حیواناتی که در فیلم ها ترس و دلهره به جانتان می اندازند + عکس
فیلم‌هایی را در این گزارش به شما معرفی می‌کنیم که حیوانات عامل اصلی ترس در آنها هستند 

حیوانات ترسناک در فیلم های سینمایی 

تهدید در فیلم‌های سینمایی ژانر وحشت می‌تواند از فاکتور‌ها و مکان‌های مختلفی به وجود  آید، اما چیز‌هایی در دنیای طبیعی وجود دارند که مراتب از هر چیزی ترسناک‌تر هستند. فیلم‌های بسیار موثری در این ژانر مثل فیلم‌هایی با موضوع زامبی ها، روح، خون آشام و گرگینه‌ها ساخته شده است، اما کنار آمدن با آنها بسیار ساده است چرا که در واقع تمام آنها موضوعات و موجودات ماورایی هستند و با آنها در زندگی واقعی روبرو نخواهیم شد.

اما این موضوع در مورد فیلم‌هایی که حیوانات عامل اصلی ترس هستند این گونه نیست و فیلمسازان چندین سال است که برای برانگیختن ترس در مخاطبان استفاده می‌کنند. مشهور‌ترین آنها فیلم «آرواره ها» است که در سال ۱۹۷۵ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد. گاهی اوقات این موجودات، حیواناتی هستند که ما به هر قیمتی که شده تمایل داریم از آنها دور بمانیم. مثل کوسه ها، ببر‌ها و خرس ها. حتی گاهی حیواناتی به ظاهر بی گناه می‌بینیم که به دلایلی می خواهند به ما آسیب بزنند. در ادامه فیلم‌ های سینمایی محبوب این ژانر که مدتی هم هست روی سرویس استریم نتفلیکس در دسترس قرار گرفته است با یکدیگر مرور می‌کنیم.

کوسه شب «Shark Night»

این فیلم سینمایی که در زمان رونق فیلم‌های سه بعدی در سال‌های ۲۰۱۰ میلادی ساخته شد، به جای استفاده از جلوه‌های ویژه که خیلی از فیلمساز‌های مدرن از آن استفاده می کردند، از کوسه‌های ساختگی استفاده کرد.

فیلم ترسناک کوسه شب
فیلم ترسناک کوسه شب

این فیلم سینمایی داستان هفت نوجوان دانشجو را روایت می‌کند که زمانی که به یک خانه در دریاچه می‌روند و دچار دردسر می‌شوند. موضوع فیلم کمی ساده و کلیشه‌ای است، اما طرفداران ژانر ترسناک از آن لذت خواهند برد.

گریزلی «Grizzly»

موفقیت «آرواره‌ها» تنها در حیوانات دریایی خلاصه نمی‌شود. فیلم سینمایی «گریزلی» اساسا کل نقشه فیلم سینمایی «آرواره» اسپیلبرگ را به یک جنگل منتقل می‌کند.

فیلم گریزلی
فیلم گریزلی

یک خرس مهاجم با ارتفاع ۱۸ فوتی شروع به حمله به کوهنوردان و کسانی که در آن اطراق کرده اند، می‌کند. البته گروهی دیگر نیز هستند که سعی در شکار او دارند.

گراز «Boar»

در فیلم گراز «Boar»که محصول ۲۰۱۷ استرالیا است یک گراز وحشی و غول پیکر در جنگل‌های استرالیا وجود دارد و تصمیم می گیرد یک خانواده که هفته اشتباهی را برای دیدن آشنایان خود انتخاب کرده اند را قربانی کنند.

فیلم گراز
فیلم گراز

بازیگران این فیلم سینمایی بیل موسلی و جان جرت هستند. این فیلم سینمایی در بسیاری از موارد از جلوه‌های عملی استفاده کرده است، اما در بخش‌های دیگری که از جلوه‌های ویژه استفاده شده کمتر متعاقد کننده به نظر می‌رسد.

حلزون‌ها «Slugs»

این فیلم سینمایی به کارگردانی خوان پیکه سیمون یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۸۰ میلادی بود بر اساس رمانی به همین نام به نوشته شاون هاستون ساخته شده است.

فیلم وحشتناک حلزون‌ ها
فیلم وحشتناک حلزون‌ ها 

در حالی که به نظر نمی‌رسد حلزون‌ها موجودات خطرناکی به نظر برسند، اما در این رمان حلزون‌ها با زباله‌های سمی به جانورانی وحشی تبدیل شده اند. بازیگری و فیلمسازی این اثر ضعیف است، اما با سکان‌های هولناک و وحشتناکش به گزینه مناسبی برای دوست داران این ژانر تبدیل شده است.

۴۷ متر پایین « 47Meters Down»

این فیلم سینمایی کم بودجه و مهیج که در مورد کوسه هاست قرار بود برای نمایش‌ خانگی منتشر شود، اما تصمیم استودیو سازنده آن عوض شد و اکران سینمایی برای آن در نظر گرفت تا یکی از فیلم‌های شگفت انگیز سال ۲۰۱۶ رقم بخورد.

فیلم مهیج ۴۷ متر پایین
فیلم مهیج ۴۷ متر پایین

این فیلم داستان دو خواهری را روایت می‌کند که برای غواصی به مکزیک می‌روند، اما در مکانی که در آن گیر افتاده اند توسط کوسه‌ها احاطه می‌شوند.

کوجو «Cujo»

در سال ۱۹۸۳ رمانی به نام «کوجو» که استیفن کینگ نویسندگی آن را انجام داده بود، فیلمی ساخته می‌شود که شاید یکی از بهترین فیلم های اقتباسی از رمان‌های کینگ در زمان خودش محسوب می‌شد.

فیلم کوجو
فیلم کوجو

اگرچه این فیلم سینمایی منتقدان را متقاعد نکرد، اما شهرت زیادی را به دست آورد و در سال ۲۰۱۴ کینگ این فیلم را یکی از مورد علاقه‌ترین فیلم‌های اقتباسی اش خواند.

خزیدن «Crawl»

تمساح‌ها حیواناتی عالی برای استفاده در یک فیلم ترسناک هستند. نه تنها آنها از ترسناک‌ترین شکارچیان هستند بلکه خوب است بدانید حدود ۵ میلیون از این موجودات در ایالات متحده هستند.

فیلم خزیدن
فیلم خزیدن

این فیلم سینمایی یک داستان ساده دارد. یک دختر و پدر باید بعد از شبی که سیل و طوفان باعث آورده شدن تمساح‌ها به شهر شده است از دست این جانوران فرار کنند.

 

بیشتر بدانید : پوستر فیلم ترسناک قاتلی با نقاب حیوانات!

بیشتر بدانید : فیلم‌های ترسناک چگونه می‌ترسانند؟!

بیشتر بدانید : فیلم های ترسناک با موضوع ویروس های کشنده و دیوانه وار + عکس

بیشتر بدانید : این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!! (قسمت 2)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir