شخصیت شرور و بی پروای اما استون در نقش طراح مد و فشن + تصاویر
آخرین فیلم لایو اکشن دیزنی با نام "Cruella" کروئلا فیلمی انگلیسی زبان در ژانر کمدی، ماجراجویی، و جنایی به کارگردانی کریگ گیلسپی است که در 28 مه ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد

اما استون در Cruella کروئلا

اخیرا پوستر جدید فیلم Cruella منتشر شد که در آن چهره بی پروا و حریص اما استون را به تصویر کشیده شده است.  این فیلم ، پیش درآمدی از داستان صد و یک سگ خالدار بوده، و روزگار کروئلا را در سال های پیش از دزدی سگ ها به تصویر می کشد. فیلم کمدی جنایی Cruella، روایت شخصیت شروری به نام کروئلا دویل را تعریف می کند که در ابتدا به عنوان طراح لباس و فشن در لندن مشغول به کار است. در طول این زمان، کروئلا نسبت به پوست سگ ها وسواس دیوانه واری پیدا کرده و به شرور نمادین دیزنی تبدیل می شود.

چهره شرور اما استون روی پوستر کروئلا
چهره شرور اما استون روی پوستر کروئلا 

کروئلا نام یکی از شخصیت ‌های منفی دنیای دیزنی است که اولین بار در سال ۱۹۶۱ و در انیمیشن معروف ۱۰۱ سگ خالدار (The 101 Dalmatians)، دیده و معرفی شد و اکنون یک فیلم دیگر درباره وی ساخته شده است.

در تصویر زیر اما استون با موهای آشفته و دو رنگ، افسار چندین سگ خالدار را به دست گرفته در حالی که دو همکارش (جسپر و هوراس) در پس زمینه دیده می‌شوند. دیگر بازیگران فیلم شامل "اما تامپسون"، "پل والتر هاوزر" و "جوئل فرای" خواهند بود.

اما استون در نقش شرور خوش ‌پوش کروئلا Cruella
اما استون در نقش شرور خوش ‌پوش کروئلا Cruella 

در این فیلم، اما استون (Emma Stone) نقش شرور خوش ‌پوش داستان یعنی کروئلا دویل را بازی می‌کند. در ابتدا قرار بود فیلم Cruella در کریسمس ۲۰۲۰ اکران شود. اما پس از شروع فیلم‌برداری در اوت ۲۰۱۹، دیزنی اکران آن را از دسامبر ۲۰۲۰ به 28 مه ۲۰۲۱ (۷ خرداد ۱۴۰۰) موکول کرد. هرچند با توجه به تعطیلی سینماها در کشور آمریکا، شایعاتی وجود دارد که کمپانی دیزنی این فیلم را از طریق سرویس استریم خود، یعنی دیزنی پلاس منتشر خواهد کرد.

اما استون در نقش کروئلا Cruella
اما استون در نقش کروئلا Cruella 
 

مارک پلات ، کریستین بور و اندرو گان تهیه کنندگی و کریگ گیلسپی کارگردانی این فیلم را بر عهده دارند. دینا فاکس و تونی مک‌ نامارا فیلمنامه را براساس داستانی از آلین بروش مک‌ کنا و کلی مارسل و استیو زیسیس نوشته ‌اند.

اما استون در لایو اکشن کروئلا
اما استون در لایو اکشن کروئلا

شخصیت کروئلا دویل برای نخستین بار توسط نویسنده‌ی بریتانیایی، دودی اسمیت در قالب رمان صد و یک سگ خالدار خلق شد و در ادامه با نمایش انیمیشن One Hundred and One Dalmatians به ‌عنوان یکی از بهترین شخصیت‌ های شرور دیزنی لقب گرفت. این شخصیت، با نیت استفاده از پوست توله سگ‌ های خالدار برای تهیه ‌ی پالتوهای گران قیمت، همواره به فکر به تله انداختن آنها است. 

گریم دیدنی اما استون در کروئلا Cruella
گریم دیدنی اما استون در کروئلا Cruella 

پیش از این، دیزنی در سال ۱۹۹۶ اقدام به ساخت نسخه‌ی لایو اکشن 101 Dalmatians کرد که این اثر پس از نمایش به فروش جهانی ۳۲۰ میلیون دلار دست یافت و همین عامل، زمینه‌ی ساخت قسمت دوم آن را تحت عنوان 102 Dalmatians در سال ۲۰۰۰ فراهم کرد. در این دو فیلم، گلن کلوز ایفای نقش شخصیت کروئلا را بر عهده داشت که به واسطه‌ی نقش ‌آفرینی خود، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب هم شد.

شخصیت شرور اما استون در کروئلا
شخصیت شرور اما استون در کروئلا

خلاصه داستان Cruella

لندنِ دهه ۷۰، طراح مد جوان استلا د ویل دلبستگی شوریده واری به پالتو پوست به ویژه پوست سگ نژاد خالدار پیدا می کند تا جایی که این بی قراری وی را تا مرز تبدیلی به یک بدنامی پریشان و بیمناک می برد.

گریم اما استون در کروئلا
گریم اما استون در کروئلا

بازیگران Cruella

اما استون در نقش استلا "کروئلا" ده ویل: زنی که عاشق پوست حیوانات به خصوص سگ های نژاد دالماسین هست و در این راه تبدیل به یه مجرم بدنام می‌شود.
اما تامپسون در نقش بارونس: رئیس خانه مد و فشن که دارای اعتبار بالا هست و استلا رو استخدام می‌کند.
جوئل فرای در نقش جسپر بادون
پاول والتر هوزر در نقش هوراس بادون
امیلی بیچام در نقش آنیتا
مارک استرانگ در نقش بوریس
کربی هوول باپتست در نقش تابیتا
جرمی دمتریو در نقش جرالد

اما استون با موهای دو رنگ در کروئلا
اما استون با موهای دو رنگ در کروئلا

اما استون در نقش طراح مد کروئلا
اما استون در نقش طراح مد کروئلا

 اما تامپسون در نقش بارونس در Cruella
اما تامپسون در نقش بارونس در Cruella

 

بیشتر بدانید : اما استون در کنسرت گروه Spice Girls آسیب دید!

بیشتر بدانید : چرا اما استون، دوست داشتنی است؟! + عکس

بیشتر بدانید : اعتراض اما استون بازیگر زیبا به تبعیض جنسیتی در هالیوود

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ