10 مورد از عوض شدن بازیگران در فیلمها که همه را شوکه کرد! + عکس  (قسمت2)
ترک کردن سریال یا فیلم دلایل متعددی دارد؛ گاهی مشغولیت زیاد یک بازیگر و بازی در فیلم دیگر است، گاهی کارگردان و تهیه کننده به دلیل راضی نبودن از یک بازیگر شخص دیگری را جایگزین می کند؛ فوت کردن، آسیب دیدن و بیماری و خیلی عوامل دیگر

تعویض بازیگران از سکوت بره ها تا بازی تاج و تخت

ساختن فیلم های دنباله دار همیشه سختی های زیادی داشته است. یکی از این مشکلات طولانی شدن سریال و یا فیلم بیرون رفتن برخی از شخصیت ها از فیلم است. ترک کردن سریال یا فیلم دلایل متعددی دارد؛ گاهی مشغولیت زیاد یک بازیگر و بازی در فیلم دیگر است، گاهی کارگردان و تهیه کننده به دلیل راضی نبودن از یک بازیگر شخص دیگری را جایگزین می کند؛ فوت کردن، آسیب دیدن و بیماری و خیلی عوامل دیگر نیز باعث جایگزینی اجباری یک بازیگر می شود.
برای همین همیشه این امکان وجود ندارد که یک بازیگر از ابتدا تا انتهای فیلمنامه همراه گروه باشد. در این پست می خواهیم فیلم ها و سریال هایی را معرفی کنیم که یک یا چند بازیگر آن در طول ساخت عوض شده و تماشاچیان را شوکه کردند.
حال گاهی از این تعویض ها به مذاق طرفداران خوش نیامده ولی در برخی از موارد بازیگر جدید گزینه مناسب تری برای یک نقش بوده است.

بیشتر بدانید : 10 مورد از عوض شدن بازیگران در فیلمها که همه را شوکه کرد! + عکس


Rust Cohle ،ریموند ولکورو، کارآگاه واقعی


متیو مک کانهی از  شخصیت های اصلی مجموعه کارآگاه واقعی بود،  اما او به دلایل نامشخص از شرکت در قسمت دوم آن امتناع کرد.
تهیه کنندگان مجبور شدند نه تنها بازیگر بلکه شخصیت او در فیلم را نیز جایگزین کنند.  در قسمت دوم فیلمبرداری با کالین فارل ادامه پیدا کرد و او داستان آدم های متفاوت و تحقیقات جدید را روایت کرد.

فصل اول مجموعه 5 جایزه امی دریافت کرد و بازخوردهای خوبی داشت.
متاسفانه در فصل دوم این موفقیت ها تکرار نشد. منتقدین ادعا کردند که این فصل در مقایسه با فصل اول بسیار ضعیف  بوده و هیچ جایزه ای نیز نگرفت.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,سریال کارآگاه واقعی 
سریال کارآگاه واقعی


بیشتر بدانید : ۸ بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» که قرار بود نقش شخص دیگری را بازی کنند

بیشتر بدانید : 16 بازیگر «بازی تاج و تخت» که اگر در خیابان ببینید نمی شناسید!!

 

داریو ناهاریس در سریال بازی تاج و تخت

در سریال بازی تاج و تخت تعویض بازیگران زیاد اتفاق می افتاد و در اکثر مواقع بینندگان متوجه نمی شدند. اما عوض کردن بازیگر نقش داریو ناهاریس، مردی که دنریس را شیفته خود کرد، تاثیر زیادی بر روی بینندگان سریال گذاشت.

در فصل سوم اد اسکرین این نقش را بازی کرد، بازیگری که با اجرای جالبش در نقش  آدم شرور فیلم Deadpool  معروف است. در فصل چهارم این بازیگر با مایکل هایسمن جایگزین شد و خیلی از بینندگان همان اول ناامید شدند، اما هایسمن با بازی خوبش به ناامیدی آنها پایان داد و مردم بالاخره او را قبول کردند.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,سریال بازی تاج و تخت 
داریو ناهاریس در سریال بازی تاج و تخت

 

کلاریس استارلینگ، سکوت بره ها

سکوت بره ها جواهر واقعی تاریخ سینماست.  نقش اصلی کلاریس استارلینگ مامور جوان را جودی فاستر بازی کرد، اما در قسمت های بعدی با جولین مور جابجا شد. دلیل این جایگزینی نامشخص بود، اما شایعه شد که جودی فاستر به خاطر برنامه کاری شلوغش از بازی در فیلم امتناع کرده و درخواست دستمز اضافه تر داشته است.
از این جایگزینی به خوبی استقبال نشد. اگرچه او بازی خوبی داشت و در نقش  کلاریس در سن بالاتر بازی کرد، اما نتوانست ارتباط جادویی بین او و هانیبال لکتر را تکرار کند.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,سکوت بره ها
فیلم سکوت بره ها

روبی، سوپرنچرال
اولین بار کیت کسیدی در نقش رودی شیطانی در فصل سوم از سوپرنچلال ظاهر شد.  اگرچه شخصیت او در انتهای فصل چهارم می میرد، اما او یکبار دیگر در فصل پنجم با قیافه جدید و بازیگر جدید به نام جنویو کورتس وارد داستان می شود.

طبق گفته سازنده های سریال، کسیدی به دلیل برنامه کاری شلوغش و بازی در مینی سریال Harper’s Island  از ادامه بازی در این مجموعه انصراف داد. مردم باوجود ظاهر زیبای بازیگر جدید روبی جدید را دوست نداشتند، درحالیکه تهیه کننده ها روی او حساب می کردند.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,سوپرنچرال
سریال سوپرنچرال

جنیفر پارکر، بازگشت به آینده

شما هم حتی به سختی متوجه این جایگزینی می شوید: در قسمت های اول و دوم این فیلم بازیگران متفاوتی شخصیت جنیفر پارکر را بازی کردند. در قسمت اول بازیگر این نقش کلودیا ولز بود که به خاطر این فیلم مورد تشویق قرار گرفت ولی به خاطر بیماری مادرش از ادامه بازی انصراف داد و بازیگری شبیه به او به نام الیزابت شو (Elisabeth Shue)  به جایش بازی کرد.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,بازگشت به آینده
فیلم بازگشت به آینده

برایان اوکانر، سریع و خشن 7
استودیو یونیورسال بعد از مرگ تراژیک پل واکر مجبور بود با این سوال مهم روبرو شود: چگونه بدون او سریع و خشن 7 رو تمام کند؟ آنها تصمیم گرفتند از افکت های ویژه پیشرفته استفاده کردند و برادران پل را وارد فیلم کرد.
طبق گفته نمایندگان استودیو آنها همچنین از فیلم های آرشیوی قسمت های قبلی سریع و خشن نیز استفاده کرده انها را کات کرده و به فیلم جدید اضافه کردند.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,سریع و خشن
 سریع و خشن 7

اوراکل، ماتریکس

گلوریا فاستر در نقش اوراکل در قسمت های اول و دوم ماتریکس  بازی کرد. اما او قبل از فیلمبرداری قسمت سوم درگذشت. مری آلیس اوراکل جدید فیلم شد و بیننده ها نتوانستند بفهمند که چرا تهیه کننده ها یک بازیگر شبیه فاستر از نظر ظاهر و یا حداقل از نظر توانایی بازیگری پیدا نکردند!

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,ماتریکس,اوراکل
اوراکل در ماتریکس

جیمز رودز، مرد آهنی
 
ترنس هاوارد در قسمت اول مرد آهنی در نقش جیمز رودز دوست تونی استارک بازی کرد. اما در قسمت دوم «دان چیدل» جای او را گرفت. گویا دلیل این جایگزینی درخواست هاوارد برای گرفتن دستمزد بیشتر بوده؛ چون شخصیت او در بیشتر مواقع بر روی صحنه بود.
طبق گفته طرفداران فیلم بازیگر جدید نتوانست بازی خوب بازیگر قبلی را تکرار کند: چون شخصیت او بیش از اندازه منعطف و کند و کسل کننده بود و هیچ شباهتی با یک سرباز واقعی نداشت.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,مرد آهنی
جیمز رودز در مرد آهنی

راشل داوز، بتمن
کتی کولمز در «بتمن آغاز می کند» در نقش راشل داوز معشوقه بروس واین بازی کرد، اما از بازی در ادامه فیلمبرداری امتناع کرد و مگی جیلنهال به جای او آمد.
یکی از اصلی ترین دلایل کتی هولمز از انصراف در بازی به خاطر گرفتن تمشک طلایی برای بازی در نقش راشل داوز بود. و درعوض جیلنهال با بازی عالی خودش دوباره ثابت کرد که می تواند در اکثر نقش ها بدرخشد.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,بتمن
راشل داوز در بتمن

ویکتور کرید، ایکس من
در مجموعه فیلم های ایکس من تایلر مان با لیو شرایبر جایگزین شد. طرفداران کاملا ازین دوگانگی راضی بودند: شرایبر در این شخصیت زندگی کرد و عالی و طبیعی بازی کرد.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,ایکس من
شخصیت ویکتور کرید در ایکس من

بازی تاج و تخت، قسمت شرم آور نقش سرسی توسط بدل انجام شد

یکی از مهم ترین صحنه های فصل بازی تاج و تخت راه پیمایی شرم و مجازات سرسی در خیابان های سرزمین پادشاهی بود. اکثر هوادران این سریال متوجه شدند که ظاهر سرسی در این قسمت کمی عجیب و غیرعادی به نظر می آمد.

یک توضیح ساده برای آن وجود دارد و این حقیقت است که: ربکا ون کلیو که یک مدل است، این صحنه های حساس را به عنوان بدل بازی کرد. در ابتدای راهپیمایی جایی که از جمعیت فیلمبرداری می شود با استفاده از جلوه های ویژه صورت او با لنا هدی جایگزین شد.
توضیح این مساله نیز ساده است: لنا هدی باردار بود و تهیه کنندگان خواستند از یک بدل استفاده کنند.

فیلم هالیوود,عوض شدن بازیگران,تعویض بازیگران,بازی تاج و تخت,سرسی 
لنا هدی در بازی تاج و تخت

 

بیشتر بدانید : بازیگران ایرانی که قهر کردند! و پایان قصه عوض شد!!

بیشتر بدانید : حیرت انگیزترین تغییر شکل ظاهری بازیگران در سال 2018

بیشتر بدانید : بهترین بازیگران زنی که در نقش مردان بازی کردند!! (+عکس)

بیشتر بدانید : بازیگرانی که سرصحنه فیلم ها واقعا دچار سانحه و زخمی شدند + عکس

بیشتر بدانید : بازیگران بدشانسی که بازی در سریال بازی تاج و تخت را رد کردند! + عکس

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ