واکین فینیکس Joaquin Phoenix در یک سفر احساسی و عمیق! + تصاویر
 فیلم سیاه‌ و سفید comon comon در سال ۱۹۷۹ روایت می‌ شود. یک فیلمساز مستند با خواهرزاده‌ کوچک خود که پدرش دارای اختلال دوقطبی است، سفر به ایالات متحده را آغاز می‌کند

بررسی فیلم سینمایی C'mon C'mon زودباش زودباش

فیلم سینمایی C'mon C'mon "زودباش زودباش" یک درام خانوادگی صمیمانه محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۲۱ است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مایک میلز اولین نمایش جهانی خود را در چهل و هشتمین جشنواره فیلم تلوراید در 2 سپتامبر 2021 داشت و قرار است در 19 نوامبر 2021 توسط A24 اکران شود. C'mon C'mon به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است.

واکین فینیکس Joaquin Phoenix و وودی نورمن Woody Norman
واکین فینیکس Joaquin Phoenix و وودی نورمن Woody Norman

شخصیت اصلی این فیلم واکین فینیکس Joaquin Phoenix است که پس از گذشت دو سال از اکران فیلم جوکر در این فیلم به عرصه سینما بازگشته است. واکین فینیکس پس از برنده شدن اولین اسکار خود برای کاراکتر خشن "جوکر"، این بار در نقشی که بسیار با جوکر فاصله دارد، جنبه لطیف و با احساس شخصیت خود را نشان می دهد.

بیشتر بدانید : جدیدترین عکس های واکین فینیکس و رابرت دنیرو در جوکر

 واکین فینیکس Joaquin Phoenix و مایک میلز در پشت صحنه فیلم
واکین فینیکس Joaquin Phoenix و مایک میلز در پشت صحنه فیلم

در وب‌ سایت Rotten Tomatoes، این فیلم با 43 نقد، میانگین امتیاز 8 از 10 را کسب کرد و طبق این آمار، محبوبیت این فیلم در میان منتقدان 91 درصد است. اجماع منتقدان این وب‌ سایت درباره فیلم چنین می‌گویند:

«رابطه شیرین بین خواکین فینیکس و وودی نورمن با کار همدلانه مایک میلز، نویسنده و کارگردان تکمیل می‌شود و به موفقیت این فیلم بسیار کمک می‌ کند.

بازیگران فیلم C'mon C'mon زودباش زودباش 

واکین فینیکس Joaquin Phoenix در نقش جانی
گابی هافمن Gaby Hoffmann در نقش Viv
وودی نورمن Woody Norman در نقش جسی
اسکات مک نیری Scoot McNairy در نقش پل
مولی وبستر Molly Webster در نقش روکسان
جابوکی یانگ وایت Jaboukie Young-White در نقش فرناندو

داستان C'mon C'mon زودباش زودباش 2021

جانی (خواکین فینیکس) یک روزنامه نگار رادیویی است که در لس آنجلس کار می کند. خواهرش، ویو (گابی هافمن) باید از همسر بیمارش، که دچار اختلال دوقطبی است مراقبت کند. به همین دلیل جانی می پذیرد که به شهر نیویورک برود و از خواهرزاده 9 ساله خود، جسی (وودی نورمن) مراقبت کند ...

واکین فینیکس و گابی هافمن در کامان کامان comon coman
واکین فینیکس و گابی هافمن در کامان کامان comon coman
 

به جرات می توان گفت فینیکس بعد از فیلم Her «او» در سال 2013 در کارنامه ی خود تاکنون در هیچ نقشی تا این اندازه صمیمی و گرم و با احساس ظاهر نشده بود.

وودی نورمن جوان در نقش جسی، خواهرزاده ی جانی(واکین فینیکس) به خوبی از عهده ی کاراکتر خود برآمده است. کودکی که به عصبانیت بزرگسالان به گونه‌ ای واکنش نشان می‌دهد که گاه شما را می‌ خنداند و دیوانه می‌ کند! در سکانس های دونفره جسی (نورمن) و جانی (فینیکس) لحظات طنز وجود دارد. این لحظات ظنز به شیوه ای خودانگیخته و باورپذیرند که هرگز برای خنده های آسان و سطحی ساخته نشده اند. لحظات دل شکستگی، مانند تفسیر انسانیت، ناپختگی، والدین در سطح درام خانوادگی.

واکین فینیکس و وودی نورمن در comon coman
واکین فینیکس و وودی نورمن در comon coman

این فیلم تصویری استثنایی از یک نمایش جذاب با انسان های عادی است. انسان هایی که در حال انجام فعالیت‌ های معمولی زندگی خود هستند. شخصیت هایی که به هیچ وجه شگفت‌ انگیز و خاص نیستند. جذابیت آن در سادگی آن است. انتخاب موسیقی متن فوق العاده، بسیاری از سکانس‌ های فیلم را نافذتر و در عین حال آرام و زیباتر می کند.

در این سکانس های دیدنی روبرو شدن دو نسل به خوبی به نمایش گذاشته شده. کودکی که مستقیم و بی پروا در مورد دیدگاه های خود صحبت می کنند و جانی مجرد و بی فرزند که با آینده مبهم خود روبروست.


واکین فینیکس  Joaquin Phoenix و وودی نورمن
واکین فینیکس Joaquin Phoenix و وودی نورمن

جانی و خواهرش مادر خود را به دلیل ابتلا به بیماری زوال عقل از دست دادند و در سوگ مادرشان هستند و همچنان پس از مرگ مادر سردرگم و پریشانند. به وضوح مشخص است که جانی از اینکه جسی دوست دارد وانمود کند وی یتیم است و در فقر زندگی می‌کند نگران و آشفته است. جسی مدام از او سؤالاتی می‌پرسد، مانند "چرا ازدواج نکردی؟" و "چه چیزی شما را نگران می کند؟"و "آیا از مرگ می ترسی؟". رابطه ی میان جانی و خواهرزاده اش بسیار ظریف و عمیق و تکان دهنده است. 

 واکین فینیکس  Joaquin Phoenix و وودی نورمن در comon coman زودباش زودباش
واکین فینیکس 
 Joaquin Phoenix و وودی نورمن در comon coman زودباش زودباش

در بازی واکین فینیکس برای فیلم زودباش زودباش، هیچ اثری از جوکر دیده نمی‌ شود. واکین فینیکس ستاره‌ بزرگ فیلم جوکر در comon comon مثل همیشه همیشه غافلگیرکننده ظاهر شده است و جنبه لطیف شخصیت خود را در این درام خانوادگی تلخ و شیرین از مایک میلز به نمایش گذاشته. این فیلم آرام و پراحساس، با یک جادوی ظریف و روح‌ انگیز باعث می شود به این زودی‌ ها آن را فراموش نکنید. 

اگر پدر و یا مادر هستید، قطعا این فیلم را با چشم های دیگری خواهید دید. دیدن این فیلم را به شما توصیه می کنیم.

واکین فینیکس Joaquin Phoenix 
واکین فینیکس Joaquin Phoenix

 

بیشتر بدانید : صحبت های جوکر در اسکار 2020 جنجالی شد + عکس

بیشتر بدانید : جدیدترین عکس های جوکر و شروع صحنه های اکشن

بیشتر بدانید : از برد پیت تا خواکین فینیکس: برندگان جوایز گلدن گلوب 2020 + عکس



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ / سمانه ضیائی فر
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ