فیلم هایی که در سال 2021 عاشقان سینما در انتظارشان هستند + عکس
در این مطلب قصد داریم شما را با مورد انتظارترین فیلم هایی که در سال 2021 منتشر می شوند آشنا کنیم

از Dune تا Morbius : فیلم هایی که در سال 2021 منتظرشان هستیم

در ماه های پایانی سال ۲۰۲۰ نیز هنوز در اکثر نقاط جهان سینماها بسته هستند و علیرغم بازگشایی بسیار کوتاهی که در اواسط سال صورت گرفت، سال جاری تقریباً صنعت سینما به حالت کاملاً تعطیل درآمده بود. این شرایط بدان معنا بود که سینماروها درصد اندکی از فیلم های مورد انتظار سال ۲۰۲۰ را تماشا کردند. اما جای نگرانی نیست زیرا سال ۲۰۲۱ پر از اکران های جدید و اکران فیلم های به تاخیر افتاده ای است که با توجه به تولید واکسن های کرونا و شروع واکسیناسیون در برخی از کشورها می توان انتظار بازگشایی سینماها در چند ماه آینده را داشت. در سال ۲۰۲۱ تولید فیلم هایی که از قبل برای آن ها تاریخ اکران تعیین شده آغاز خواهد شد و فیلم هایی نیز که نیمه کاره رها شده اند دیر یا زود در سال آینده به پایان خواهند رسید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مورد انتظارترین فیلم هایی که در سال ۲۰۲۱ منتشر می شوند آشنا کنیم.

فیلم بیوه سیاه Black Widow

از زمان اکران اولین فیلم مجموعه انتقام جویان، طرفداران دنیای مارول منتظر فیلم جداگانه بیوه سیاه (Black Widow) بودند. این شخصیت که اولین بار در Iron Man 2 دیده شد تنها با استفاده از قدرت فیزیکی و ژیمناستیکی خودش در مبارزه ها حضور داشته و به عنوان یک شخصیت بسیار سرسخت و جسور شناخته می شود که شخصیت های شرور را از پای در می آورد، اما گذشته او پیش از پیوستن به قهرمانان هنوز مانند یک راز باقی مانده است. بغد از مرگ این شخصیت در Avengers: Endgame در سال گذشته، استودیوهای مارول به طرفداران این فرانچایز اعلام کردند که بزودی شخصیت بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون را در قالب یک فیلم پیش درآمد خاص خود خواهند دید.

بیشتر بدانید : خداحافظی اسکارلت جوهانسون با بیوه سیاه؟! + عکس

بیوه سیاه Black Widow 
بیوه سیاه Black Widow

تاریخ اکران این فیلم بارها به دلیل شیوع کرونا تغییر کرده اما جدیدترین تاریخی که برای اکران آن اعلام شده ماه می ۲۰۲۱ است. در سال جاری تریلرها و ویدیوهای تبلیغاتی بسیاری از این فیلم منتشر شده و از دیگر بازیگران آن می توان به دیوید هاربر و فلورنس پوگ اشاره کرد. داستان فیلم به گذشته شخصیت ناتاشا رومانوف پرداخته و چگونگی تبدیل شدن او به یک آدمکش بسیار حرفه ای را نیز به تصویر خواهد کشید.

بیشتر بدانید : دستمزد رویایی اسکارلت جوهانسون برای بازی در Black Widow

فیلم مرد شاه The King’s Man

بعد از فیلم های موفق Kingsman که توسط متیو واون خلق و کارگردانی شدند، سال گذشته اعلام شد که طرفداران بزودی شاهد سومین فیلم در این فرانچایز خواهند بود اما تاخیرهای متعدد در مراحل تولید باعث شد که تاریخ اکران این فیلم بارها به تعویق بیفتد. بسته شدن سینماها در ماه های گذشته باعث شد که تاریخ اکران فیلم در نهایت یک سال تمام به تعویق بیفتد اما واون اطمینان داده که این همه صبر از جانب طرفداران The King’s Man ارزشش را خواهد داشت.

The King’s Man
The King’s Man

این فیلم در واقع یک پیش درآمد بوده و اتفاقات پیش از حوادثی که در دو فیلم قبلی می بینیم را روایت می کند. در واقع در فیلم جدید به منشأ سروی مخفی در اوایل قرن بیستم پرداخته شده در حالی که اعضای این گروه برای جلوگیری از یک جنگ بزرگ بین گروهی شخصیت بسیار شرور و قدرتمند تلاش می کنند. کارگردان گفته است که این فیلم از X-Men: First Class الهام گرفته اما این آزادی را داشته که هر شخصیتی که بخواهد را از ادامه داستان حذف کند زیرا ادامه این فرانچایز به این شخصیت ها وابسته نبوده و ماهیت پیش درآمد بودن فیلم نیز دست کارگردان را در این زمینه باز گذاشته است.

 The Conjuring 4: The Devil Made Me Do It

فرانچایز بسیار پرطرفدار The Conjuring ساخته جیمز وان در طی سال های گذشته به یک فرانچایز بسیار بزرگ و محبوب تبدیل شده است. اولین فیلم این فرانچایز روی یک داستان واقعی تاریخی در مورد زوجی که به بررسی اتفاقات ماوراءالطبیعه می پرداختند مربوط بود که در آن شخصیت های اد و لورین وارن به تحقیق در مورد خانه ای با گذشته تاریک می پرداختند.

 The Conjuring 4: The Devil Made Me Do It
The Conjuring 4: The Devil Made Me Do It

دیگر فیلم های این فرانچایز نیز به خاطر برداشت منحصربفردشان از ژانر وحشت، جامپ اسکرهای کافی و لحظات پرتنشی که حضور شخصیت شرور در صحنه به شکلی پنهان را به تصویر می کشید مورد ستایش قرار گرفته اند. بعد از موفقیت فیلم اول، وان دنیایی بزرگی را به روی مخاطبان باز کرده که با ساخت فیلم هایی مانند Annabelle و The Nun همراه بود که به بررسی شخصیت های شرور فرعی داستان اورجینال در قالب یک فیلم مجزا پرداخته است. اکنون اعلام شده که فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It با بازگشت ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون در نقش های گذشته خود در سال ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. هنوز تریلری از این فیلم منتشر نشده اما تصاویر منتشر شده نشان می دهد که داستان این فیلم به بررسی ماجرای مشهور امیتی ویل خواهد پرداخت که اقتباس های بسیاری از آن ساخته شده است.

جیمز باند 25 No Time To Die

جای تعجب ندارد که یکی از مورد انتظارترین و پرتاخیرترین فیلم های این فهرست No Time To Die باشد. تازه ترین فیلم در فرانچایز جیمز باند، پیش از شیوع کرونا نیز بارها با تعویق تاریخ اکران مواجه شد تا اینکه با بسته شدن سینماها، اکران آن به سال ۲۰۲۱ موکول گردید. حتی سرویس های استریمینگ در ماه های گذشته تلاش کرده اند قبل از اکران عمومی No Time To Die در سینماها، آن را برای انتشار در پلتفرم های استریمینگ خود خریداری نمایند.

No Time To Die
No Time To Die

این فیلم بیست و پنجمین فیلم در فرانچایز جیمز باند بوده و انتظار می رود که یکی از آخرین یا دقیقاً آخرین بازی های دانیل کریگ در نقش شخصیت باند باشد. در مراسم سوپربول امسال تریلری هیجان انگیز از این فیلم منتشر شد همراه با آهنگ زیبایی که توسط بیلی آیلیش اجرا شده است. در این فیلم، رامی مالک نقش شخصیت اصلی شرور داستان با نام سفین را بازی کرده و بسیاری از بازیگران شخصیت های اصلی فیلم های قبلی نیز باز خواهند گشت. داستان فیلم با بازنشستگی باند و رفتن او به جامائیکا آغاز می شود اما بعد از درخواست کمک سازمان سیا، جیمز باند بار دیگر وارد عمل می شود تا یک دانشمند ربوده شده را نجات دهد.

مارپیچ Spiral

در کنار The Conjuring، دیگر فرانچایز موفق و طولانی جیمز وان نیز سال آینده بازخواهد گشت. فرانچایز Saw تاکنون شامل ۹ فیلم بوده که  آخرین قسمت آن با عنوان Jigsaw در سال ۲۰۱۷ ساخته شد که در آن جان کرامر قاتل سریالی معروف فرانچایز برای تکمیل کردن آخرین معمایش، ۱۰ سال پس از مرگ، باز می گشت. اوایل سال جاری اعلام شد که یک برداشت جدید و متفاوت از دنیای Saw ساخته شده و بازیگران اصلی آن نیز کریس راک و ساموئل جکسون خواهند بود.

Spiral
Spiral

جیمز وان خیلی زود اعلام کرد که وی ارتباطی با این فیلم نداشته و در کارگردانی آن نقشی نخواهد داشت، هر چند گفته شده که کریس راک علاوه بر نقش آفرینی، تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده خواهد داشت. در تریلر این فیلم شاهد قتل های هولناک جدیدی هستیم که در آن ها نیروهای پلیس در خیابان مورد هدف قرار گرفته با قاتلی که قربانیان را برای دادن درسی اخلاقی به دام می اندازد، درست مانند همان کاری که کرامر در فیلم های اول این فرانچایز انجام می داد. تاریخ اکران این فیلم یک سال به تعویق افتاده و بر اساس تازه ترین تاریخ اکران اعلام شده، می ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

جوخه انتحار Suicide Squad 2

در حالی که مارول برای سال آینده پروژه های هیجان انگیز بسیاری دارد، کمپانی رقیب دی سی نیز اعلام کرده که برنامه های متعددی برای سال آینده دارد. بعد از موفقیت بحث برانگیز فیلم Suicide Squad در سال ۲۰۱۶، این کمپانی اخیراً خبرهایی در مورد دنباله این فیلم به کارگردانی جیمز گان منتشر کرده است. این فیلم قرار است با بازگشت شخصیت های اصلی فیلم اورجینال و شخصیت هایی جدید ساخته و منتشر شود. جیمز گان به خاطر بر عهده گرفتن کارگردانی این فیلم مورد توجه قرار گرفته و امیدهای زیادی وجود دارد که فیلم دوم بسیار بزرگ تر، بهتر و حماسی تر از فیلم اول باشد.

Suicide Squad 2
Suicide Squad 2

مارگو رابی در نقش هارلی کویین و جارد لتو در نقش جوکر به این فیلم باز خواهند گشت در حالی که ادریس البا، جان سینا، شان گان، پیتر کاپالدی و چهره های جدید بسیاری نیز به این دو بازیگر سرشناس خواهند پیوست. طرفداران فیلم های کمیک بوکی دیدگاه های متفاوتی نسبت به کوچ جیمز گان از دنیای مارول به دنیای دی سی داشتند اما بر کسی پوشیده نیست که برداشت خاص او از کمدی و اکشن طرفداران بسیاری دارد و شاید همان چیزی باشد که فرانچایز Suicide Squad به آن نیاز دارد. دومین فیلم این فرانچایز قرار است آگوست ۲۰۲۱ منتشر شود.

یک مکان ساکت بخش A Quiet Place Part 2

سال ۲۰۱۸ شاهد اکران فیلم A Quiet Place بودیم که تجربه مشترکی از جان کرازینسکی و امیلی بلانت بود، دو چهره سرشناس هالیوود که همانند دنیای واقعی، در این فیلم نقش زن و شوهر را بازی می کردند. این فیلم بسیار مورد استقبال سینماروها و منتقدان قرار گرفت که به خاطر برداشت کاملاً تازه و منحصربفرد از ترکیب ژانرهای فرعی وحشت و علمی تخیلی کار کرازینسکی را ستوده بودند. داستان فیلم بسیار پرتنش بود زیرا کوچکترین سروصدایی باعث جلب توجه هیولاهای فیلم می شد در حالی که زایمان کردن در این شرایط بدترین ایده ای بود که می شد به آن فکر کرد. با پایان داستان، طرفداران فیلم سوالات بسیاری در ذهن داشتند و مهم ترین آن ها این بود که به منشأ هیولاهای داستان اشاره ای نشد.

 A Quiet Place Part 2
A Quiet Place Part 2

بدین ترتیب به سوالات آن ها در مورد خاستگاه این هیولاها، چگونگی وارد شدن آن ها به زمین و سرنوشت دیگر انسان های روی کره خاکی پاسخی داده نشد. اوایل سال جاری بالاخره تریلری از دومین فیلم این مجموعه منتشر شد که در آن سرنوشت خانواده پس از اتفاقات پایان فیلم اول به تصویر کشیده شده و همزمان اتفاقات پیش از این داستان نیز برای مخاطب افشا می شد.تاریخ اکران جدید فیلم A Quiet Place Part 2 آوریل ۲۰۲۱ اعلام شده است.

تل ماسه Dune

فیلم Dune که قرار است سال آینده میلادی منتشر شود اقتباسی از رمان علمی تخیلی و حماسی فرانک هربرت و فیلمی ساخته سال ۱۹۸۴ به همین نام است. این فیلم با بازی تیموتی شالامی، زندایا، ربکا فرگوسن و جیسون موموآ داستان پسری به نام پل آتریدس را روایت می کند که سرنوشت او چنین است که برای نجات مردمان خود به سفر در سیاره ها و ستاره ها بپردازد. طرفداران داستان اورجینال سناریو طولانی و تکان دهنده این روایت را به یاد خواهند آورد در حالی که فیلم جدید با بودجه ای بسیار بیشتر ساخته خواهد شد.

Dune
Dune

تریلری که در ماه های گذشته از این فیلم منتشر شده نشان داده که باید شاهد یکی از بهترین جلوه های ویژه سال های اخیر باشیم. تاریخ اکران این فیلم اکتبر ۲۰۲۱ اعلام شده و قرار است ویدیوها و تریلرهای بیشتری از این فیلم منتشر شود. بسیاری فیلم Dune را موردانتظارترین فیلم سال آینده می دانند. رمان هربرت به خاطر صحنه های بسیار خشنش شناخته می شود که از فیلم اول حذف شدند اما باید منتظر ماند و دید که آیا چنین اتفاقاتی در فیلم جدید نیز تکرار خواهند شد یا خیر.

شرلوک هولمز Sherlock Holmes 3

بعد از آنکه نقش آفرینی رابرت داونی جونیور در نقش Iron Man سال گذشته در فیلم Avengers: Endgame به پایان خود رسید، این بازیگر در نهایت تایید کرد که به ادامه پروژه های دیگر خود که به خاطر فیلم های دنیای مارول متوقف شده بودند خواهد پرداخت. مورد انتظارترین کار او در این زمینه سومین قسمت از مجموعه فیلم های Sherlock Holmes خواهد بود که در آن ها داونی نقش شرلوک هولمز بزرگ را بازی می کند. با موفقیت دو فیلم قبلی و بازی جود لا در نقش دکتر واتسون، دست راست شرلوک هولمز، طرفداران مدت هاست انتظار فیلم جدید را می کشند که در ابتدا قرار بود ۵ سال پیش اکران شود. با این وجود، بازنویسی ها و تغییرات متعدد باعث شد که ساخت و اکران این فیلم بارها و بارها به تعویق بیفتد.

 Sherlock Holmes 3
Sherlock Holmes 3

فیلمبرداری های این فیلم نیز بارها به تعویق افتاد تا دکستر فلچر کارگردان فیلم Rocketman بتواند نقش کارگردانی فیلم را بر عهده گیرد و مدت کوتاهی بعد نیز اعلام شد که داونی جونیور نیز دیگر فرصت کافی برای بازی در این فیلم را دارد. تاریخ اکران جدید فیلم کریسمس ۲۰۲۱ اعلام شده اما گفته می شود فیلمبرداری ها با فراز و فرودهایی همراه بوده و تیم تولید از اکران آن در زمان مقرر چندان مطمئن نیستند.

موربیوس Morbius

بعد از فروکش کردن اختلافات بین مارول و سونی بر سر اسپایدرمن، طرفداران اکنون منتشر معرفی شدن شخصیت های جدیدی در این دنیای سینمایی هستند که از دیرباز مورد انتظار بوده اند، اتفاقی که با ترکیب دنیاهای دو کمپانی صورت خواهد گرفت. در سال آینده میلادی شاهد خواهیم بود که شخصیت موربیوس (Morbius) برای اولین بار فیلم مجزای خود را خواهد داشت. مایکل موربیوس که نقش او را جارد لتو بازی می کند، زندگی اش را صرف پیدا کردن درمانی برای یک بیماری خونی نادر می کند و در این راه آزمایشاتی را روی خود انجام می دهد که شامل ترکیب کردن خون خود با خون خفاش هاست که در نهایت او را به یک خونخوار بسیار شرور تبدیل می سازد.

Morbius
Morbius

کمپانی سونی با تریلری که اوایل سال جاری میلادی منتشر کرد کمی ما را با دنیای تاریک این فیلم آشنا کرد. در انتهای این تریلر، شخصیت والچر فیلم Spider-Man: Homecoming که مایکل کیتون نقش آن را بازی می کرد در حال ترک زندان دیده شد، زندانی که در اولین ماجراجویی مجزای پیتر پارکر در دنیای مارول میزبان این شخصیت شده بود. تاریخ اکران فیلمی که در آن شاهد ترکیب دو دنیای سینمایی به شکلی بی سابقه خواهیم بود، مارچ آینده اعلام شده است.

از دیگر فیلم های مورد انتظار سال ۲۰۲۱ می توان به Venom: Let There Be Carnage (اواسط ۲۰۲۱)، Spider-Man 3 (دسامبر سال ۲۰۲۱)، The Matrix 4 (22 دسامبر ۲۰۲۱)، The Eternals (اکتبر ۲۰۲۱)، Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings (ژوئن ۲۰۲۱)، Uncharted (سال ۲۰۲۱)، Candyman (سال ۲۰۲۱ ) و Ghostbusters: Afterlife (سال ۲۰۲۱ ) اشاره کرد. 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com