حقایق جالب ناشنیده در مورد فیلم های تام کروز + عکس
برای طرفداران این ستاره هالیوود دانستن حقایق پشت پرده فیلم هایش همیشه جالب توجه بوده است. پس در اینجا از رازهای فیلم های تام کروز که لازم است بدانید پرده برداری می کنیم

رازهای جالب در مورد فیلم های تام کروز که نمی دانستید

تام کروز حدود 40 سال یکی از بزرگ ترین ستاره های سینما در سراسر جهان به شمار می آمد. از فیلم هایی چون تاپ گان تا ماموریت غیرممکن، ستاره های کمی چنین کارنامه سینمایی پرباری دارند.

ارزش دارایی های این ستاره پرکار بالغ بر 500 میلیون دلار است که برای چهار دهه بازیگری مبلغ معقولی به حساب می آید. برای طرفداران این ستاره هالیوود دانستن حقایق پشت پرده فیلم هایش همیشه جالب توجه بوده است. پس در اینجا از رازهای فیلم های تام کروز که لازم است بدانید پرده برداری می کنیم!

تام کروز بازی در فیلم سینمایی را قبول نمی کند مگر اینکه خودش تمام صحنه های اکشن را بازی کند!

تام کروز به اینکه خطرناک ترین صحنه های فیلم هایش را تماما خودش بازی کرده شهرت دارد. اگر فیلم ماموریت غیرممکن را ببینید، ازینکه این ستاره چه صحنه های خطرناکی را بازی کرده شوکه می شوید. گفته شده این هنرمند قرار داد بازی در هر فیلمی را به این شرط  امضا می کند که بدل کار نداشته باشد!
گزارش شده که از تام کروز تقاضای بازی در فیلمی داشتند که تهیه کنندگان به بازیگر فیلم اجازه پریدن از ارتفاع در صحنه های اکشن را نمی دادند؛ درنهایت تام کروز بازی در فیلم را نپذیرفت و آنها مجبور شدند دنبال بازیگر ترسوتری بگردند!

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری,
صحنه های اکشن تام کروز بدون بدلکار

بیشتر بدانید : 12 نقش خطرناکی که نزدیک بود جان تام کروز را بگیرد!


تام کروز بازی در نقش اول فیلم والکری را قبول کرد، چراکه این نقش شبیه یک شخصیت واقعی بود

فیلم والکری از روی داستان واقعی مردمی به نام کولونل von Stauffenbergساخته شده، کسی که در جنگ جهانی دوم قصد ترور هیتلر را داشت. وقتیکه این نقش به تام کروز پیشنهاد شد، هیچ تضمینی بابت فروش بالای فیلم نبود که بتوان این بازیگر را برای امضای قرارداد متقاعد کرد. درعوض تنها چیزی که نظر تام کروز را به خود جلب کرد شباهت قابل توجه بین او و سرباز آلمانی بود.

فیلم والکری فروش خوبی داشت و ثابت کرد که گاهی اوقات تنها موضوع مهم شباهت هاست. فیلم موفقیت بالای کسب کرد و 200 میلیون دلار فروش داشت.
تام کروز در این فیلم نیز تمام صحنه ها را خودش بازی کرد و بدل قبول نکرد.

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری,والکری 
تام کروز در والکری

ماموریت غیرممکن: فال اوت واقعا به تام کروز صدمه زد!

ماموریت غیرممکن: فال اوت آخرین قسمت از سری فیلم های این مجموعه که 2018 اکران شد. تام کروز در این فیلم اکشن توانایی تمام  صحنه های خطرناک را خودش بازی کرد و درنهایت به خودش صدمه زد!

در یکی از صحنه های اکشن هنگام یک پرش خطرناک از ساختمان بلند آرنج تام کروز شکست. عوامل فیلم مجبور شدند مدتی فیلمبرداری را تعطیل کرده تا بازیگر فیلم آمادگی و سلامت لازم را بدست آورد. 

تام کروز تنها 7 هفته بعد از این سانحه سر صحنه فیلمبرداری بازگشت و دوباره سرسختانه خودش صحنه های اکشن را بدون بدلکار بازی کرد. اما این زحمت ها نتیجه بخش بود. هفتمین مجموعه از این فیلم ها نیز در دست ساخت است.

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری, 
ماموریت غیرممکن: فال اوت

فیلم آخرین سامورایی تقریبا تام کروز را کشت!

تام کروز برای بازی در فیلم اخرین سامورایی نامزد جایزه اسکار شد. اما اگر همبازی اش در فیلم زندگی او را نجات نداده بود، این لیست ما به شکل کاملا متفاوتی نوشته می شد.  استفاده از شمشیرهای سامورایی واقعی در این فیلم توسط بازیگران دردسر ساز شد.

قضیه این بود که شمشیرها ظاهرا ایمن دانسته می شد و قرار شد در صحنه های فیلم ازشان استفاده کنند. اما یکی از آنها شکسته بود. و Hiroyuki Sanada  همبازی تام کروز درست وقتی که شمشیر یک اینچ با گردن تام کروز فاصله داشت آن را متوقف کرد.

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری, آخرین سامورایی 
آسیب دیدن تام کروز در فیلم آخرین سامورایی

آن رایس از بازی تام کروز در مصاحبه با خون آشام متنفر بود!

بدون وجود نویسنده ان رایس اصلا فیلم « در مصاحبه با خون آشام» وجود نداشت. اما آن رایس نویسنده اصلا ازینکه تام کروز برای نقش خون آشام لستات (Lestat ) انتخاب شده بود خوشحال نبود.

او که ازین انتخاب ناراحت بود به صورت عمومی از تام کروز و تمام دست اندرکاران فیلم انتقاد کرد.

اما بعد از اکران شدن فیلم نظرش کاملا برگشت و اعلام کرد تام کروز برای این نقش عالی بود و خودش را ثابت کرد. او برای عذرخواهی از تام کروز دو صفحه تبلیغ در مجله Daily Variety و در آن دو صفحه به تبلیغ و تمجید از نقش تام کروز به عنوان مشهورترین خون آشامش پرداخت!

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری,راسل کرو,مصاحبه با خون آشام 
تام کروز و راسل کرو در مصاحبه با خون آشام

Les Grossman توسط تام کروز برای تندر گرمسیری خلق شد

وقتیکه بن استایلر در تقلا برای نوشتن تندر گرمسیری بود، فیلنامه را به تام کروز داد تا بخواند. تام کروز پیشنهاد داد که اضافه کردن یک مجری فیلم روشی است که می تواند فشار و بار سنگینی روی شخصیت ها بگذارد. اوو بعدها تصمیم گرفت نقش Les Grossman را با دو شرط عجیب و غریب خودش بازی کند.
شرط اول این بود که این شخصیت دست های چاقی داشته باشد. شرط دوم اینکه مجری چاق و تاس استودیو رقصنده بشود و به خاطر همین شرط یکی از به یادماندنی ترین شخصیت های تاریخ  این فیلم خلق شد.

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری,تندر گرمسیری 
تام کروز در تندر گرمسیری

فیلم مومیایی در پشت صحنه یک هیولای واقعی بود

مومیایی قرار بود Dark Universe کمپانی یونیورسال را آغاز کند؛ تا وقتی که تام کروز روی آن دست گذاشت. طبق گفته خبرنگاران  تام کروز به تمام جنبه های فیلمسازی آن از داستان و کارگردانی گرفته تا حتی ویرایش اشراف داشت.

علی رغم اینکه یک تیم توسط یونیورسال استخدام شد، کروز ادیتور و فیلمنامه نویس خودش را خرید و بعد به خاطر درگیری کنترل کارگردانی از دست Kurtzman در رفت. به خاطر دخالت های تام  کروز نسخه مومیایی او مخاطبان را ترساند و اصلا جذب نکرد. فیلم با بودجه 190 میلیونی ساخته شد و تنها 80 میلیون دلار فروش کرد.

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری,مومیایی 
تام کروز در فیلم مومیایی

تام کروز زمان ساخت فیلم Days Of Thunder  یک دوربین 100.000 دلاری را خراب کرد

تام کروز به عشق سرعت بودن مشهور است، اما این رفتار او زمان سخت فیلم روزهای تندر بیشتر نمود پیدا کرد.

او در نقش راننده ماشین مسابقه ای Cole Trickle چندین بار جین فیلمبرداری ماشین را به سمت جمعیت برد. و یکبار کنترل خود را از دست داد و به دیوار برخورد کرده و یک دوربین 100 هزار دلاری راخراب کرد.

یک راننده دیگر عنوان کرد که سعی داشته به تام کروز هشدار بدهد اما تام کروز اصلا حرف های او را متوجه نشده است. اما بعدها وقتی استودیو فیلمسازی بعدا صورت حساب خرید دوربین جدید را برایش فرستاد بالاخره متوجه شد!

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری,روزهای تندر 
تام کروز در فیلم روزهای تندر

او برای فیلم گزارش اقلیت دستمزدی نگرفت

تام کروز به خاطر برخوردی که با استیون اسپیلبرگ سر فیلم گزارش اقلیت داشت و او از دادن چک به تام کروز اجتناب کرد شاکی و دل چرکین بود. اسپیلبرگ از دادن پول نقد هم امتناع کرد و طبق ادعای خودش در هشت فیلم اخرش نیز همین گونه بوده است. این دو در عوض به توافق رسیدند که 15 درصد از سود فیلم را به تام کروز بدهند.

و اما این قرارداد به نفع تام کروز تمام شد. فیلم در سراسر جهان 358 میلیون دلار فروش کرد و استیون و تام کروز هر کدام 54 میلیون دلار سهم داشتند. که رقم و موفقیت بزرگی برای هر دویشان بود.

تام کروز,فیلم های تام کروز,بدل کاری, 
تام کروز در فیلم گزارش اقلیت

 

بیشتر بدانید : تام کروز 56 ساله غیرممکن را ممکن کرد! + عکس

بیشتر بدانید : تام کروز، هالی بری و... ستاره هایی که توسط خانواده شان شکنجه شدند!!

بیشتر بدانید : نیکول کیدمن: ازدواج با تام کروز مرا از آزارهای جنسی نجات داد!!

بیشتر بدانید : تام کروز پولدارتر از دی‌کاریو و آدام سندلر!!


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ