زم‌هریر
برای این فیلم از تعدادی فوتبالیست‌ و نمایندگان مجلس و شورای شهر هم دعوت شده بود كه اخبار و حواشی هر چه بیشتر جلوه كند. فیلم به پایان رسید و حوالی ساعت دو بعد از نیمه‌شب اعلام شد كه...

پرده اول: اولین نمایش «زم‌هریر» در جشنواره فجر سال گذشته بود. علی رویین‌تن كارگردان این فیلم اعلام كرده بود كه فیلمش نگاه تازه‌ای را به سینمای دفاع مقدس مطرح كرده و فیلمش خیلی فرق دارد با فیلم‌های این ژانر.

پرده دوم (فلاش‌بك):
مراسم رونمایی از فیلم «زم‌هریر» برگزار شد. همه از خود می‌پرسیدند مگر می‌شود از فیلم هم رونمایی كرد؟ پاسخ مثبت بود و «زم‌هریر» اولین فیلم سینمای ایران بود كه در مراسمی از آن رونمایی شد. در این مراسم تهیه‌كننده (ضیاء هاشمی) و كارگردان از فیلمی كه قرار است كلید بخورد گفتند و در ضمن از بازیگران زیادی نام برده شد كه در آن حضور دارند، مثل نیكی كریمی، باران كوثری، مهتاب كرامتی و... كه همه این بازیگران، فردای روز رونمایی حضورشان را در این فیلم تكذیب كردند!

پرده سوم (فلاش‌بك):
تولید «زم‌هریر» با اخبار و حواشی بسیاری همراه بود. تقریباً روزی نبود كه خبری از بازیگران تازه یا این كه «فیلم در چه مرحله‌ای است» به بیرون درز نكند. تا این كه حضور معاونت سینمایی سر صحنه این فیلم به همه شایعات دامن زد كه «زم‌هریر» قرار است فیلم مهمی باشد...

پرده چهارم:
نمایش فیلم در سالن همایش‌های میلاد با خنده و تمسخر بسیاری از خبرنگاران و منتقدان مواجه شد. برای این فیلم از تعدادی فوتبالیست‌ و نمایندگان مجلس و شورای شهر هم دعوت شده بود كه اخبار و حواشی هر چه بیشتر جلوه كند. فیلم به پایان رسید و حوالی ساعت دو بعد از نیمه‌شب اعلام شد كه جلسه پرسش و پاسخ فیلم با حضور كارگردان و عوامل دیگر برگزار می‌شود. تعدادی از خبرنگاران و سینمایی‌نویسان جوان با لحنی تند، رویین‌تن را خطاب قرار داده و متهمش كردند كه فیلمش به دفاع مقدس توهین كرده و فاقد استانداردهای سینمایی است. رویین‌تن نیز با پاسخ‌های عجیب‌وغریبش بر التهاب سالن افزود و كار به جایی رسید كه دبیر جشنواره و تهیه‌كننده‌ای دیگر وساطت كردند تا كار به جاهای باریك‌تر كشیده نشود.

پرده پنجم:
از این زمان تهیه‌كننده «زم‌هریر» در هر برنامه و مناسبتی كه حضور می‌یافت برای منتقدان سینمایی خط و نشان می‌كشید و از آنان بدگویی می‌كرد. شنیده شد كه انجمن منتقدان در شكایتی از این تهیه‌كننده، خواستار پاسخگویی او شده است. البته چون مدتی گذشت و خبری نشد، احتمالاً بحث شكایت و این حرف‌ها چندان اعتباری نداشته است.

پرده ششم:
مدیران سینمایی پس از نمایش چند فیلم توقیفی از جمله «به رنگ ارغوان» اعلام كردند كه دو فیلم «زم‌هریر» و «پاداش» امكان نمایش عمومی ندارند.

پرده هفتم:
كارگردان «زم‌هریر» با دعوت از تعدادی از منتقدان و نمایش فیلمش برای آنها، از آنان خواستار ارائه ایده‌هایشان شد تا در تدوین مجدد فیلم آنها را به كار گیرد.

پرده هشتم:
بنا به شایعات تازه، نسخه جدید «زم‌هریر» اكران می‌شود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
پرحاشیه‌ترین جلسه نقد فیلم سینمایی در تاریخ جشنواره فجر!!
 جنگ روی پرده سینما
بازیگران پشیمان سینمای ایران!!
 عكس یادگاری با سینمای 88!
 فرش قرمز در سینمای ایران، یک شوخی بزرگ!!