زنان قهرمان در سینمای هالیوود (قسمت 2) + عکس
 در این مطلب قصد داریم برخی از فیلم‌های سینمایی با محوریت زنان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان

برخی فیلم‌های سینمایی، انسان‌ها را به فکر وامی‌دارند، اما برخی دیگر، تنها برای سرگرمی ساخته می‌شوند و ارزش بیش از یکبار دیده شدن را ندارند. در این میان، فیلم‌هایی وجود دارند که توجه کمتری به آن‌ها شده، درصورتی که مفاهیم مهمی را مطرح می‌کنند.

یکی از موضوعات مهم در این زمینه، موضوع زنان است. شاید فکر کنید فیلم‌هایی که با موضوع زنان ساخته می‌شوند، تنها به مضامینی همچون عشق می‌پردازند، اما فیلم‌های بزرگی نیز در اینباره ساخته شده‌اند که معضلات و مشکلات جامعه زنان در زمان ساخت فیلم‌ها را به‌منظور آگاه‌سازی جامعه بیان می‌کننسد. در این مطلب قصد داریم که برخی از این فیلم‌های سینمایی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : زنان قهرمان در سینمای هالیوود (قسمت 1) + عکس

بخور، عبادت کن، عشق بورز Eat Pray Love

محصول: ۲۰۱۰

اصلا امکان ندارد که ما این فیلم را از فهرستمان خارج کنیم. فیلم «بخور.» که از یک شرح‌حال اقتباس شده، روشی ساده را برای غلبه بر احساس افسردگی ارائه داده است: سه کشور را انتخاب کنید که با حرف (I) آغاز می‌شود؛ به این کشور‌ها سفر کنید و خودتان را کشف کنید.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
بخور، عبادت کن، عشق بورز Eat Pray Love


این روش برای شخصیت اصلی فیلم که نقش آن را «جولیا رابرتز» بازی می‌کند، موفق عمل کرده است. ممکن است پس از تماشای این فیلم، شما نیز روش کارساز خودتان را پیدا کنید.

الیزابت: دوران طلایی Elizabeth: The Golden Age

محصول: ۲۰۰۷

یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی که درباره زندگی یک ملکه ساخته شده، «الیزابت، دوران طلایی» است، اما این فیلم، چندان به مسائل تاریخی آن دوران یا اتفاقات حکومت نمی‌پردازد، بلکه بیشتر درباره زندگی خود ملکه است.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
الیزابت: دوران طلایی Elizabeth: The Golden Age


الیزابت اول، زنی است که داشتن زندگی شخصی برای او معنایی ندارد و حتی از ساده‎ترین لذت‌ها نیز محروم است. آشوب و جنجال، احساسات، خیانت، ماجراجویی و ابهت در این فیلم موج می‌زند؛ تمامی این موارد را با حماسه‌ای گیرا، فیلمنامه‌ای عالی، لباس‌هایی تجملی و همینطور تعاملات شگفت‌انگیز میان شخصیت‌ها ترکیب کنید.

جایی که قلب آنجاست Where the Heart Is

محصول: ۲۰۰۰

یکی از گیراترین فیلم‌های سینمایی که تاکنون درباره عشق، بخشش و دوستی ساخته شده، همین فیلم است. البته شاید در نگاه اول، داستان فیلم، معمولی و مبتذل به‌نظر برسد؛ مرد جوانی که نامزد حامله‌اش را که به‌شدت به او وابسته است، ترک می‌کند، اما زندگی آنطور هم که به‌نظر می‌رسد، وحشتناک نیست.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
جایی که قلب آنجاست Where the Heart Is


شما نمی‌توانید به‌راحتی گرفتار یاس شوید، پشتتان را به دنیا کنید یا شجاعتتان را از دست بدهید. شما باید پیش به‌جلو ادامه دهید، بدشانسی‌های گذشته‌تان را فراموش کنید، به دیگران کمک کنید و از زندگی لذت ببرید؛ البته شاید این جملات را تاکنون هزاران بار شنیده باشید، اما این جملات واقعا کلید شادی هستند.

فرستاده: داستان ژان آرک The Messenger: The Story of Joan of Arc

محصول: ۱۹۹۹

فیلمی شگفت‌انگیز. یک فیلم سینمایی تاریخی در مقیاسی بزرگ مانند این فیلم به‌راحتی ممکن است به فیلمی کسل‌کننده و اغراق‌آمیز تبدیل شود.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
فرستاده: داستان ژان آرک


اما سازندگان فیلم «فرستاده»، کار بزرگی در نمایش واقع‌گرایانه ایمان قوی و حس عدالت در شخصیت «ژان آرک» با بازی «میلا جوجوویچ» انجام دادند.

مرثیه Elegy

محصول: ۲۰۰۸

برخی فیلم‌ها اعماق وجود بینندگان را می‌لرزانند. «مرثیه»، یکی از این فیلم‌هاست. این فیلم، داستان رابطه بین یک استاد دانشگاه و یک دانشجوی جوان بی‌تجربه را روایت می‌کند.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
مرثیه Elegy


فیلمی که به‌شدت برروی شما تاثیر خواهد گذاشت و به یادتان خواهد آورد که برخی افراد در این دنیا هستند که واقعا به ما نزدیکند و افرادی نیز هستند که ما با آن‌ها ارتباطی عمیق‌تر و روحی داریم.

آملی Amelie

محصول: ۲۰۰۱

آملی، زن جوان فرانسوی با تخیلی قوی، صندوقچه اسباب‌بازی قدیمی مردی را در دست‌شویی خانه‌ا‌ش پیدا می‌کند. این فکر که او باید این گنج را به صاحب واقعی‌ا‌ش بازگرداند، در ذهنش شکل می‌گیرد. این عمل محبت‌آمیزش، زندگی او را تغییر می‌دهد و آملی با شیوه‌های غیرمنتظره‌ای، وارد یک ماجرای عشقی می‌شود.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
آملی Amelie


این فیلم به دلایل مختلف، زندگی بیننده‌ها را تغییر می‌دهد. اکنون دیگر تصور پاریس بدون شنیدن صدای موسیقی‌های «یان تیرسن»، آهنگساز این فیلم، در سر غیرممکن است.

هفته من با مرلین My Week with Marilyn

محصول: ۲۰۱۱

پذیرفتن ایفای نقش «مرلین مونرو» برای بازیگران، همیشه امری چالش‌برانگیز است، اما «میشل ویلیامز» به‌خوبی ازعهده این کار برآمد و نقش زنی با اعتماد بنفس بالا و اغواگر که درعین‌حال، مانند یک دختربچه از دنیا و هرکسی که در آن است، می‌ترسد را خوب ایفا کرد. دیدن این فیلم بخاطر جو جالبش توصیه می‌شود.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
هفته من با مرلین My Week with Marilyn


اویتا Evita

محصول: ۱۹۹۶

شرح داستان «ماریا دوآرته د پرون» یا «اویتا»، همسر دوست‌داشتی رییس‌جمهور سابق آرژانتین (بانوی اول آرژانتین) که در قالب فیلمی موزیکال ساخته شد.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
اویتا Evita


«مدونا» در این فیلم، لایه‌های روشن و تاریک شخصیت اویتا ازجمله ترس‌ها و جاه‌طلبی‌هایش را به‌خوبی به نمایش درآورده است؛ البته باید به موسیقی عالی فیلم نیز به‌طور جداگانه اشاره کرد.

جیا Gia

محصول: ۱۹۹۸

اگر بخواهیم این فیلم سینمایی را در یک کلمه توصیف کنیم، کلمه عالی را انتخاب می‌کنیم. در این فیلم، حقیقت خشن حرفه مدلینگ به تماشاچیان نشان داده شده است. ممکن است که دنیای فشن بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر برسد.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
جیا Gia


فیلمبرداری‌ها، ملاقات‌های اجتماعی و زمانی که مدل‌ها در کت‌والک‌ها می‌گذرانند؛ اما این صنعت، جوانب دیگری نیز دارد. آنجلینای جولی جوان که نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند، یکی از بهترین کشف‌های کارگران فیلم است.

کوکو قبل از شنل Coco Before Chanel

محصول: ۲۰۰۹

فیلمی درباره زنی قوی که از مقابله با جامعه‌ای محافظه‌کار و آداب‌ورسوم ازمدافتاده‌اش، شکم‌بند‌های تنگش و لباس‌های کسل‌کننده‌اش نمی‌هراسد. برخی می‌گویند که این فیلم، کسل‎کننده و یکنواخت است، اما بهتر است بگوییم که فیلم، گامی غیرعجولانه بوده و افسونش در میان لایه‌هایی از دروغ نهفته است.

فیلم های هالیوودی با محوریت زنان
کوکو قبل از شنل Coco Before Chanel


این فیلم کمی شبیه به خود زندگی است؛ گاهی آرام پیش می‌رود و گاهی با سرعتی بیش از تصور ذهن پرواز می‌کند. علاوه بر این، «آدری توتو» که بازیگر نقش اول فیلم آملی نیز بوده، نقش شنل افسانه‌ای را بی‌نظیر ایفا کرده است.


بیشتر بدانید : جنجال برانگیزترین فیلم‌های تاریخ سینما!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 10 فیلم جنجالی که نباید با همسر یا نامزدتان تماشا کنید! (قسمت2)

بیشتر بدانید : 5 فیلم برتر هالیوود در مورد بارداری!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 7 سکانس غیرت در سینمای ایران!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل