewbacca بود


جورج لوکاس اظهار داشت: من وقتی که این فیلم را می نوشتم یک سگ Alaskan Malamute داشتم. یک سگ خیلی دوست داشتنی، همیشه وقتی در حال نوشتن بودم کناری صندلی من می نشست. و وقتی رانندگی می کردم صندلی جلو کنارم می نشست. نژاد Malamute اندازه بزرگی دارد- وزن 130 پوندی بیشتر از یک انسان و با موهای خیلی بلند.

داشتن این سگ الهام بخش من بود که سگی مثل سگ خودم پشمالو و بزرگ به Han Solo بدهم. نه کاملا شبیه یک سگ،بلکه باهوش تر.
البته نام فیلم ایندیانا جونز نیز از نام این سگ برداشته شد.

حقایق سینما,پشت پرده,سینمای هالیوود,رازهای سینما, 
سگ جورج لوکاس

بندیکت کامبریج با خالق شرلک هولمز، سر آرتور کانن دویل فامیل است

آرتور کانون دویل Arthur Conan Doyle شخصیتی را خلق کرد که بعدها یکی از خویشاوندان دورش نقش آن را بازی کرد. بندیکت کامبریج و سر آرتور جد مشترک داشتند- John of Gaunt  اولین دوک لنکستر (Lancaster) سومین پسر از 5 پسر نجات یافته ادوارد سوم انگلیس که در قرن چهاردهم زندگی می کردند.

John of Gaunt پانزدهمین جد دویل و هفدمین جد کامبریج است.

به غیر از این بندیکت کامبریج همچنین در نقش ریچارد سوم بازی کرده است، کسی که طبق مدارک شجره شناسان دانشگاه لسیستر کاملا نسبت فامیلی دارند. او همچنین به صورت غیرمستقیم با ملکه الیزابت دوم و لیدی جین گری در شجره نامه خانوادگی اش نسبت فامیلی دارد.

 حقایق سینما,پشت پرده,سینمای هالیوود,رازهای سینما,
بندیکت کامبریج و سر آرتور کانن دویل


اگرچه اکثرا مریلین مونرو را دختری درشت اندام و توپر می دانستند، اما لباس های او حتی برای زنان لاغر اندام کوچک بود.

اندام مریلین مونرو  برای زنان مانند یه اسظوره بود، و افراد زیادی او را فقط در فیلم Some Like It Hot  دیده بودند. مریلین مونرو در این فیلم باردار بود (متاسفانه تمام بارداری این بازیگر نافرجام بود و به سقط ختم می شد)، و به همین خاطر کمی اضافه وزن داشت.

در بعضی مدارک در دسترس سایز مریلین مونرو ذکر شده: 36-24-34 و اما این سایزها حتی سایز متوسط حساب نمی شود. لباس های مریلین مونرو در مزایده ها فروخته شد و در موزه ها به نمایش گذاشته شد و این ثابت می کرد او چاق نبوده است!

 حقایق سینما,پشت پرده,سینمای هالیوود,رازهای سینما,مریلین مونرو
مریلین مونرو


رابرت رودریگز و جان مالکوویچ فیلمی ساخته اند که سال 2115 اکران می شود.

در تبلیغات این فیلم آمده است: شما این فیلم را نخواهید دید. این ناراحت کننده است اما حقیقت دارد: هرکسی که الان زنده است این فیلم علمی تخیلی را خواهد دید.

 اما حالا چرا 100 سال بعد؟ این فیلم با همکاری شرکتی که متعلق به رمی مارتین  Rémy Martin است ساخته شد. یک کشاورز فرانسوی که کنیاک تولید کرده و می فروشد. و برای ساخت هر بطری Louis XIII تا آماده رسیدن دست مشتری بشود 100 سال زمان لازم است. این فیلم هم قرار است در 18 نوامبر سال 2115 یعنی همان روزی که کنیاک ها آماده می شود اکران شود.

داستان اصلی فیلم یک راز است، اما 3 اپیزود دارد: گذشته، طبیعت، آینده. آنها هیچ صحنه ای از فیلم را به کسی نشان نداده اند، اما 3 سناریوی احتمالی شرح داده شده است.

1000 مهمان از سراسر جهان، که رودریگز و مالکوویچ هم در بین انها هستند بلیط دعوتی از جنس فلز برای شرکت در یک  مراسم افتتاحیه را دریافت می کنند. در انجا می توانند دست

حقایق سینما,پشت پرده,سینمای هالیوود,رازهای سینما,
فیلم  Louis XIII

 

بیشتر بدانید : با دانستن این حقایق مجبور می شوید فیلم های محبوبتان را دوباره ببینید!!

بیشتر بدانید : 23 حقیقت جذاب ناگفته در مورد فیلم ترسناک «جن‌گیر»!

بیشتر بدانید : سازندگان فیلم های ترسناک چگونه ما را می ترسانند؟! + عکس (قسمت2)

بیشتر بدانید : فیلم هایی که برای پربیننده شدن اصول و قواعد را شکستند!!



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ