وقتی نام فیلم، پایان و داستان آن را لو می دهد!! + عکس
تعدادي از فيلم‌ها هستند که نام آن‌ها به صورت کاملا واضح خط داستاني فيلم را لو مي‌دهند

فیلم‌ هایی که اسمشان قصه را لو می‌دهد

يک شکايت هميشگي از سوي مخاطبان اين است که تيزر‌هايي که از فيلم‌ها منتشر مي‌شود، بخش‌هاي زياد و کليدي را به مخاطب لو مي‌دهد و به همين خاطر برخي خواستار ممنوعيت انتشار تيزر تريلر‌ها شده اند. اما چه اتفاقي مي‌افتد اگر نام خود فيلم پايان و داستان آن را آشکار کند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادي از فيلم‌ها هستند که نام آن‌ها به صورت کاملا واضح خط داستاني فيلم را لو مي‌دهند که گاهي حتي شامل يک بخش اصلي از فيلم است. البته ممکن است بيشتر اين فيلم‌ها بر اساس يک منبع مثل داستان يک زندگي واقعي، رمان‌ها و يا يک حادثه تاريخي باشد و بيننده با فهميدن داستان آن کتاب از موضوع فيلم نيز مطلع شود، اما انتخاب يک نام نامناسب مي‌تواند تفاوت‌هاي زيادي را رقم بزند.

تنها بازمانده «Lone Survivor»

مخاطب با خواندن نام فيلم متوجه مي‌شود که بدون شک چند نفر از افراد يک گروه از يک ماموريت جان سالم به در مي‌برند.

تنها بازمانده Lone Survivor
تنها بازمانده «Lone Survivor»


اين فيلم داستان سال ۲۰۰۵ در کشور افغانستان را روايت مي‌کند که چهار سرباز از يگان ويژه نيروي دريايي آمريکا، ماموريت پيدا کرده اند که يکي از رهبران گروه طالبان به نام احمد شاه را به قتل برسانند. اين فيلم با اقتباس از يک رمان به همين نام ساخته شده و ساخت آن ۵ سال طول کشيده است. اين فيلم که ۱۵۴ ميليون دلار فروش داشت، در دو بخش از آکادمي اسکار نيز نامزد شد.

12 سال بردگي «۱۲ Years a Slave»

سليمان، نقش اصلي اين فيلم، چه زماني طعم آزادي را خواهد چشيد؟ هر چيزي که در اين مورد مي‌خواهيد بدانيد را عنوان فيلم در اختيار شما قرار مي‌دهد.

12 سال بردگي ۱۲ Years a Slave
12 سال بردگي «۱۲ Years a Slave»

در طول سال‌هايي که به جنگ داخلي منتهي مي‌شود، يک شهروند نيويورکي به نام سليمان دزديده و به برده دار‌ها فروخته مي‌شود و مجبور است در مزرعه‌اي در نيو اورئان کار کند. او طي سال‌ها تلاش مي‌کند که از اين زندگي جديد خود رهايي يابد. اين فيلم بر اساس يک رمان نوشته سليمان نورثاب سخته شده است. اين فيلم هم از نظر مالي و هم از نظر جلب نظر منتقدان موفق ظاهر شد و ۳ جايزه اسکار شامل بهترين فيلم، بهترين بازيگر مکمل زن و بهترين فيلنامه اقتباسي را دريافت کرد.

قتل جسي جيمز به‌ دست رابرت فورد بزدل «The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford»

چالش کلي اين فيلم اين است که چه کسي جسي جيمز را کشته است و يا اينکه قصد دارد اين کار را بکند. عنوان فيلم به طور کامل اين جواب را به شما مي‌دهد.

قتل جسي جيمز به‌ دست رابرت فورد بزدل
قتل جسي جيمز به‌ دست رابرت فورد بزدل


اين فيلم اقتباسي از رمان ران هانسن است که با همين نام در سال ۱۹۸۳ منتشر شده بود. در سال ۱۸۸۱ شخصي به اسم جسي جيمز در حال برنامه ريزي براي دزدي پروژه بعدي خود است، اما عده‌اي به دنبال کشتن او و دريافت جايزه‌اي که براي وي در نظر گرفته شده، هستند. اين فيلم با نام بلند بالايي که دارد نتوانست مخاطبان را به سينما بکشاند و از نظر مالي شکست خورد، اما توسط منتقدان مورد تحسين واقع شد. اين فيلم دو نامزدي اسکار را نيز براي خود رقم زده است.

127 ساعت «۱۲۷ Hours»

بعد از اتفاق و تصادفي که براي آرون در اين فيلم مي‌افتد، با توجه به نام فيلم دقيقا مي‌دانيم که او چه مدت زماني در اين وضعيت گرفتار خواهد بود.

۱۲۷ ساعت داستان واقعي تجربه کوهنوردي آرون رالستون را روايت مي‌کند که بعد از گير افتادن در يک دره در يوتا، براي زنده ماندن تلاش مي‌کند.

127 ساعت ۱۲۷ Hours
127 ساعت «۱۲۷ Hours»


در اين دره يک تخته سنگ روي مچ او افتاده و به او آسيب زده است. حالا او بايد بفهمد چگونه خود را در حالي که زمانش رو به اتمام است، نجات دهد. اين فيلم از رماني که توسط اين کوهنورد نوشته شده اقتباس شده است. شش جايزه اسکار و فروش ۶۰ ميليون دلاري نتيجه نهايي اين فيلم بوده است.

فرار بزرگ «The Great Escape»

آيا زنداني‌ها مي‌توانند با موفقيت از زندان فرار کنند؟ عنوان فيلم که جواب مثبت را مخاطب مي‌دهد و حتي بزرگي آن را هم عنوان مي‌کند.

فرار بزرگ The Great Escape
فرار بزرگ «The Great Escape»


اين فيلم داستان گروهي از زنداني‌هاي متفقين را روايت مي‌کند که قصد دارند در طول جنگ جهاني دوم از کمپ‌هاي جنگي فرار کنند. زنداني‌ها در اين فيلم با حفر يک تونل از زندان فرار کنند. اين فيلم بر اساس يک کتاب به همان نام نوشته شده و بر اساس يک داستان واقعي است. اين فيلم يکي از پرفروش‌هاي سال ۱۹۶۳ بود که با ۴ ميليون دلار بودجه، ۱۱ ميليون دلار در گيشه داخلي فروش داشت.

نجات سرباز رايان «Saving Private Ryan»

اگر شک داريد که در نهايت سرباز رايان نجات پيدا مي‌کند يا خير، عنوان فيلم کمک بزرگي به شما خواهد کرد.

در اين فيلم سه برادر از يک خانواده در يک هفته کشته مي‌شوند و شخصي به اسم کاپيتان ميلر مامور مي‌شود که پشت خط دشمن برود و برادر گم شده به نام رايان را نجات دهد.

نجات سرباز رايان Saving Private Ryan
نجات سرباز رايان «Saving Private Ryan»


بعد از آن کاپيتان ميلر متوجه مي‌شود که اين مناطق تحت حفاظت دشمن است و ماموريت آنها سخت خواهد بود. به همين خاطر نيرو‌هاي ميلر از او مي پرسند که نجات جان يک سرباز به اين همه دردسر مي‌ارزد؟ اين فيلم سينمايي در زمان انتشارش با استقبال روبرو شد و از ۱۱ نامزدي اسکار، ۵ جايزه را دريافت کرد.


بیشتر بدانید : گاف های عجیب فیلم های مشهور سینمای هالیوود + عکس

بیشتر بدانید : 10 فیلم برتر مت دیمون +عکس

بیشتر بدانید : باورتان نمی شود داستان این 5 فیلم واقعی باشد! +عکس

بیشتر بدانید : فیلم هایی که تاریخ را با واقعیت و بدون تحریف نشان دادند + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: iranart.ir