جدیدترین فیلم عاشقانه رازآلود و مهیج نتفلیکس، ربکا Rebecca 2020 + تصاویر
ربکا یک فیلم عاشقانه روانشناختی به کارگردانی بن ویتلی با اقتباس از رمان ربکا اثر دافنه دوموریه ساخته شده است. در ادامه شما را با داستان فیلم و جدیدترین تصاویر از این فیلم عاشقانه و رازآلود آشنا خواهیم کرد

ربکا Rebecca فیلم عاشقانه رازآلود 

ربکا Rebecca یک فیلم مهیج عاشقانه بریتانیایی به کارگردانی بن ویتلی Ben Wheatley است که فیلمبرداری آن در 3 ژوئن 2019 آغاز شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از دافنه دو موریه ساخته شده است. ژانر این فیلم درام، رازآلود، عاشقانه است. ربکا در 21 اکتبر 2020 در سینماهای منتخب و از شبکه نتفلیکس اکران شد. 

لیلی جیمز در فیلم عاشقانه ربکا 2020
لیلی جیمز در فیلم عاشقانه ربکا 2020

خلاصه فیلم ربکا 2020

«ربکا» Rebecca داستان ندیمه ‌ای جوان است که در مونت کارلو با مرد جوان ثروتمندی به نام ماکسیم دو وینتر که همسرش ربه‌ کا را به تازگی از دست داده است آشنا می‌شود. آن دو عاشق یکدیگر شده و ازدواج می‌کنند. ماکسیم همسرش را برای زندگی به عمارت باشکوه ماندرلی در سواحل انگلستان می برد. پس از اینکه عروس جوان وارد خانه جدیدش می‌شود درمی‌ یابد که کسی به او خوش ‌آمد نخواهد گفت و سعی می‌کند از راز ساکنان خانه سر در بیاورد.

فیلم درام و رازآلود ربکا
فیلم درام و رازآلود ربکا

در آن خانه با کنیز سختگیر و رعب‌ آور او به نام خانم دانورز و رازی سر به مهر روبرو می‌شود و خود را درگیر جنگ با سایه‌ ی همسر اول شوهرش، ربکا، که مدت ها پس از مرگش در خانه زندگی می کند، می‌ بیند و از اینجا به بعد حوادث هولناک و غیرقابل پیش ‌بینی فیلم پرتعلیق و ترسناک و روانشناسانه ربکا آغاز می‌شود.

آرمی هامر و لیلی جیمز در فیلم عاشقانه و رازآلود ربکا 2020
آرمی هامر و لیلی جیمز در فیلم عاشقانه و رازآلود ربکا 2020

بازیگران فیلم ربکا

  • لیلی جیمز در نقش خانم دو وینتر
  • آرمی هامر در نقش ماکسیم دو وینتر
  • کریستین اسکات توماس در نقش خانم دانورس
  • تام گودمن هیل در نقش فرانک کراولی
  • کیلی هاوز در نقش بئاتریس لسی
  • سام رایلی در نقش جک فاول
  • آن داو در نقش خانم ون هاپر
  • بن کرومپتون در نقش هبرت دووال
  • مارک لوئیس جونز به عنوان بازرس ولش
  • جین لاپوتیر در نقش مادربزرگ
  • اشلی رینولدز در نقش رابرت

فیلم سینمایی ربکا Rebecca 2020
فیلم سینمایی ربکا Rebecca 2020

شهرت لیلی جیمز به خاطر بازی در فیلم ‌های Cinderella و The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society است. اولین موفقیت جدی جیمز با حضور در نقش مکمل سریال تحسین شده دانتون ابی رقم خورد اما فیلمی که او را به شهرت جهانی رساند، بازی در نقش اصلی فیلم سیندرلا بود. فیلم و بازی او در نقش سیندرلا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین این فیلم بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. بعد از موفقیت فیلم سیندرلا؛ جیمز دوباره به قاب تلویزیون بازگشت و در سریال جنگ و صلح به ایفای نقش پرداخت. 

 لیلی جیمز در ربکا 2020
لیلی جیمز در ربکا 2020

آرمی همر نیز برای بازی در فیلم "من را با نامت صدا کن" Call Me by Your Name بسیار شناخته شده است. آرمی همر برای بازی در این فیلم در سال ۲۰۱۷ کاندیدای جوایز سینمایی منتخب منتقدان و گلدن گلوب برای بهترین بازگیر نقش مکمل مرد شد. از دیگر فیلم های او میتوان به هتل بمبئی اشاره کرد.

آرمی همر و لیلی جیمز در ربکا 2020
آرمی همر و لیلی جیمز در ربکا 2020

از دیگر بازیگران اصلی این فیلم می توان به کریستین اسکات توماس اشاره کرد که نقش کنیز بداخلاق خانه اشرافی را بازی می‌کند. وی برنده بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم چهار عروسی و یک تشییع جنازه در سال ۱۹۹۴ و کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم بیمار انگلیسی در سال ۱۹۹۶شده است.

کریستین اسکات توماس در ربکا 2020
کریستین اسکات توماس در ربکا 2020

کارگردان این فیلم بن ویتلی است که فیلم‌های موفقی همچون Free Fire و High-Rise را در کارنامه خود دارد. بن ویتلی کارگردان فیلم ربکا Rebecca در دوران فیلمسازی اش به سراغ ژانرهای بسیاری رفته و او حالا از ربکا اقتباس جدیدی انجام داده است. با اقتباس از این کتاب تا به حال نمایشنامه‌ ها و فیلم ‌نامه‌ های زیادی نوشته شده است. در سال 1939 نمایشی توسط خود خانم دوموریه نوشته و اجرا شده است. در سال 1940 نیز آلفرد هیچکاک فیلم Rebecca را ساخت که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

جدیدترین تصاویر از فیلم ربکا 2020
جدیدترین تصاویر از فیلم ربکا 2020

رمان ربکا

رمان مشهور ربه‌کا، نوشته‌ دافنه دوموریه در سال 1938 است. در این کتاب دختری بدون نام با مردی بیوه ازدواج می‌کند و همراه او به خانه ‌اش می‌رود. اما پس از مدتی متوجه می‌شود که مرد و تمامی افرادی که در خانه‌ اش کار می‌کنند در دام یاد و خاطره همسر اول او یعنی «ربه ‌کا» اسیر هستند.

 این کتاب در آن سال ‌ها بسیار پرفروش شد و تاکنون همیشه در حال چاپ بوده است؛ به طوری که فقط بین سال‌های 1938 تا 1965 در سراسر جهان 2.8 میلیون نسخه از آن فروش رفته است. با اقتباس از این کتاب تا به حال نمایشنامه‌ ها و فیلم‌نامه‌ های زیادی نوشته شده است. در سال 1939 نمایشی توسط خود خانم دوموریه نوشته و اجرا شده است. در سال 1940 نیز آلفرد هیچکاک فیلم Rebecca را ساخت که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

کریستین اسکات توماس در ربکا 2020
کریستین اسکات توماس در ربکا 2020

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ