سوتی هایی که از چشم عوامل فیلم های هالیوودی پنهان ماند!
 گاهی برخی اشتباهات در فیلمسازی صورت می‌گیرد و از چشم عوامل دور می‌ماند تا نهایتا مخاطبان تیزبین آن‌ها را شکار کنند

۴ اشتباه در فیلم‌ها که در نسخه نهایی حذف نشدند

مانند هر زمینه کاری دیگر، اشتباهات سینمایی کاملا امکان پذیر است. البته برخلاف بیشتر زمینه‌های کاری، در ساخت فیلم‌ها امکان اصلاح وجود دارد تا از وجود هرگونه اشتباه جدی در فیلم‌ها جلوگیری شود.

به لطف افرادی که در پشت صحنه فیلم هستند، در هر صحنه‌ای که اشتباهی رخ می‌دهد، امکان فیلم برداری و تولید مجدد آن صحنه وجود دارد. با در نظر گرفتن این نکته، بعضی از اشتباهات زمانی اتفاق می‌افتند که عوامل و گروه تولید فیلم سینمایی متوجه آن‌ها نشوند که به این ترتیب در نسخه نهایی فیلم، توسط مخاطبان تیزبین شکار شوند. در اینجا با چند اشتباه سینمایی آشنا خواهید شد که هر طور شده به نسخه نهایی فیلم راه پیدا کرده اند.

پارک ژوارسیک «Jurassic Park»

در نسخه ۱۹۹۳ این فیلم سینمایی با استفاده از جلوه‌های عملی، تجربه وجود یک دایناسور واقعی به مخاطب داده می‌شود. در سکانسی از این فیلم شاهد هستیم که دایناسور‌های ولاسیرپتر، وارد آشپزخانه می‌شوند و دو شخصیت اصلی فیلم را وحشت زده می‌کنند. وقتی اولین دایناسور از در وارد می‌شود، برای یک لحظه می‌توان دست شخصی را پشت سر دایناسور دید که دُم آن را لمس می‌کند.

آواتار «Avatar»

این فیلم که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است و با دیدن تصاویر گرافیکی آن متوجه خواهید شد که در نوع خودش فیلم کم نظیری است. با این حال در این اثر هم تعداد زیادی اشتباهات سینمایی پیدا شده است. در یکی از سکانس‌ها وقتی شخصیت پارکر سلفریج با توپ‌های گلف تمرین می‌کند، سه توپ در کنار وی دیده می‌شوند. او یکی از توپ‌ها را پرتاب می‌کند و در سکانس بعدی دو توپ باقی مانده در فاصله بیشتری نسبت به سکانس قبل دیده می‌شوند.

زوتوپیا «Zootopia»

در سال ۲۰۱۶، کمپانی دیزنی یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی تاریخ را ساخت، اما قطعا این اثر هم اشتباهاتی داشته است که سازندگان از آن‌ها غافل مانده اند. در یکی از صحنه‌ها پلنگ سیاه وحشی می‌شود به دنبال دو شخصیت جودی و نیک می‌افتد. در ادامه این سکانس، جودی «واکی تاکی» یا همان بیسیم خود را روزی زمین می‌اندازد، اما در صحنه‌های بعدی دوباره می‌توان آن را دید که همچنان به دور کمر او متصل شده.

ددپول «Deadpool»

ددپول، با بازی رایان رینولدز یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سال ۲۰۱۶ بود. شخصیت این فیلم سینمایی که همان ددپول نام دارد، با به دست آوردن یک توانایی خارق العاده، می‌تواند هر نوع آسیب و زخمی که به وی وارد می شود را درمان کند، اما در یکی از سکانس‌های این فیلم، میله‌ای در مغز ددپول فرو می‌رود و او پس از مدتی از جایش بر می‌خیزد. با کمی دقت متوجه خواهید شد او نه تنها خیلی زود این آسیب جدی را بهبود می‌بخشد بلکه هیچ سوراخی نیز در لباس و روی سر وی دیده نمی‌شود. 

 

بیشتر بدانید : سوتی خفن فیلم های مشهور هالیوودی که متوجه آن ها نشدید + تصاویر

بیشتر بدانید : اشتباهات تاریخی بزرگ در فیلم های مشهور هالیوود!! (قسمت 2)

بیشتر بدانید : اشتباهات تاریخی بزرگ در فیلم های مشهور هالیوود!!

بیشتر بدانید : ده سوتی بزرگ و فراموش نشدنی هالیوود+ تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir