برترین فیلم های علمی تخیلی سفر به زمان + عکس
در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین فیلم های علمی تخیلی با موضوع سفر در زمان به انتخاب وبسایت راتن تومیتوز آشنا کنیم. با ما همراه باشید

۱۰ فیلم علمی تخیلی برتر تاریخ سینما با موضوع سفر در زمان به انتخاب راتن تومیتوز

سفر در زمان ابزاری بسیار هیجان انگیز اما پیچیده در ساخت فیلم های علمی تخیلی است. علاوه بر این، کوچکترین تغییری در گذشته می تواند آینده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. علیرغم این پیچیدگی، از دیرباز سفر در زمان موضوعی برای ساخت فیلم ها و سریال ها بوده که البته از ژانرهای فرعی محبوب علمی تخیلی نیز بوده است.

ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد Bill & Ted’s Excellent Adventure

نمره راتن تومیتوز: ۷۹ درصد

یکی از موفق ترین فیلم های علمی تخیلی با موضوع سفر در زمان این فیلم است که به خاطر روایت کمدی اش بسیار موفق بود. داستان این فیلم در مورد دو آدم خنگ (از جمله کیانو ریوز) است که به گذشته سفر می کند تا با شخصیت های تاریخی که بسیار در مورد آن ها مطالعه کرده اما فراموششان می کنند دیدار نمایند.

فیلم ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد
فیلم ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد

در فیلم Bill and Ted، این سفر کاملاً در خدمت این دو شخصیت و در کنار هم ماندن آن هاست. در کنار صحنه های کمدی، بخشی از موفقیت این فیلم را باید مرهون جدی نگرفتن شیوه و مکانیسم سفر در زمان و گرفتار شدن مخاطب در داستان دانست.

فیلم تقدیر Predestination

نمره راتن تومیتوز: ۸۳ درصد

وقتی طرفداران سینما خبر ساخت و انتشار فیلمی را شنیدند که در آن یک مامور ویژه سعی دارد جنایات را قبل از رخ دادن متوقف سازد، به سرعت به یاد فیلم Minority Report افتادند. اما فیلم Predestination که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد ژانری دیگر را به تنوع کاری ایتان هاوک اضافه کرد.

فیلم تقدیر
فیلم تقدیر

این بار داستان این فیلم در مورد پیشگویی های مامور سفر در زمان داستان است که سعی دارد به گذشته بازگشته و قاتلان را از انجام قتل بازدارد. در فیلم Predestination او آخرین ماموریتش را انجام می دهد که طی آن باید قاتلی را بیابد که در آینده ای نزدیک نه جان یک نفر بلکه جان هزاران نفر را به خطر می اندازد.

فیلم پیشتازان فضا ۴: سفر به خانه Star Trek IV – The Voyage Home

نمره راتن تومیتوز: ۸۵ درصد

به عنوان جذاب ترین و کمدی ترین فیلم در فیلم های اولیه فرانچایز پیشتازان فضا، فیلم Star Trek IV – The Voyage Home لحظات جذابی در خود دارد که در آن خدمه سفینه انترپرایز خود را در دنیایی که بسیار شبیه دنیای خودشان است می یابند.

فیلم پیشتازان فضا ۴: سفر به خانه
فیلم پیشتازان فضا ۴: سفر به خانه

خدمه به منظور طرح ریزی برای نابود کردن زمین از اثر جاذبه ای برای سفر به گذشته و به قرن بیستم زمین و بازگرداندن نهنگ های گوژپشت استفاده می کنند. تماشای تلاش های کرک و همراهانش برای پیدا کردن راه خود در کالیفرنیای دهه ۸۰ میلادی به اندازه Bill and Ted هیستریکی است در حالی که فیلم Star Trek چیزهای بسیار بیشتری نسبت به فیلم مذکور دارد.

فیلم جرایم زمانی Timecrimes

نمره راتن تومیتوز: ۸۹ درصد

در فیلم Timecrimes هکتور در حال لذت بردن از زندگی در یک منطقه روستایی است که با زنی زیبا مواجه می شود. این زن ظاهراً مرده است اما به محض نزدیک شدن هکتور به او، شخصیت اصلی داستان مورد حمله قرار می گیرد.

فیلم جرایم زمانی
فیلم جرایم زمانی

او فرار کرده و در یک مرکز تحقیقاتی فرار کرده و به درون کمدی می رود که بعداً مشخص می شود یک ماشین سفر در زمان است. در ادامه وقتی هکتور از کمد خارج می شود خود را ایستاده بر سر جنازه زن مقتول می بیند. این فیلم که با بودجه اندکی در سال ۲۰۰۷ ساخته شد یکی از بهترین فیلم های ژانر سفر در زمان است.

هری پاتر و زندانی آزکابان Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban

نمره راتن تومیتوز: ۹۰ درصد

سفر در زمان همیشه مربوط به دانشمندان و موجودات فضایی نبوده است. در سومین قسمت از مجموعه فیلم های هری پاتر، هرمیون گرنگر از سفر در زمان برای اهداف بسیاری استفاده می کند.

فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان
فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان

او در ادامه موفق می شود از گردنبند جادویی سفر در زمان خود برای کمک به هری پاتر به منظور نجات جان دو بیگناه استفاده کند. این گردنبند جادویی اما قوانین خاص خود را دارد که هری پاتر باید آن ها را دنبال کند و خطرات و محدودیت های آن نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

فیلم لبه فردا Edge Of Tomorrow

نمره راتن تومیتوز: ۹۰ درصد

فیلم Groundhog’s Day را در نظر بگیرید اما اکشن علمی تخیلی و تام کروز را نیز به آن اضافه کنید تا با ایده ای دقیق در مورد فیلم Edge of Tomorrow و داستان سفر در زمان آن دست پیدا کنید. در این فیلم تام کروز کشته می شود، هر روز، در ماموریتی مشابه و هر بار بیدار شده و بار دیگر خود را در میدان نبرد می بیند و باز کشته می شود.

فیلم لبه فردا
فیلم لبه فردا

البته تنها مزیت این مردن و زنده شدن های متوالی این است که با هر بار بازگشتن، کروز اطلاعات و مهارت های بیشتری با خود به همراه دارد. بدین ترتیب او امیدوار است که با یادگیری بیشتر بتواند زنده مانده و از محدودیت ۲۴ ساعت زنده ماندن فراتر برود.

12 میمون Twelve Monkeys

نمره راتن تومیتوز: ۹۰ درصد

در سال ۲۰۳۵، بروس ویلیس می تواند از زندان آزاد شود اگر موافقت کند که به گذشته بازگشته و از یک بیماری آخرالزمانی هولناک جلوگیری کند. به نظر ماموریت دشواری است اما او چاره دیگری جز پذیرش این ماموریت ندارد.

فیلم 12 میمون
فیلم 12 میمون

اولین تلاش او چندان موفقیت آمیز نبوده و او را به یک آسایشگاه روانی می برد زیرا صحبت های او در مورد بیماری مرگبار باعث می شود او را به خاطر دیوانگی به آسایشگاه ببرند. در نهایت او موفق می شود به سال ۲۰۳۵ بازگشته و بار دیگر به گذشته بازگردد. سفر در زمان می تواند انسان را دیوانه جلوه دهد حتی اگر واقعاً دیوانه نباشد.

فیلم علمی تخیلی لوپر Looper

نمره راتن تومیتوز: ۹۳ درصد

بار دیگر اگر می خواهید یک فیلم موفق و تحسین شده در مورد سفر در زمان را ببینید می توانید به سراغ یکی دیگر از فیلم های بروس ویلیس بروید. در سال ۲۰۱۲، ویلیس در کنار جوزف گوردون لویت در فیلم Looper ایفای نقش کرد.

فیلم علمی تخیلی لوپر
فیلم علمی تخیلی لوپر

در دنیای این فیلم، سفر در زمان ممنوع شده و تنها در بازار سیاه موجود است، جایی که اربابان دنیای خلافکاری از آن برای فرستادن رقبا و اهداف خود به گذشته استفاده می کنند تا توسط گروهی آدمکش اجیر به نام لوپرها کشته شوند. لویت یکی از این قاتلان است که از او خواسته می شود ویلیس را بکشد، مردی که در واقع نسخه بزرگسال خود او در آینده است.

فیلم بازگشت به آینده Back To The Future

نمره راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

سفر در زمان مفهومی است که در عنوان فیلم نیز دیده می شود، فیلمی که بسیاری آن را شناخته شده ترین فیلم این ژانر فرعی علمی تخیلی می دانند. اولین قسمت از سه گانه Back To The Future  در مورد نوجوانی به نام مارتی مک فلای است که به طور تصادفی بعد از استفاده از یک ماشین زمان که توسط دوست و راهنمایش ساخته شده به دهه ۱۹۵۰ باز می گردد.

فیلم بازگشت به آینده
فیلم بازگشت به آینده 

فیلم Back To The Future  با پرداختن به بسیاری از سوالات مربوط به سفر در زمان آن دوران از زاویه کمدی و رومانس به موفقیت دست یافت.

فیلم نابودگر یا ترمیناتور The Terminator 

نمره راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

شاهکار سینمایی جیمز کامرون در سال ۱۹۸۴ با نمره راتن تومیتوز ۱۰۰ درصد در صدر بهترین فیلم های علمی تخیلی این فهرست با موضوعیت سفر در زمان قرار دارد. در حالی که برخی ادعا می کنند دومین فیلم این فرانچایز با عنوان Terminator 2: Judgement Day بهترین عنوان این سری فیلم است اما این فیلم اورجینال The Terminator است که با موضوع سفر در زمان ارتباط دارد.

فیلم نابودگر یا ترمیناتور
فیلم نابودگر یا ترمیناتور

آرنولد شوارتزنگر در این فیلم نقش ترمیناتور را بازی می کند که به گذشته فرستاده می شود تا لیندا همیلتون را بکشد، پیش از آنکه او پسری را به دنیا بیاورد که در آینده باعث از بین رفتن سایبورگ ها می شود. این فیلم داستانی بسیار جذاب داشته و دنباله های خوبی از آن ساخته شده است. 

 

بیشتر بدانید : فیلم های تحسین برانگیز علمی تخیلی، که کمتر دیده شدند + عکس

بیشتر بدانید : برترین فیلم های هیجان انگیز و ماجراجویانه تاریخ + عکس

بیشتر بدانید : 5 فیلم برتر سینمای جهان با موضوع سفر به فضا!

بیشتر بدانید : معرفی 10 فیلم با بیشترین حد رویاپردازی + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com