این بار او همراه با باز فضانورد و بقیه عروسك‌های بی‌جان اندی (صاحب كوچولوی خود)‌ وارد یك ماجراجویی تازه می‌شود. در قصه قسمت جدید اندی دیگر بزرگ شده و باید به مدرسه برود. به همین دلیل...
 
تام هنكس در سال 2010 فعالیت‌‌های مختلف و متنوع سینمایی را در معرض نمایش قرار می‌دهد. او تابستان امسال با سومین قسمت مجموعه انیمیشن كامپیوتری «قصه اسباب بازی» به دیدار تماشاگران سینما می‌آید. او برای سومین بار به جای كاراكتر اصلی قصه یعنی وودی گاوچران صحبت می‌كند.
این بار او همراه با باز فضانورد و بقیه عروسك‌های بی‌جان اندی (صاحب كوچولوی خود)‌ وارد یك ماجراجویی تازه می‌شود. در قصه قسمت جدید اندی دیگر بزرگ شده و باید به مدرسه برود. به همین دلیل، وودی و باز و بقیه اسباب‌بازی‌ها راهی یك مهدكودك شلوغ می‌شوند و حوادث تازه‌ای خلق می‌كنند. هنكس با قسمت اول «قصه اسباب‌بازی» در سال 1995 برای اولین بار به همكاری با یك انیمیشن سینمایی پرداخت و صدای خود را به یك كاراكتر كارتونی قرض داد. در آن زمان این بازیگر به دلیل بازی در چند فیلم درام تبدیل به بازیگر نقش‌‌های ملودرام شده بود و حضورش در یك كار شاد انیمیشن، باعث تعجب بسیاری شد. اما این فیلم نمایش عمومی موفقیت‌آمیزی در سینماها داشت و منتقدان هم آن را پسندیدند. نكته مهم درباره «قصه اسباب‌بازی» این بود كه لقب اولین محصول انیمیشن كامپیوتری تاریخ سینما را گرفت و باعث انقلابی نوین در صنعت انیمیشن‌سازی شد.
 
هنكس كه 2 سال پی در پی در سال‌های 1993 و 1994 جایزه اسكار بهترین بازیگر مرد را گرفت، در ارتباط با قسمت سوم انیمیشن «قصه اسباب‌بازی» می‌گوید: همه بچه‌‌ها یكبار دیگر دور هم جمع شده‌اند تا یك كار مفرح تقدیم كودكان و نوجوانان و خانواده‌های آنان كنند. كاراكتر وودی را دوست دارم و خیلی خوشحالم كه به جای او در این مجموعه فیلم صحبت كرده و می‌كنم. این اسباب‌بازی گاوچران دوست دارد به بقیه اسباب‌بازی‌ها كمك كند و مشكلات آنها را حل كند. در عین حال، او هنوز هم رقابت تنگاتنگی با كاراكتر باز فضانورد دارد. این بازیگر تایید می‌كند كه حاضر است در قسمت‌های بعدی این مجموعه فیلم هم همكاری كند. اما از آنجا كه فاصله تولید هریك از قسمت‌های این مجموعه فیلم حدود 5 سال طول می‌كشد، چهارمین قسمت «قصه اسباب‌بازی» زودتر از سال 2015 روانه پرده سینماها نخواهد شد.
هنكس در شرایطی «قصه اسباب‌بازی 3» را روانه اكران عمومی می‌كند كه در حال بازی در درام كمدی «لری كراون» است. او در این فیلم یك بار دیگر با جولیا رابرتز همبازی است. اما نكته مهم درباره فیلم این است كه او در كنار بازیگری، كارگردان آن نیز هست. «لری كراون» قصه زندگی مرد میانسالی را به تصویر می‌كشد كه دست به هر كاری می‌زند، با عدم‌موفقیت روبه‌رو می‌شود و نمی‌تواند هیچ شغلی به دست بیاورد. در چنین اوضاع و احوالی، وی تصمیم می‌گیرد دوباره به دوران كالج خود برگردد تا بتواند شاهد یك موفقیت تازه در زندگی‌اش باشد. این تلاش برای احیا و خلق دوباره خویش، مرد را در موقعیت‌های بانمكی قرار می‌دهد. «لری كراون بعد از «كارهایی كه می‌توانی انجام بدهی» (1996)‌ دومین تجربه سینمایی هنكس پشت دوربین فیلمبرداری است. اولین كار سینمایی او در مقام كارگردان نه‌موفقیتی در بین تماشاگران سینما به دست آورد و نه‌توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب كند، اما هنكس می‌گوید: با تجربه‌ای كه از این فیلم به دست آورد، «لری كراون» را به گونه‌ای می‌سازد كه هر دو گروه منتقدان و تماشاگران را راضی كند.
این بازیگر پس از پایان كار روی «لری كراون» جلوی دوربین قسمت سوم مجموعه فیلم «رمز داوینچی» می‌رود. این فیلم كه براساس قصه كتاب جنجالی دن براون به نام «آخرین نشان» ساخته می‌شود، برای سومین بار هنكس را در نقش رابرت لانگدن خواهد داشت. این متخصص رمزگشایی از نوشته‌ها و كتیبه‌های كهن، این بار دوباره به شهر لس‌آنجلس برمی‌گردد تا درگیر یك رمزگشایی مرموز شود كه او را وارد یك سری ماجراجویی خطرناك تازه می‌كند. كتاب براون حدود 6 ماه قبل منتشر شد و خیلی زود تبدیل به یكی از پرفروش‌ترین كتاب‌های هفته شد. با آن كه اهل فن در همان زمان گفتند تهیه‌كنندگان فیلم این قصه را نیز تبدیل به فیلم سینمایی خواهند كرد، اما سازندگان دو قسمت اول و دوم كتاب براون صحبتی در این باره نكردند. خبر پیش‌تولید «آخرین نشان» به تازگی اعلام شده و به احتمال زیاد، ران هاوارد آن را كارگردانی خواهد كرد. سومین قسمت این مجموعه فیلم برای سال 2012 روی پرده سینماها خواهد رفت.
تولید فیلم در شرایطی صورت می‌گیرد كه تماشاگران سینما در آمریكای شمالی، سال قبل استقبال زیادی از قسمت دوم آن به نام «فرشتگان و شیاطین» نكردند. با آن كه سازندگان فیلم پیش‌بینی فروشی 300 میلیون دلاری برای آن می‌كردند، اما این فیلم در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریكای شمالی فقط 133 میلیون دلار فروش داشت. این اتفاق در شرایطی رخ داد كه قسمت اول فیلم در سال 2006، حدود 218 میلیون دلار فروخته بود. هزینه تولید قسمت دوم فیلم 150 میلیون دلار بود. عدم‌موفقیت بالای مالی قسمت دوم، این تحلیل را مطرح كرد كه احتمالا تهیه‌كنندگان فیلم تولید قسمت دیگری از این مجموعه فیلم را موقتا به حالت تعلیق درآورند، اما تهیه‌كنندگان فیلم با عوض كردن نویسنده فیلمنامه قسمت جدید، امیدوارند فیلمی تهیه كنند كه موفقیت قسمت اول را تكرار كند. در قسمت سوم استیون نایت جای آكیوا گلدمن را گرفته است.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
عکس‌های فیلم رابین هود
فیلم‌های ترسناکی که کارگردان‌های بزرگ ساخته‌اند!
رازهای نامكشوف معمایی 25ساله
گفتگو با رابرت داونی جونیور، بازیگر فیلم تازه گای ریچی
10 همکاری بزرگ کارگردان و بازیگر در سینمای جهان/ گزارش تصویری (1)