بهترین و بدترین فیلم های سال 2020 + عکس
مجله اینترتینمنت ویکلی، در گزارشی ۱۰ فیلم سینمایی برتر سال ۲۰۲۰ و همینطور بدترین فیلم‌های سینمایی امسال را رتبه بندی کرده است 

فیلم های موفق و ناموفق در سال 2020

درست است که امسال فیلم‌هایی که انتظارشان را داشتیم اکران نشدند، اما سالی بدون جیمزباند، زنگ شگفت انگیز و تنها با کریستوفر نولان نیز خالی از لطف نبوده است. در شرایطی که فیلم‌های زیادی امسال اکران نشدند، مجله اینترتینمنت ویکلی، ۱۰ فیلم برتر امسال را به انتخاب خودش معرفی کرده است. جالب اینجاست که این مجله تعدادی از فیلم‌های موفق مثل «او فردا می‌میرد» یا «جسد» در این لیست قرار نداده است. این مجله همچنین پنج فیلم را به عنوان بدترین‌های سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰

دیک جانسون مرده است

فیلم «دیک جانسون مرده است» محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکا به کارگردانی کریستن جانسون است. داستان درباره فرد مبتلا به بیماری زوال عقل است که در کنار شوخ‌طبعی و تخیلات خیالی دخترش بازی می‌کند.

فیلم دیک جانسون مرده است
فیلم دیک جانسون مرده است

نویسندگی این فیلم را نلس بانگرتر و کرستن جانسون به طور مشترک برعهده داشته اند و افرادی، چون کریستن جانسون، دیک جانسون، مایکل هیلو، آنا هافمن، کوین لورک، وستی مومپوینت و مری پیج ننس در آن حضور داشته اند. این فیلم برنده جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر بین المللی شده و مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است.

زن جوان نوید دهنده Promising Young Woman

فیلم «زن جوان نوید دهنده» یک فیلم درام جنایی هیجان انگیز و راز آلود آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی امرالد فنل است. این فیلم داستان زن جوانیست که در گذشته شکست عمیقی خورده و دچار آسیب روانی شده است، اما اکنون به دنبال انتقام از افرادیست که مسیر زندگی‌اش را سد کردند.

فیلم زن جوان نوید دهنده
فیلم زن جوان نوید دهنده

کری مولیگان، بو برنهام، کریستوفر مینتز پلاسه، الیسون بری، آدام برودی، جنیفر کولیج، کانی بریتون، آلفرد مولینا، لاورن کاکس، مکس گرینفیلد از بازیگران این فیلم هستند.

یک شب در میامی

فیلم سینمایی «یک شب در میامی» که اولین تجربه کارگردانی ریجنا کینگ است، روایتگر داستان یک شب باوردنکردنی است که چهار چهره تاریخی شامل محمد علی کلی (با بازی الی گور d)، «جیم براون» (با بازی آلدیس هاج)، سم کوک (با بازی لسلی اودوم) و مالکوم ایکس با نقش آفرینی «کیزگزلی بن-ادیر» پس از پیروزی محمد علی کلی در رقابت با «سانی لیستون» در فوریه ۱۹۸۴ گرد هم جمع می‌شوند و درباره جنبش حقوق مدنی دهه ۱۹۶۰ میلادی با هم بحث و گفتگو می‌کنند.

فیلم یک شب در میامی
فیلم یک شب در میامی

سایت سینمایی راتن تومینوز نمره کامل ۱۰۰ درصد را به فیلم «یک شب در میامی» بر اساس شش نقد منتشر شده اختصاص داده است.

کجیلیونر

نویسندگی و کارگردانی فیلم «کجیلیونر» بر عهده میراندا ژوئیه بوده است. داستان فیلم درباره زندگی یک زن است که پس از اینکه پدر و مادر خلافکار او از یک غریبه برای همکاری در یک سرقت بزرگ درخواست کمک می‌کنند، تغییر می‌کند و...

یک خانواده سه‌نفره کلاهبردار از طبقه متوسط که در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند و مشغول شیادی‌شان هستند. زمانی که رابرت (ریچارد جنکینز) و همسرش ترزا (دبرا وینگر) کشیک می‌دهند، اُلد دولیو (ایوان ریچل وود) دختر ۲۶ ساله‌شان با چرخاندن بدن و انجام حرکات خاصی به صندوق‌های پست دسترسی پیدا کرده و چیز‌هایی سرقت می‌کند. انعطاف بدن او برای دور ماندن از دید دوربین‌های مداربسته طراحی شده و ظاهرش شبیه یک هنرمند پارکور خاص به‌نظر می‌رسد که لباس‌های گشاد و مو‌های بسیار بلندی دارد. این سه نفر همیشه به دنبال سرقت هر چیزی از هر کسی هستند و بیش از آنکه یک خانواده به نظر برسند، شبیه یک تیم تمرین‌کرده هستند که به صورت کوتاه با هم معاشرت می‌کنند و هر کدام وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.

کجیلیونر Kajillionaire با پیچیدن فقر و آسیب در حباب و نور، درباره صمیمیت و سهل‌انگاری، شستشوی مغز و استقلال حرف می‌زند. در این فیلم ایوان ریچل وود، ریچارد جنکینز، دبرا وینگر، جینا رودریگز و مارک ایوانیر به ایفای نقش می‌پردازند.

اِما

فیلم «اِما» اقتباسی از کتاب، اما جین آستین است. از بازیگران آن می‌توان به آنیا تیلور-جوی و بیل نای اشاره کرد. داستان در دهه ۱۸۰۰ میلادی رخ می‌دهد و درباره جوانی خودشیفته است که به معنای واقعی خوب است، اما کمی خودخواه است و در زندگی احساسی دوستانش دخالت می‌کند.

فیلم اما Emma
فیلم اما Emma

این فیلم که در ژانر درام و کمدی به کارگردانی Autumn de Wilde ساخته شده است محصول سال ۲۰۲۰ کشور انگلستان است و امتیاز ۶٫۷ را از ۱۹،۶۱۱ رای در سایت IMDB دریافت کرد.

ببر سفید

فیلم سینمایی «ببر سفید» به کارگردان رامین بحرانی، سفر حماسی یک راننده فقیر هندی را روایت می‎کند که باید از هوش و زیرکی‌اش برای آزادی از رعیتی اربابان ثروتمندش استفاده کند و به مردی آزاد تبدیل شود.

اولین گاو

«اولین گاو»، فیلمی درام، محصول سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا به کارگردانی کلی رایکارد است و نویسندگی آن را جاناتان ریموند و کلی رایکارد به طور مشترک برعهده داشته اند و بازیگرانی، چون جان ماگارو، اوریون لی، رنه اوبرژونوا، توبی جونز، ایون برمنر، اسکات شپرد، گری فارمر و لیلی گلدستون در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

شخصی به همراه یک سگ، استخوان‌هایی را پیدا می‌کند که داستانی در پس آن‌ها نهفته است. این داستان، روایتی از نخستین روز‌های صاحبان استخوان‌هاست تا روزی که آن‌ها را در خاک می‌گذارند؛ دو اسکلت به‌گونه‌ای در خاک آرمیده‌اند که انگار هنوز هم جان دارند!

رایکارد «اولین گاو» را با برداشتی از آخرین رُمان جاناتان ریموند، به نام «نیمۀ عمر» ساخته و مورد توجه منتقدان زیادی قرار گرفته است. این داستان، به بررسی دقیق و در عین حال، ملایم نقص‌های موجود در سیستم سرمایه‌داری (کاپیتالیسم) یا در واقع، همان «رؤیای آمریکایی» می‌پردازد.

 انیمیشن روح

انیمیشن «روح» را پیت داکتر کارگردانی کرده است؛ داکتر هنرمند مشهوری است که داستان تعدادی از برترین انیمیشن‌های معاصر همچون «کارخانه هیولاها» (Monsters,Inc)، «داستان اسباب‌بازی» (Toy Story) و «وال-ئی» (WALL·E) را به رشته تحریر درآورده است. داکتر کارگردان «بالا» (Up) و «درون و بیرون» (Inside Out) هم بوده؛ دو فیلمی که جایزه اسکار بهترین انیمیشن را در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ دریافت کرده‌اند.

روح یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای در ژانر ماجراجویی، فانتزی، و کمدی–درام به کارگردانی پیت داکتر ساختهٔ مشترک پیکسار و والت دیزنی پیکچرز است. از بازیگران آن می‌توان به جیمی فاکس و تینا فی اشاره کرد.

انیمیشن روح
انیمیشن روح

داستان انیمیشن «روح»، درباره جو گاردنر (جیمی فاکس)، معلم نوازندگی یک گروه موسیقی در دبیرستان است. جو که همیشه سودای اجرای موسیقی جاز بر صحنه را در سر می‌پرورانده، با تحت تاثیر قرار دادن دیگر موسیقی دانان جاز، در یک تمرین آزاد در Half Note club, این فرصت نصیبش می‌شود و خود را برای دست یافتن به آرزوهایش آماده می‌کند. اما در ادامه حادثه‌ای باعث می‌شود که روح گاردنر از بدنش جدا شود و به سمینار "You" منتقل شود. مرکزی که در آن روح‌ها رشد می‌کنند و قبل از انتقال به کالبد نوزادان تازه متولد شده، شور و اشتیاق برای زندگی پیدا می‌کنند! گاردنر برای بازگشت به زمین باید بر روی ۲۲ (نام یکی از روح‌های سمینار You) کار کند. غافل از اینکه ۲۲ (تینا فی)، پس از سال‌ها ماندن در آن جا، دیدش نسبت به زندگی عوض شده و درکی از مفاهیم زندگی ندارد! این درحالی است که جو تنها راه نجات خود را تحول ۲۲ میداند...

بیشتر بدانید : انیمیشن های جذاب و مهیج سال 2020 + عکس

میناری

فیلم میناری یک مهاجر کره‌ای به نام جیکوب به همراه خانواده اش در دهه ۱۹۸۰ زندگی تازه‌ای در یک مزرعه آغاز می‌کند. این فیلم با الهام از دوران کودکی کارگردان یعنی ایزاک چانگ ساخته شده و همان فیلم مستقل خوبی است که شاید به دنبال آن بودید. استیون یئون بازیگر اصلی میناری است که از سوی برخی مدعی جایزه بهترین بازیگری اسکار است.

عشایر

فیلم عشایر به کارگردانی کلویی ژائو که فاتح شیر طلایی جشنواره ونیز بود داستان یک زن بیوه با بازی فرانسیس مک دورمند را روایت می‌کند که در یک ون زندگی می‌کند.

فیلم سینمایی عشایر 
فیلم سینمایی عشایر

فیلم سینمایی «عشایر» بعد از فتح شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز، جایزه اصلی جشنواره فیلم کمرایمیج را نیز دریافت کرد. داستان این فیلم سقوط اقتصادی شرکتی در حومه نوادا را به تصویر می‌کشد. فرانسیس مک دورمند در این فیلم نقش شخصیت اصلی فیلم به نام فرن را بازی می‌کند. او سابقه بردن دو جایزه اسکار را در کارنامه دارد.

بدترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰

کاپون «Capone»

فیلم «کاپون» داستان یکی از بدنام‌ترین گانگستر‌های جهان را به تصویر می‌کشد و تام هاردی در آن نقش اول آن بازی می‌کند. به گفته منتقدان تنها نکته مثبتی که میتوان در این فیلم به آن اشاره کرد بازی تام هاردی بوده است.

فیلم کاپون 
فیلم کاپون

بیشتر بدانید : فیلم گانگستری دیوانه وار تام هاردی در راه است + عکس

مرثیه هیلبیلی «Hillbilly Elegy»

دی. ونس یک دانشجوی حقوق اهل جنوب اوهایو است و وقتی در آستانه‌ی به دست آوردن شغل رؤیایی‌اش قرار می‌گیرد، یک بحران خانوادگی او را وادار می‌کند به خانه‌ای بازگردد که همیشه سعی می‌کرد فراموشش کند. ران هاوارد کارگردان این فیلم است.

سر سخت «Irresistible»

جان استوارت این فیلم را کارگردانی کرده که یک کمدی سیاسی است و استیو کارل به همراه رز بیرن در آن نقش آفرینی می‌کنند. داستان فیلم از این قرار است که یک استراتژیست قصد دارد به کهنه کاری جنگی کمک کند تا بتواند به عنوان شهردار انتخاب شود. 

آخرین چیزی که او می‌خواست «The Last Thing He Wanted»

فیلم سینمایی «آخرین چیزی که او می‌خواست» که از یک رمان به نوشته خوان دیدیون اقتباس شده به دست دی ریس کارگردانی شده و ستارگانی مثل آن هاتوی و بن افلک در آن بازی می‌کنند. آخرین چیزی که او می‌خواست داستان روزنامه نگاری است که به طور ناخواسته وارد ماجرای گروه‌های قاچاق اسلحه می‌شود.

فیلم آخرین چیزی که او می‌خواست
فیلم آخرین چیزی که او می ‌خواست

جادوگران «The Witches»

«جادوگران»  یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر فانتزی تاریک و کمدی به کارگردانی رابرت زمکیس است که در اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد. فیلمنامهٔ این فیلم توسط زمیکس، کنیا باریس و گی‌یرمو دل تورو بر اساس رمانی به همین نام اثر رولد دال و محصول سال ۱۹۸۳ به رشتهٔ تحریر درآمده است.

فیلم جادوگران
فیلم جادوگران

از بازیگران آن می‌توان به ان هتوی، اکتاویا اسپنسر، استنلی توچی، کریستن چنووس و کریس راک اشاره کرد. فیلم جادوگران، داستان یک پسر جوان است که با مادربزرگش زندگی میکند و او و مادربزرگش در تلاش هستند تا از دست یک عده جادوگر و رهبرشان فرار کنند و…

 

بیشتر بدانید : گریم توهین آمیز بازیگر زن، جنجال به پا کرد! + عکس

بیشتر بدانید : جدیدترین فیلم های 2020 برای همه سلیقه ها + عک

بیشتر بدانید : هیجان انگیزترین فیلم های جهان در سال 2020 + عکس

بیشتر بدانید : جدیدترین فیلم های ترسناک 2020 + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir