دروغ های بزرگ هالیوود در فیلم های جنگی که باور کردیم!
 فیلم‌های هالیوودی زیادی درمورد جنگ وجود دارد، اما شاید تنها نکته درست آن‌ها استفاده سربازان از کلاه جنگی است

۶ دروغ جنگی در هالیوود که باعث شد آن را باور کنیم

 فیلم‌های سینمایی اکشن زیادی با بودجه های بالا در هالیوود ساخته می‌شوند تا مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار بگیرند؛ به طوری که درفیلم‌های هالیوودی، عموما جنگ‌ها در مکان‌هایی پر از آشوب به تصویر کشیده می شوند و سربازان، کلاه جنگی به سر دارند که شاید تنها چیزی که در این فیلم‌ها به درستی گفته می‌شود، همین باشد.

اما با این وجود، در فیلم‌های آمریکایی، موارد زیادی وجود دارد که ارائه اشتباهی از جنگ‌ها هستند و در ذهن مخاطبان، باورهای اشتباهی را از آن چه که در میدان نبرد رخ می دهد، به وجود می آورند که در ادامه، به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

گلوله و آتش پشتیبان

در طول، یک جنگ گلوله‌های زیادی شلیک می‌شود که بیشتر آن‌ها بدون هدف هستند و در واقع، به قصد کشتن کسی شلیک نمی‌شوند که در اصطلاح نظامی به این نوع از شلیک‌ها «آتش سرکوبگر» گفته می‌شود که یکی از سه نوع آتش پشتیبانی است و طی آن تلاش می‌شود که دشمن در جبهه خودش باقی بماند و پیشروی نکند. پس، هر شلیکی که صورت می‌گیرد به قصد کشتن کسی نیست.

کشیدن ضامن نارنجک

 در فیلم‌های هالیوودی، صحنه‌های زیادی را دیده ایم که قهرمان با دندانش، ضامن نارنجک را می‌کِشد و آن را به سمت دشمن پرتاب می‌کند که اگر کسی بخواهد این کار را در دنیای واقعی انجام دهد نه تنها در کشیدن ضامن ناموفق خواهد بود بلکه دندانش را نیز از دست خواهد داد.

مین‌ ها

احتمالا در فیلم‌های سینمایی دیده اید که شخصیت‌های اصلی، پایشان را روی مین‌ها می‌گذارند و بعد از آن، یا به خداحافظی از دوستانشان مشغول می‌شوند و یا عده‌ای تلاش می‌کنند آن ها را نجات دهند. به همین منظور، در دنیای واقعی، اگر شخصی یا چیزی، سطح مین‌ها را لمس کند، فورا منفجر خواهد شد و فرصتی برای حرف زدن وجود نخواهد داشت.

سوارکاری

بعضی از سریال‌ها و فیلم‌ها، سواره نظام‌ها را به عنوان گروهی به تصویر می‌کشند که افراد زیادی در جنگ‌ها دارند. اما در واقعیت کنترل اسب‌ها و هدایت آن‌ها در میدان جنگ بسیار سخت است چرا که دیدن شمشیر‌ها و نیزه‌ها باعث ترس آن‌ها خواهد شد. بیشتر اوقات، ارتش‌ها زمانی از سواره نظام استفاده می‌کنند که دشمن مقابلشان، سازماندهی و نظم خودش را از دست داده باشد.

بمب‌ ها

در فیلم‌های زیادی دیده اید که نارنجک‌ها، انفجار‌های عظیمی را ایجاد می‌کنند و باعث خرابی‌های گسترده می‌شوند. اما دیدن انفجار نارنجک در دنیای واقعی کمی برای شما نا امید کننده است چرا که برخلاف تصورتان، انفجار زیادی صورت نمی‌گیرد و تنها شاهد دود و صدای زیادی انفجار هستید. با این حال، نباید مرگبار بودن این سلاح را نادیده بگیرید.

تک تیرانداز‌ها

ممکن است فکر کنید که تک تیرانداز‌ها تک و تنها کار می‌کنند، اما در حقیقت، تعداد کمی از تک تیرانداز‌ها تنها هستند و کسی با آن‌ها نیست و در بیشتر مواقع، سربازان تک تیرانداز به گروه‌های دو نفره تقسیم می‌شوند که یک نفر از آن‌ها، محاسبات لازم برای شلیک به هدف و نفر دوم هم کار شلیک کردن را انجام می‌دهد. 

 

بیشتر بدانید : دروغ های بزرگ فیلم های سینمایی که نباید باور کنید + عکس

بیشتر بدانید : آن ها دروغ های شاخدار گفتنه اند اما ما باورش کرده ایم

بیشتر بدانید : افشاگری جرج کلونی از دروغ های هالیوودی

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.news