10 شخصیت محبوب کارتونی که از روی آدم های معروف درست شدند! + عکس
 در این مطلب می خواهیم شخصیت های کارتونی را بهتان معرفی کنیم که در آدم های معروف و سلبریتی ها الهام گرفته شده اند:از تام کروز تا کاترین هپبورن

 منبع الهام شخصیت های کارتونی از کجا بوده است؟

بعضی از شخصیت های کارتونی می توانند فراموش نشدنی باشند، خصوصا آنهایی که نسخه واقعی در دنیای ما دارند. توضیح این جمله ساده است: سازندگان انیمیشن گاهی ازشخصیت های معروف و سلبریتی ها برای ساخت کارتون ها الهام می گیرند. برای مثال علاءالدین کمپانی دیزنی الهام گرفته از تام کروز و کرکس های کتاب جنگل از بیتل ها الهام گرفته شده اند.
در این مطلب می خواهیم شخصیت های کارتونی را بهتان معرفی کنیم که در آدم های معروف و سلبریتی ها الهام گرفته شده اند:

بیشتر بدانید : 5 قصه پریان که واقعی بودند!! +عکس

1. علاءالدین و تام کروز

علاءالدین کمپانی دینزی توسط تیم گلن کین طراحی شد. این قهرمان ابتدا قرار بود پسری سی ساله و شبیه مایکل جی فاکس بازیگر باشد.
اما در حین ساخت این تیم تصمیم رفتند علاءالدین چهره پسرانه تری داشته باشد و چهره قبلی به اندازه کافی برای بینندگان جذابیت نداشت. پس چهره را طوری عوض کردند که کم سن سال تر حدود 18 ساله به نظر برسد و شبیه تام کروز و مدل های کلوین کلین باشد.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن,علاءالدین,تام کروز 
علاءالدین و تام کروز

2. دیوان و اورسولا

اورسولا شخصیت فراموش نشدنی دیزنی در کارتون پری دریایی کوچک است. ران کلمنتس کارگردان و نویسنده جان ماسکر این شخصیت را خلق کردند.
مطمئنا کسی متوجه نشد که ظاهر اورسولا الهام گرفته شده از بازیگر آمریکایی و ملکه دارو Divine است. ما الان می توانیم با دقت ببینیم که نه تنها ظاهر مشترکی دارند بلکه حالت های چهره شان نیز مانند هم است.

 شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن, پری دریایی
دیوان و اورسولا در پری دریایی

3. بله (Belle)  و کاترین هپبورن

علی رم این حقیقت که کمپانی دیزنی می خواست کارتون دیو و دلبر شبیه فیلم های قدیمی باشد، سازندگان فیلم می خواستند Belle شبیه زنی باشد که جلوتر از زمان خوش بود. لیندا وولورتون نویسنده که از جنبش های حقوق زنان الهام می گرفت تصمیم گرفت دوباره یک پرنسس دیگر دیزنی را خلق نکند، بلکه او می خواست Belle را شبیه  یک زن فمنیست پیشرو بسازد.

وولورتون از تماشا کردن نسخه های قدیمی این داستان افسانه ای امتناع کرد و تصمیم گرفت Belle  شبیه بازیگر آمریکایی کاترین هپبورن باشد که در فیلم زنان کوچک نقش Jo March را بازی کرد.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن, 
بله (Belle) و کاترین هپبورن

4. سفید برفی و هدی لامار، Marge چمپن و ادریانا کاسلوتی

در خلق شخصیت سفید برفی دیزنی از سه دختر الهام گرفته شده است: هدی لامار، Marge چمپن و ادریانا کاسلوتی. هدی لامار یک بازیگر استرالیایی بود که به خاطر صحنه های برهنه رسوایی آورش در فیلم Ecstasy معروف بود. Marge Champion یک رقاص مشهور بود که نزدیک صد سال سن داشت و صداپیشه سفید برفی هم  ادریانا کاسلوتی بود.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن,
سفید برفی و هدی لامار

بیشتر بدانید : داستان واقعی افسانه سفیدبرفی/ بوسه عاشقانه ای در کار نبوده!!

5. جاش ساویانو و میلهوس ون هوتن

نقاط مشترک زیادی بین شخصیت میلهوس در کارتون سیمپسون ها و جاش ساویانو وجود دارد، کسی که به خاطر نقشش در The Wonder Years  مشهور شد. جای شک نیست که میلهوس ون هوتن قرار بود از روی کاراکتر ساویانو ساخته شود. جاش ساویانو این روزها در آمریکا به کار وکالت مشغول است.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن, 
جاش ساویانو و میلهوس ون هوتن

6. جسیکا ربیت و ریتا هیورث

ورژن فیلم جسیکا ربیت از بازیگران زن مختلفی الهام گرفته شده است، اما ریچارد ویلیامز انیماتور بعدها توضیح داد که سعی کرده او را شبیه  ریتا هیورث بسازد. آنها برای موهای جسیکا هم از ورونیکا لیک الهام گرفتند.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن, 
جسیکا ربیت و ریتا هیورث

7. ادنا مود و ادیت هد

اکثریت اعتقاد دارند ادنا مود در کارتون شگفت انگیزان  از روی شخصیت ادیت هد طراح لباس مشهور ساخته شده است. با این حال حدسیات دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ویراستار مجله ووگ آنا وینتور و لیندا هانت بازیگر نیز منبع الهام شخصیت ادنا بودند.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن, 
 ادنا مود در شگفت انگیزان و ادیت هد

8. تینکر بل و مارگارت کری

افسانه ای وجود دارد با این داستان که ورژن کارتونی تینکربل بعد از مریلین مونرو مدل سازی شد. این داستان احتمالا به خاطر موهای بلوند این شخصیت ساخته شده است.
بااینحال مارک دیویس انیمیشن ساز از مارگارت کری به عنوان منبع الهام خوب نام برد. کری بازیگر آمریکایی و گوینده رادیو بود. اودر سال 2006 بیوگرافی خود با نام Tinker Bell Talks: Tales of a Pixie Dusted Life  را منتشر کرد.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن, 
تینکر بل و مارگارت کری

9. مستر ماگو و دبیلو.سی فیلدز

مستر ماگو در سال 1949 خلق شد و اولین حضورش در کارتون کوتاه Ragtime Bear  اثر میلارد کافمن بود. این شخصیت خلق شده مجموعه ای از ایده هاست.
 جان هابلی کارگردان انیمیشن گفت که بخشی از این کاراکتر را از عمویش وودراف و دبیلو.سی فیلدز کمدین مشهور آمریکایی الهام گرفته است. ما نیز مطمئنا نقاط مشترک و شباهت های زیادی بین مستر ماگو و فیلدز می بینیم.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن, 
مستر ماگو و دبیلو.سی فیلدز

10. کرکس ها در کارتون کتاب جنگل

کرکس های کارتون کتاب جنگل از روی بیتل ها طراحی شده اند. شما می توانید شباهت آنها را از روی مدل موهایشان تشخیص دهید.  قرار بود اعضای این گروه کار صداپیشگی این کرکس ها را نیز بد عهده بگیرند که به دلیل مشکلاتی در برنامه هایش این کار را انجام ندادند.

شخصیت کارتونی,انیمیشن,کارتون های معروف,داستان انیمیشن,بیتلز,کتاب جنگل
کرکس ها در کارتون کتاب جنگل و گروه بیتلز

 

بیشتر بدانید : اختلالات روانی در شخصیت های کارتونی که بامزه و جذاب به نظر می رسند! + عکس

بیشتر بدانید : 10 رابطه عجیب دوستی در کارتون‌ها!! (+عکس)

بیشتر بدانید : گزارش تصویری: اولین طراحی های خطی از شخصیت های مشهور کارتونی!

بیشتر بدانید : حقایق جالب درباره کاراکترهای محبوب دیزنی


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ