جادویی مفید
در این فیلم محصول سال 1998، ساندرا بولاك خواهر نیكول كیدمن است. آنها پدر و مادرشان را از دست داده‌اند و با عمه جادوگرشان بزرگ شده‌اند. این دو خواهر...
 
1 ـ «نقطه كور»: در این فیلم ساندرا بولاك با موهایی بور ظاهر شده و یكی از جذاب‌ترین نقش های خودش را ارائه كرده است. او در نقش زنی بسیار با شخصیت و مادری ظاهر می‌شود كه نوجوان بی‌سرپرستی را تحت پوشش می‌گیرد و زندگی او را كاملا دگرگون می‌كند و البته همین طور كه زندگی این نوجوان تغییر می‌كند، زندگی خود او هم با تغییراتی روبه‌رو می‌شود.

2 ـ «28 روز»: محصول سال 2000 كه نباید آن را با «28 روز بعد» دنی بویل اشتباه گرفت، در نقش یك روزنامه‌نگار معتاد و نابسامان بازی می‌كند كه برای بازپروری فرستاده می‌شود و سرانجام می‌فهمد كه نمی‌تواند بدون كمك گرفتن از پس این مشكل برآید. او در این فیلم با ویگو مورتنسن همبازی بود كه در نقش یك بازیكن لیگ بیسبال نقش‌آفرینی كرده است.

3 ـ
«بدنام»: محصول 2006 اگر چه با فیلم «كاپوتی» همراه و موجب شد در برابر آن شكست بخورد و همه جوایز اسكار را به آن واگذار كند، اما یكی از فیلم‌های خوب آن سال‌هاست. این فیلم هم درباره نویسنده آمریكایی كاپوتی است و بولاك در این فیلم در نقش یكی از دوستان نزدیك كاپوتی یعنی نویسنده برنده پولیتزر، نیل هارپر لی بازی می‌كند.

4 ـ
«تصادف»: محصول 2004 كه از فیلم‌های تحسین شده چند سال اخیر است. مجموعه‌ای از داستان‌های در هم تنیده و كوتاه را روایت می‌كند كه بولاك در نقش زنی خانه‌دار یكی از بهترین اجراهای دراماتیكش را ارائه كرده است.

5 ـ
«پیشگویی اسراری درباره رابطه خواهرانه یه‌یه»: سال 2002 كه درباره زندگی جنوبی‌هاست و رابطه یك خانواده را روایت می‌كند، ساندرا بولاك یكی از نقش‌های زیبایش را ایفا كرده است.

6 ـ
«چرخش امید»: محصول 2008 درباره زن جوانی است كه پس از این كه به طور تصادفی به بد عهدی همسرش پی می‌برد، با دخترش پیش خانواده‌اش بازمی‌گردد و آنجا با آغوش باز مادرش روبه‌رو می‌شود. با این حال او باید خیلی سعی كند تا از همه این شرایط به درستی خارج شود.

7 ـ
«وقتی خواب بودی»: یكی از فیلم‌های خیلی دوست داشتنی بولاك است. در این كمدی دوست‌داشتنی بولاك فكر می‌كند عاشق مردی شده كه هرگز در واقعیت او را نخواهد دید.

8 ـ
«جادویی مفید»: در این فیلم محصول سال 1998، ساندرا بولاك خواهر نیكول كیدمن است. آنها پدر و مادرشان را از دست داده‌اند و با عمه جادوگرشان بزرگ شده‌اند. این دو خواهر شخصیت‌های متضادی دارند. ساندرا مسوولیت‌پذیر و مهربان است و نیكول وحشی و رام ناشدنی.

9
ـ «شبكه» فیلمی از سال 1995 كه موجب شد بولاك روی همه پوسترهای مربوط به رایانه جای بگیرد. در این فیلم او متخصص نرم‌افزار است كه قربانی هویت یك دزد می‌شود و تلاش می‌كند زندگی‌اش را نجات دهد.

10 ـ
«دختر شایسته»: یكی دیگر از فیلم‌های دوست داشتنی بولاك و محصول سال 2000 است. او در این فیلم در نقش یك مامور اف‌بی‌آی ظاهر می‌شود كه زیرپوشش دختر شایسته آمریكا فعالیت می‌كند و می‌خواهد یك قاتل سریالی را دستگیر كند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
فیلم‌های مطرحی كه دوست نداشتیم!
10 رابین‌ هود برتر روی پرده سینما
11 شخصیت محبوب سینمایی
بهترین «آدم بد»های سینما!!
شرورترین شخصیت تاریخ سینما!!