از دزدی ستاره تا هزینه ی ستاره دار شدن: حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر + عکس
در این مقاله قصد داریم شما را با حقایقی جالب و شنیدنی درباره پیاده رو مشاهیر هالیوود آشنا کنیم

 مشاهیری که درخواستشان برای ستاره دار شدن رد شد! 

حتماً دو روز گذشته در اخبار شنیده‌اید که آندرانیک مددیان معروف به «اندی» خواننده ایرانی ساکن لس‌آنجلس به عنوان اولین ایرانی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود صاحب ستاره شده است. با انتشار این خبر برای بسیاری سوالاتی درباره این پیاده‌روی معروف پیش آمده است که در این مطلب سعی داریم به آن‌ها پاسخ دهیم.

بیشتر بدانید : نخستین ایرانی در بلوار هالیوود ستاره دار شد + عکس

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
ستاره اندی در پیاده روی مشاهیر

همه‌ی ما عکس‌های ستاره‌های هالیوود آمریکا را در حالی که در معروف‌ترین پیاده‌رو بر روی زانو‌های خود نشسته‌اند دیده‌ایم که با افتخار با ستاره‌ای که به اسم آن‌ها ثبت شده است عکس می‌گیرند. بدون شک گرفتن یکی از این ستاره‌ها، تضمینی برای همیشگی کردن منزلت آن‌ها در هالیوود است. در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ عدد از این ستاره‌ها ساخته شده است که پشت هر کدام از آن‌ها تاریخ، داستان رسوایی یا گاهی مسائل بسیار پیش و پا افتاده است. در حقایق جالب در این مورد را خواهید خواند.

ستاره گرفتن در این پیاده‌رو رایگان نیست

درست است که ستاره گرفتن در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود افتخار بسیار بزرگی است، ولی جالب است بدانید که هزینه‌ی زیادی هم دارد. هزینه‌ی هر ستاره در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۳۰۰۰۰ دلار بوده است.

پیاده‌رو بسیار طولانی است

وقتی می‌خواهید از این محل بازدید کنید، به خاطر داشته باشید که با وجود ۲۵۰۰ ستاره، مسیر بسیار طولانی را باید پیاده‌روی کنید؛ پس کفش‌های راحتی به پا کنید. این ستاره‌ها در ۱۵ بلوک و در مسافتی حدود دو کیلومتر از غرب به شرق کشیده شده‌اند.

پیاده‌رو بسیار شلوغ است

این پیاده‌رو بسیار شلوغ است و درست نمی‌توان تشخیص داد که چه کسی در حال عبور و چه کسی در حال بازدید از ستاره‌ها است. بدون شک این جاذبه یکی از جاذبه‌های پربازدید هالیوود است که در سال ۲۰۰۳ میلادی به تنهایی بیش از ده میلیون گردشگر جذب کرده بود.

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
حضور مردم در پیاده روی مشاهیر هالیوود


بعضی از مشهوران درخواست ستاره داشتن را رد کرده‌اند

از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون حدود ۴۰ نفر از کسانی که پیشنهاد ستاره گرفتن به آن‌ها شده بود، این درخواست را رد کرده‌اند؛ مثل جورج کلونی (George Clooney)، جولیا رابرتز (Julia Roberts) و کلینت ایستوود (Clint Eastwood) هستند.

درخواست‌ های عجیب

بعد از اینکه محمد علی به‌عنوان بهترین بوکسور تاریخ معرفی شد، به او پیشنهاد شد که ستاره‌ای به اسم او ساخته شود؛ ولی او درخواست کرد که ستاره روی سطحی عمودی ساخته شود تا مردم روی اسم او قدم نگذارند.

تعدای غلط‌ های املایی در ستاره‌ها وجود دارد

داشتن ستاره افتخاری بزرگ است، ولی شاید وجود غلط املایی در اسم شما روی ستاره سبب شرمندگی‌تان شود. این مشکل برای جولیا لویس دریفوس (Julia Louis-Dreyfus) رخ داد که نام او را به این شکل (Julia Luis Dreyfus) نوشته بودند. همین طور ابتدا اسم دن ون دیک (Dick Van Dyke) به‌صورت (Vandyke) نوشته شده بود.

طرح پیشنهادی متعلق به چه کسی است

طرح پیشنهادی این پیاده‌رو در سال ۱۹۵۶ میلادی توسط ام استوارت (EM Stuart) که رئیس این مجموعه بود داده شد.

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
طرح پیشنهادی پیاده روی مشاهیر


بیشتر ستاره‌ها در دسته‌ی فیلم قرار دارد

47 درصد ستاره‌ها در دسته‌ی تصاویر متحرک قرار دارد و متاسفانه کمتر از ۲ درصد متعلق به بازیگران تئاتر است.

دسته‌بندی ستاره‌ها با شکل‌هایی نشان داده شده است

شکلی در بیشتر ستاره‌ها در محلی که اسم هنرپیشه ذکر شده، وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی دسته‌بندی آن است. این دسته‌بندی شامل تصاویر متحرک (فیلم)، سریال‌های تلویزیونی، موسیقی، رادیو و تئاتر است. البته تعدادی استثنا هم در این ستاره‌ها وجود دارد که در چندین دسته‌بندی قرار گرفته‌اند.

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
ستاره پیاده رو هالیوود


اولین ستاره‌ای در کار نیست

شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه اولین ستاره متعلق به جوانا وودوارد (Joanne Woodward) است، ولی این فقط یک شایعه است. زمانی که این پیاده‌رو طراحی شد، به‌طور همزمان تعداد هشت ستاره ساخته شد و این بدین معنی است که همزمان هشت نفر افتخار داشتن اولین ستاره را دارند.

همه ستاره‌ها متعلق به انسان‌ها نیستند

همه نوع موجودی، حتی حیوانات قادر به گرفتن این ستاره‌ها هستند. کارتون راگرتز (Rugrats) ستاره دارد. همین‌طور کارتون وینی خرسه و پوه (Winnie the Pooh)، میکی ماوس (Mickey Mouse) و سیمپسونز (Simpsons) از جمله کارتون‌هایی هستند که ستاره‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

بعضی اسم‌ها تکراری هستند

اگر به دقت به ستاره‌ها توجه کنید، متوجه خواهید شد که تعدادی از ستاره‌ها دقیقا یک اسم و املایی مشابه دارند که البته به شخص یکسانی تعلق ندارند، بلکه تشابه اسمی سبب این مشکل شده است. دو ستاره با نام هریسون فورد (Harrison Ford) وجود دارد که یکی بازیگر جنگ ستارگان یک بوده و دیگری بازیگر یک فیلم صامت بوده است.

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
هریسون فورد در پیاده روی مشاهیر


اسامی تکراری باعث بروز اشتباهاتی شده است

زمانی که در سال ۲۰۰۹ میلادی مایکل جکسون (Michael Jackson) فوت کرد، طرفداران او روی ستاره‌ای که فکر می‌کردند متعلق به او است، گرد هم آمده و گل و شمع گذاشتند، ولی مشخص شد که آن‌ها دور ستاره‌ی اشتباهی جمع شده‌اند. این ستاره مربوط به یک مجری برنامه‌ی تلویزیونی بوده است.

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
ستاره مایکل جکسون در پیاده رو مشاهیر هالیوود


از بعضی ستاره‌ها خیلی تقدیر می‌شود

خولیو ایگلسیاس (Julio Iglesias) یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های آمریکای لاتین است که طرفداران زیادی دارد. تعداد زیادی از طرفداران او هر ماهه به ستاره‌ی خولیو سر می‌زنند و آن را تمیز می‌کنند.

بیشترین تعداد ستاره برای یک خانواده، شش است

شش نفر از خانواده‌ی بریمور (Barrymore) شامل بازیگر درو (Drew)، جان، لیونل (دو ستاره دارد)، سیدنی درو (Sidney Drew)، جان درو (John Drew) و اتهل (Ethel) ستاره دارند که آن‌ها را تبدیل به موفق‌ترین خانواده‌ی هالیوود کرده است.

ستاره‌ای متعلق به دوقلو‌ها است

مری کیت (Mary-Kate) و اشلی اولسن (Ashley Olsen) جوان‌ترین بازیگرانی هستند که ستاره دریافت کرده‌اند. آن‌ها ستاره را زمانی که هجده ساله بودند، گرفتند. نکته‌ی جالب دیگر این است که آن‌ها تنها دوقلو‌هایی هستند که ستاره دارند.

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
دوقلوهای ستاره دار در پیاده رو مشاهیر


ستاره‌ها دزدیده می‌شوند

تصورش خیلی سخت است که چطور ستاره‌ای که با سیمان به زمین چسبیده دزدیده شود، ولی این حادثه واقعا رخ داده است. در سال ۲۰۰۵ میلادی ستاره‌ی گرگوری پیک (Gregory Peck) دزدیده شد و دیگر هیچ‌گاه پیدا نشد. در سال ۲۰۰۰ میلادی هم ستاره‌های جیمز استوارت (James Stewart) و کریک داگلاس (Kirk Douglas) دزدیده شدند و بعدا در منزل یک کارگر ساختمانی پیدا شدند.
 

حقایق جالب درباره پیاده روی مشاهیر
دزدیده شدن ستاره در پیاده رو مشاهیر


بیشتر بدانید : اندی خواننده لس آنجلسی، به همراه جولیا رابرتز و بتمن صاحب ستاره می شوند

بیشتر بدانید : مشاهیر جدید ستاره‌دار در هالیوود + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir