از خانه متحرک تا تریلر مسکونی غول پیکر: درخواست های عجیب بازیگران برای فیلم ها + عکس
بعضی از بازیگران هالیوودی درخواست های عجیب و غریبی را از سازندگان فیلم ‌های خود دارند به مرور این موضوع می پردازیم

خواسته های عجیب بازیگران هالیوود برای بازی در فیلم‌ها

بازیگران بیشتر اوقات تأثیر بسیار زیادی در موفقیت یک فیلم سینمایی دارند؛ اما زمانی که ذره‌ای شهرت پیدا می‌کنند، درخواست ‌های عجیب و غریبی هم پیدا می‌کنند. گاهی اوقات بازیگران درخواست‌ های ساده ‌ای دارند که به راحتی قابل فراهم کردن است؛ اما گاهی هم درخواست‌ های مسخره و عجیب و غریبی را مطرح می‌کنند. در اینجا چندین مورد از درخواست‌ های عجیب و غریب بازیگران هالیوود را مرور می‌کنیم:

گری بیوسی اصرار دارد هیچ آیینه ‌ای سر صحنه نباشد

گری بیوسی که در فیلم سینمایی «کوئینگلی» نقش آفرینی کرده است، در هنگام فیلمبرداری یکی از سکانس‌های این فیلم درخواست جالبی داشت.

گری بیوسی
گری بیوسی

 او می گوید هرچه آیینه در سر صحنه فیلمبرداری است، باید برداشته شود؛ چرا که شخصیت این فیلم سینمایی به بهشت می‌رود و به عقیده او آیینه ‌ای در بهشت وجود ندارد.

ویل فارل و درخواست اسکوتر حرکتی

این بازیگر و کمدین زمانی که به عنوان کمدین می خواهد در سر صحنه حاضر شود، درخواست ‌های عجیب و غریبی را ارئه می‌دهد. یکی از وسایل و درخواست ‌های عجیب او اسکوتر حرکتی بود و می خواست با آن روی صحنه حاضر شود. درخواست دیگر او هدست میکروفونی بود که وسیله‌ای معمولی و مورد استفاده برای یک کمدین نیست.

درخواست ‌های عجیب مالی جرج کلونی

گزارش شده این بازیگر درخواست‌ های متفاوتی را برای فیلم سینمایی «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون داشته است. کلونی یکی از بازیگران مشهور هالیوود است و طبیعتاً هیچ کارگردانی نمی خواهد او را با جواب رد دادن به درخواست هایش از دست بدهد.

جرج کلونی
جرج کلونی

این بازیگر از عوامل فیلم خواسته بود که یک خانه متحرک در انگلستان و یک کلبه کنار دریا به سلیقه خود او ساخته شود. زمین اختصاصی بسکتبال را هم به این موارد اضافه کنید. البته این درخواست‌های کلونی ۱۲۵ هزار دلار خرج داشت و در مقایسه با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری فیلم مبلغ ناچیزی بود.

ویل اسمیت و درخواست تریلر مسکونی

با وجود اینکه ویل اسمیت در سال‌های اخیر کمی از دوران اوج دور شده، اما او مدت زیادی یکی از دوست داشتنی ‌ترین بازیگران هالیوود بود و به همین خاطر ارزش حضور و نقش آفرینی او در یک فیلم سینمایی حائز اهمیت است. او می‌دانست که هر درخواستی بکند به آن خواهد رسید و به این دلیل در فیلمبرداری فیلم سینمایی «مردان سیاهپوش» او یک تریلر مسکونی غول پیکر با دو اتاق درخواست کرد. این تریلر ۲ میلیون دلار برای عوامل فیلم هزینه داشته است. گفتنی است این تریلر باعث شکایت افراد محلی شده بود چرا که جلوی نور را گرفته بود.

بن افلک و تعصب روی تیم بیسبال مور علاقه اش

برکسی پوشیده نیست که بن افلک از ایالت بوستون است. او طرفدار سر سخت تیم بیسبال رد ساکس است و وقتی در فیلم سینمایی «دختر گم شده» به کارگردانی فینچر از او درخواست شد که برای یک سکانس کلاه یانکی‌ها را بپوشد، این درخواست را رد کرد. چرا که این تیم رقیب تیم مورد علاقه بن افلک بود. گفته می‌شود با این درخواست ساخت این فیلم سینمایی چهار روز متوقف شد و در نهایت او این سکانس را با کلاه دیگری بازی کرد.

درخواست لباس از سوی تام کروز

این بازیگر فیلم‌ های اکشن که به انجام دادن صحنه‌ های بدلکاری خود معروف است، باید لباس‌ های خاص خودش را نیز بپوشد تا راحت ‌تر بتواند این کار‌ها را انجام دهد. او معتقد است این لباس‌ها به او برای بهتر انجام دادن بدلکاری و انعطافش کمک زیادی خواهد کرد.

تام کروز
تام کروز

ادی مورفی چیزی را دوبار استفاده نمی‌کند

این کمدین و بازیگر معروف، همه چیز را جدید دوست دارد و وسیله‌های مورد استفاده در فیلم‌ها که شامل لباس نیز می‌شود، دوبار استفاده نمی‌کند. یکی از همکاران او گفته بود: هر روز صبح زمانی که برای فیلمبرداری حاضر می‌شود لباس‌ها و وسایل جدیدی را درخواست می‌کند. آن‌ها را می‌پوشد و در پایان روز آن‌ها را دور می‌اندازد و فردا دوباره وسایل جدید درخواست می‌کند. چیزی را شستن و دوباره استفاده کردن لباس‌ها در کار او نیست.

شیا لابوف می خواست کاملا جدی صدمه ببیند

گریمور و چهره پرداز‌ها همیشه حاضر هستند که جراحت‌های تقلبی را برای بازیگران ایجاد کنند؛ اما شیا لابوف در فیلم جنگی «خشن» تصمیم گرفت بر خلاف رویه معمول عمل کند. او تصمیم گرفت با چاقو صورت خود را ببرد؛ چرا که جراحت‌های تقلبی و ساختگی به نظر او متقاعدکننده نیستند.

رقابت استیو مک کوئین در میزان دیالوگ فیلم

استیو مک کوئین در فیلم سینمایی آسمان خراش‌های جهنمی خیلی مشتاق به همکاری با پال نیومن بود؛ اما این باعث نمی‌شود او احساس رقابتی با وی نداشته باشد.

استیو مک کوئین
استیو مک کوئین

در حقیقت او برای این فیلم سینمایی ۱۲ خط بیشتر از چیزی که برای او در نظر گرفته شده بود، درخواست کرد تا تعداد دیالوگ هایش با پال نیومن برابر باشد. دان گوردون یکی از دوستان استیون مک کوئین گفته بود او با همه رقابت می‌کند و برای کسی استثنا قائل نمی‌شود.

هیچ کس با لهجه برتانیایی با دنی دی لوئیس صحبت نکند

هیچکس به اندازه دنی دی لوئیس که سه جایزه اسکار برده، شیوه‌های جالب و گاهی عجیب در بازیگری ندارد. در سال ۲۰۱۲ او در نقش آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا نقش آفرینی کرد. لوئیس که بازیگری بریتانیایی است برای این نقش تعدادی درخواست داشت. یکی از نمونه‌های آن این بود که همگی او را سر صحنه فیلمبرداری «آقای رئیس جمهور» صدا بزنند؛ اما مهمترین درخواستش این بود که هیچ کس نباید با لهجه انگلیسی با او صحبت کند!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir