چرا این تصاویر از فیلم «رما» (Roma) تماشاگران را غمگین کرد؟
شما با شروع فیلم گوشی موبایل خود را کنار خواهید گذاشت و در فیلم غرق می شوید. رما از آن دسته از فیلم هایی است که ما خودمان را جای شخصیت اصلی فیلم گذاشته و تمام ماجراها را با آن تجربه می کنیم

نگاهی به فیلم اسپانیایی «رما» (Roma) و صحنه های تراژیک آن

رما فیلم اسپانیایی (Roma) یک فیلم سیاه‌وسفید در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی آلفونسو کوارون و محصول سال ۲۰۱۸ است.

«رما» یکی از جدی ترین فیلم های کمپانی نتلفیکس در رقابت ها، فیلمی زیبا و آرام است.

کوارون این فیلم را با الهام از دوران کودکی خود ساخته‌است. داستان فیلم در اوایل دهه ۷۰ میلادی و در منطقه ای از مکزیکو سیتی تحت عنوان کلونیا رما که به صورت مختصر رما نامیده می‌شود؛ رخ می‌دهد.
شما با شروع فیلم گوشی موبایل خود را کنار خواهید گذاشت و در فیلم غرق می شوید. رما از آن دسته از فیلم هایی است که ما خودمان را جای شخصیت اصلی فیلم گذاشته و تمام ماجراها را با آن تجربه می کنیم.

به خاطر همین چیزهاست که فیلم آلفونسو کوارون انقدر قوی است- و همچنین تصاویری که ما در این فیلم می بینیم بیشتر از هرتصویر دیگری از سال 2018 اندوهناک و تاثیرگذار است.


بیشتر بدانید : عکس های دیدنی از برندگان گلدن گلوب 2019 با جایزه هایشان

فیلم Roma,فیلم رما,اسکار,فیلم های 2018
عکس های فیلم Roma


داستان کلیو Cleo  (Yalitza Aparicio)را بین سالهای 1970 تا 1971 روایت می کند. کلیو برای یک خانواده از طبقه متوسط مکزیک  به نام های سوفیا و آنتونیو و چهارفرزندشان به عنوان خدمتکار و پرستار بچه کار می کند.

او در خیلی از موارد تبدیل به عضوی از خانواده انها شده است. مثلا می توان دید مشکلات ازدواج کارفرماهایش زندگی او را تهدید می کند. 

در همین حین برای این خدمتکار خانگی پناهنده اتفاقاتی می افتد که مجبور می شود استقلال و اتکا به خودش را تجربه کند. کلیو دو رابطه عشقی را تجربه می کند، او در همان دورانی که با بهترین دوستش قرار می گذارد، یک روز با Fermín که دوست پسر خودش می دانست همخوابه می شود. در نتیجه این همخوابگی کلیو باردار شده و بعد از خبر دادن به دوست پسرش او رابطه شان راتمام کرده و پشت سرش را هم نگاه نمی کند.

از همان ابتدا پیش بینی می شود که این بارداری ختم به خیر نشود.
Fermín بارها تماس های کلیو برای ارتباط برقرار گرفتن با او را بی جواب می گذارد. وقتی که کیسه آب کلیو پاره می شود این خانواده سوفیا هستند که کلیو را به بیمارستان می رسانند.

فیلم Roma,فیلم رما,اسکار,فیلم های 2018
Yalitza Aparicio در نقش کلیو



کلیو موقع درد زایمان مدت زیادی در ترافیک می ماند. وقتی او و این خانواده به بیمارستان می رسند، دکتر ضربان قلب را چک می کند. فقط یک صدا شنیده می شود. در یک سکانس دردناک واقعی کلیو به سرعت به اتاق عمل برده می شود. تا دکترها بتوانند جنین مرده اش را به دنیا بیاورند. سپس آنها عملیات احیای نوزاد را آغاز می کنند، اما هیچ موفقیتی ندارند.

دکترها به دنیا امدن جنین مرده را اعلام می کنند و به کلویی اجازه می دهند برای اولین بار  و آخرین بار فرزندش را در اغوش بگیرد. او تنها می تواند با فرزندش خداحافظی کند....
حتی  برای بیننده هایی که چنین صحنه هایی را دیده بودند، تماشای صحنه به دنیا آمدن بچه مرده بیش از اندازه سخت بود.

ما از یکی از تماشاچی های شنیدیم در طول نمایش بارها مجبور شده بیرون بیاید و قدم بزند ( Roma به صورت محدود در چند سالن نمایش داده شد)

برای تعداد زیادی از مادران و پدرانی که در گذشته به دنیا آمدن فرزند مرده و یا سقط جنین را تجربه کرده اند، تماشای چنین صحنه هایی یادآوری خاطرات به شدت دردناک و سخت شان است.

فیلم Roma,فیلم رما,اسکار,فیلم های 2018
عکس های فیلم Roma



اگر دوستان شما از جمله افرادی هستند که با دیدن چنین صحنه هایی غمگین و افسرده می شوند، در مورد تماشای این فیلم بهشان هشدار بدهید! اگرچه Roma یکی از یفلم های قابل توجه 2018 و از رتبه بالایی برخوردار است. اما تماشای آن برای افراد به شدت حساس توصیه نمی شود!

 

بیشتر بدانید : بررسی فیلم Roma؛ بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب

بیشتر بدانید : اولین فیلم های ناکام اسکار 2019

بیشتر بدانید : معرفی 12 فیلم از جشنواره کن 2018 که نباید از دست داد

بیشتر بدانید : امیدوارکننده ترین فیلم های پاییز 2018 + عکس

بیشتر بدانید : جدیدترین فیلم های هالیوود 2018 + تصاویر

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ