عکس های تراژیک از آخرین هنرنمایی بازیگران در فیلم هایشان
 اگر می خواهید بدانید بازیگران مشهوری چون آدری هپبورن، الیزابت تیلور، کلارک گابل در سال های آخر زندگی در چه فیلم هایی بازی کرده اند با ما همراه شوید

آخرین فیلم های بازیگران قدیمی هالیوود از آدری هپبورن تا کلارک گابل

1. آدری هپبورن

آدری هپبورن  بازیگر بریتانیایی افسانه ای، ستاره برجسته ای که در طی دوران طلایی بازیگری خود جوایز زیادی شامل جوایز گلدن گلاب و امی را از آن خود کرد. انستیتو فیلم آمریکا در لیست بازیگران زن افسانه ای سینما رتبه سوم را به آدری هپبورن  اختصاص داده است. آخرین نقش آفرین او هرچند کوتاه اما هنوز به یادماندنی است.

آدری هپبورن  در صحنه کوتاهی در فیلم سال 1989 اسپیلبرگ به نام «همیشه» (Always) ظاهر شد؛ فیلمی که بازسازی فیلم مردی به نام جو (Guy Named Joe) محصول سال 1943  بود. و این آخرین باری بود که این بازیگر افسانه ای روی پرده سینما ظاهر شد. هپبورن سال 1993 در سن 63 سالگی در سوئیس درگذشت.

بیشتر بدانید : عکس های تراژیک از آخرین هنرنمایی بازیگران در فیلم هایشان (قسمت2)


بیشتر بدانید : آدری هپبورن بانوی زیبا و شیطان هالیوود + تصاویر

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,آدری هپبورن
آخرین فیلم آدری هپبورن


2. الیزابت تیلور

الیزابت تیلور بازیگر و نماد زیبایی اولین فیلمش را سال 1942، زمانیکه فقط 10 سال داشت، در There’s One Born Every Minute بازی کرد. بعد از این تیلور چندین بار نامزد اسکار شد و بارها لقب ستاره افسانه ای سینما به او داده شد.

اگرچه این بازیگر بیشتر روزهای درخشان سینمایی اش در دهه 50 بود، حتی تا اوایل دهه 20 نیز در نقش های زیادی در فیلم های هالیوود خوش درخشید. او آخرین بار در یک فیلم تلویزیونی به نام These Old Broads  ظاهر شد، این فیلم سال 2001 نمایش داده شد. الیزابت تیلور سال 2011 در 79 سالگی درگذشت.


بیشتر بدانید : بیوگرافی الیزابت تیلور کلئوپاترای دوران + عکس های الیزابت تیلور

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,الیزابت تیلور
آخرین فیلم الیزابت تیلور


3. لوسیل بال

احتمالا شما هم لوسیل بال را با سریال های کلاسیک دهه 50 تلویزیون، مثل من لوسی را دوست دارم،  و سریال های مختلف تلویزیونی دیگر می شناسید. متاسفانه آخرین حضور لوسیل بال  در تلویزیون موفقیت آمیز نبود.

اخرین پروژه تلویزیونی این بازیگر دهه 50، سال 1986 به  نام زندگی با لوسی به نمایش در آمد. اگرچه این برنامه با همکاری آرون اسلینگ تولید شده شده بود، اما در نهایت نظر بیننده ها را جلب نکرد و بعد از 8 اپیزود ساخت آن متوقف شد. سه سال بعد این بازیگر کمدی افسانه ای در سن 77 سالگی از دنیا رفت.

آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,لوسیل بال 
آخرین فیلم لوسیل بال


4. پل نیومن

بازیگر مرد افسانه ای هالیوود با بازی عالی و موفقیت های پی در پی چندین بار برنده جوایز  گلدن گلاب و امی شد. اگرچه آخرین نقش او در فیلم های سینمایی مربوط به سال 2002 و در فیلم Road to Perdition  بود، اما آخرین اجرای او را چند سال بعد و در تلویزیون دیدیم.

پل نیومن سال 2005، در آخرین کار خود در یک سریال 2 قسمتی به نام سقوط امپراطوری  (Empire Falls) بازی کرد. او امیدوار بود که دوباره به بازیگری ادامه دهد؛ پیش بینی می شد که برای اولین بار در یک تئاتر به نام Mice and Men  بازی کند. اما متاسفانه قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، پل نیومن در سن 83 سالگی در سال 2008 از دنیا رفت.

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,پل نیومن
آخرین فیلم پل نیومن


5. جینجر راجرز

جینجر راجرز را احتمالا با نقش های انکار ناپذیرش روی صحنه همراه با بازیگر درجه پایین تر فرد آستیر افسانه ای می شناسند. براستی که این بازیگر هر جا که ظاهر می شد روی سن، پرده نقره ای طبیعی بود، بینندگان با دیدن خوانندگی، رقص و مهارت های بازیگر او چشمانشان می درخشید.

 در سال  1987 این ستاره افسانه ای هالیوود برای آخرین بار در اپیزود فیلم «هتل» آرون اسپلینگ ظاهر شد. اوسال 1995 در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,جینجر راجرز
آخرین فیلم جینجر راجرز


6. بت دیویس

بت دیویس که یکی از بزرگ ترین بازیگران زن تمام دوران هالیوود دانسته می شود، حتی در لحظه های آخر هم در نقش ها برجسته و دراماتیک ظاهر شد. آخرین فیلم این بازیگر سال 1989 قرار بود Wicked Stepmother باشد، اما او در میانه تولید فیلم به دلیل اختلاف با کارگردان ان لری کوهن فیلم را ترک کرد.

بعد از آن بت دیویس افسانه ای در سن 81 سالگی درگذشت. قبل از فوت آخرین حضور او در فیلم  لیندسی آندرسون Whales of August  بود که سال 1987 به نمایش در آمد. این فیلم نظارت مثبت تماشاگران را به خود جلب کرد و اجرای بت دیویس نیز تحسین شد.

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,بت دیویس
آخرین فیلم بت دیویس


7. جنت لی

قابل توجه ترین نقش جنت لی در سینما در نقش ماریون کران در فیلم روانی آلفرد هیچکاک محصول سال 1960 بود. جنت لی آخرین فیلمی که بازی کرد یک کمدی  به نام Bad Girls from Valley High بود.

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,جنت لی
آخرین فیلم جنت لی


8. مارلین دیتریش

تر مارلین دیتریش مشهورترین نقشش لولا-لولا در سالفیلن فرشته آبی محصول 1930 بود. شهرت این بازیگر فراتر از بازیگری بود، یکی از دلایل معروفیت او به خاطر فعالیت های انسان دوستانه اس در جنگ جهانی دوم بود.

آخرین حضور مارلین روی پرده سینما سال 1978 در فیلم Just a Gigolo با دیوید بویی بود. مارلین دیتریش آهنگ آغاز فیلم را نیز خواند. فیلم نظر منتقدان را جلب نکرد. این بازیگر در سال 1992 در سن 90 سالگی درگذشت.

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,
آخرین فیلم مارلین دیتریش


9. ریتا هیورث

ریتا هیورث هنرپیشه مشهور دهه نود در فیلم های مثل «گیلدا» سال 1946 و بانوی از شانگهای سال 1947 بازی کرد. آخرین حضور این بازیگر در سینما سال 1972 در فیلم وسترنی The Wrath of God  کنار Frank Langella بود.

ریتا هیورث سال 1987 در سن 68 سالگی به خاطر بیماری آلزایمر درگذشت. مرگ او تاثیر زیادی بر روی مردم گذاشت و باعث شد مردم به تحقیق در مورد این بیماری بپردازند.

 آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی, ریتا هیورث
آخرین عکس  ریتا هیورث


10. کلارک گابل

این بازیگر چندین سال لقب سلطان هالیوود را از آن خود کرده بود. مشهورترین هنرنمایی این بازیگر در نقش رت باتلر در فیلم بربادرفته بود. گابل در بیش از 60 فیلم در نقش اول ظاهر شد. او سه بار نامزد اسکار شد و یک بار هم برای فیلم It Happened One Night. برنده اسکار بهترین بازیگری شد.

این بازیگر تا آخرین سالهای عمرش در حال بازی کردن بود. کلارک گابل آخرین بازیگری اش در فیلم The Misfits نوشته آرتور میلر بود، او کنار بازیگرانی چون مریلین مونرو و Montgomery Clift نقش آفرینی کرد، این فیلم سال 1961 اکران شد. و کلارک گابل در سال 1960 قبل از اینکه فیلم اکران شود دار فانی را وداع گفت. 

آخرین فیلم بازیگران,بازیگران قدیمی,بازیگران هالیوود,عکس بازیگران,فیلم قدیمی,کلارک گابل
آخرین عکس  کلارک گابل

 

بیشتر بدانید : معروفترین ستارگان درگذشته زن هالیوود و علت مرگ آنها +عکس

بیشتر بدانید : 16 بازیگر هالیوود که آخرین فیلم خودشان را ندیدند! (+عکس)

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت1)

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

بیشتر بدانید : عکس های بازیگران و ستاره های مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ