مریل استریپ
رابطه مریل استریپ و همسرش را می‌توان از حرف‌هایش هنگام دریافت اسكار متوجه شد؛ معمولا برندگان جایزه آخر از همه از همسرشان تشكر می‌كنند اما....
                                                         
مریل استریپ، یك بازیگر متفاوت است
برنده شدن جایزه اسكار بهترین هنرمند زن برای سومین بار در طول فعالیت حرفه‌ای، به غیر از او تنها هنرمند زن دیگری كه این افتخار 3 بار نصیبش شده است اینگرید برگمن است، مریل استریپ با 17 بار نامزدی ركورد بیشترین نامزدی برای جایزه اسكار را هم در اختیار دارد. بازی‌های فوق‌العاده و تیپ‌سازی‌ای كه او برای اجرای هر نقشی انجام می‌دهد، باعث شده تا بینندگان فیلم‌هایش هربار با مریل استریپ متفاوتی روبه‌رو شوند و كاملا بازی‌های قدرتمند او را در نقش‌های دیگر فراموش كنند.

دوستی 40 ساله
به غیر از همسر مریل استریپ كه همواره مانند دوست در كنارش است، مریل استریپ یكی از دلایل دیگر موفقیتش را داشتن رفاقتی 40ساله می‌داند. روی هلاند، گریمور، نزدیك به 4 دهه است كه با مریل استریپ دوست است و تقریبا در همه كارها او را همراهی كرده است و حضورش یكی از شروط مریل استریپ برای بازی در فیلم‌هاست. این دوستی تا حدی است كه روی هلاند یكی از معدود كسانی بوده كه مریل استریپ هربار بعد از برنده شدن یك جایزه از او تشكر كرده است. آشنایی آن 2 با روحیه یكدیگر و اعتمادی كه به هم دارند، باعث شده تا نقش‌هایی كه مریل استریپ بازی می‌كند، چهره‌پردازی باورپذیری داشته باشد.


توانایی ویژه
صداسازی و اجرای لهجه‌های مختلف
مریل استریپ به قدرت و توانایی در صداسازی و اجرای لهجه‌های مختلف مشهور است؛ لهجه دانماركی در فیلم «خارج از آفریقا»،  ته لهجه ایتالیایی در فیلم «پل‌های مدیسون كانتی» و لهجه استرالیایی در فیلم «گریه در تاریكی» فقط بعضی از انواع لهجه‌هایی است كه او برای نقش‌هایی كه بازی می‌كند به كار برده است. در فیلم «جولی و جولیا» با آن صدای خاص و جیغ‌های بامزه‌اش كاملا شبیه شخصیت اصلی داستان حرف می‌زند و برای فیلم «انتخاب سوفی» مدت‌ها تحت آموزش بوده تا بتواند انگلیسی و آلمانی را با لهجه لهستانی حرف بزند اما اوج هنرنمایی او كه برایش جایزه اسكار را هم به همراه آورد لهجه انگلیسی آخرین فیلمش «بانوی آهنین» بود كه علاوه بر لهجه، صدا و نوع حرف زدن مارگارت تاچر را هم تقلید كرده بود.

مریل استریپ در این فیلم نوع حرف زدن مارگارت تاچر را قبل از آن‌كه به نخست‌وزیری برسد و همچنین بعد از رسیدن به نخست‌وزیری و هنگامی كه كلاس‌های فن بیان رفته بود را هم به خوبی اجرا كرد تا نشان دهد چه توانایی ویژه‌ای در صداسازی دارد. او حتی به دلیل خوانندگی در فیلم موزیكال «ماما میا» نامزد جایزه موسیقی گرمی هم شده است.




ساده، راحت و بی تكلف
مریل استریپ 20 سال پیش و بعد از مشهور شدنش با جایزه اسكار فیلم «كرامر علیه كرامر»، هنگامی كه هنوز لاغر بود و صورتی باریك داشت، به بانویی با بینی 15 سانتی مشهور شد، شوخی‌ای كه منتقدان با او می‌كردند و اشاره به بزرگ بودن بینی‌اش داشتند.
در تمام دوران بازیگری‌اش، مریل استریپ هیچگاه هنرمند زیبایی محسوب نمی‌شد،  در تمام مراسم سینمایی كه شركت كرده است همیشه لباسی را انتخاب كرده كه به گفته طراحان مد، لباسی سنگین و مناسبی محسوب می‌شده است. زیبایی مریل استریپ، به دلیل چشم‌های خندان و شوخش و راحتی‌ای بوده كه جلوی دوربین‌های عكاسان داشته.
 به گفته كارشناسان مد، مریل هیچگاه فراموش نمی‌كند یك مادر است و ستاره بودنش به دلیل ظاهرش نیست بلكه به دلیل شخصیتی است كه از خود به نمایش می‌گذارد به همین دلیل برای هیچ كس عجیب نیست كه او را با لباسی متناسب با سن‌وسالش ببیند و شاهد این باشد كه او به راحتی از كیفش عینكش را درمی‌آورد تا جلوی جمع نطقش را از روی كاغذ بخواند؛ كاری كه بسیاری از ستارگان زن از انجامش اكراه دارند.

زندگی خانوادگی بی‌نقص
رابطه مریل استریپ و همسرش را می‌توان از حرف‌هایش هنگام دریافت اسكار متوجه شد؛ معمولا برندگان جایزه آخر از همه از همسرشان تشكر می‌كنند اما استریپ این‌كار را زودتر انجام داد و گفت: «هنگامی كه در آخر نطق‌تان از همسرتان تشكر می‌كنید این تشكر زیر صدای موسیقی پنهان می‌شود اما من می‌خواهم همسرم بداند ارزشمندترین داشته‌هایم در زندگی‌مان را او به من داده است.» برخلاف بسیاری از هنرمندهای سینمای تجاری كه زندگی ناپایداری دارند، مریل استریپ 34 سال است كه زندگی خوبی با شوهر هنرمندش دان گامر دارد، آن‌ها چهار فرزند دارند و تا جایی كه ممكن است سعی می‌كنند زندگی خصوصی‌شان را به دور از جنجال نگه دارند.


باربارا گرینبرگ، روان‌شناس بالینی و استاد دانشگاه در مورد زندگی مریل استریپ می‌گوید: «بدون شك شوهر مریل نقش مهمی در موفقیت او دارد. حمایت‌های همیشگی شوهرش از او بوده كه اجازه داده او طی سه دهه در كارش موفق باشد. اینكه شما همیشه یك طرفدار ویژه داشته برای كارهای‌تان داشته باشید كه همسرتان هم باشد، فاكتور بسیار مهمی برای موفقیت شماست. این‌كه كسی را در كنارتان داشته باشید كه هنگام لحظه‌های شادی و موفقیت با تمام وجود برای‌تان خوشحال باشد باعث می‌شود این لحظه‌ها اثر عمیق‌تری در روح‌تان باقی بگذارد و برای مریل استریپ، این فرد همسرش است.»

خود مریل استریپ در مورد خانواده‌اش می‌گوید: «ما خیلی خوش شانسیم كه یكدیگر را داریم، خودمان هم این را می‌دانیم، زندگی زناشویی ما و زندگی 4 فرزندمان، همه آن چیزی است كه به تصمیمات‌مان جهت می‌دهد؛ خوش‌شانسی دیگر ما این است كه زندگی‌مان به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است كه با این نیازهای در حال تغییرمان در كار و زندگی همراهی می‌كند.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
منبع: زندگی ایده آل


مطالب پیشنهادی:
10 نقش به‌یادماندنی مریل استریپ بازیگر برنده اسکار 2012 (+عکس)
تصویری از یک بانو!! (+تصاویر)
6 دلیل برای اینکه مریل استریپ را دوست داشته باشیم!!
درباره مریل استریپ، بانوی بی‌نقص
بازیگر رکوردار کاندیدای اسکار+ گزارش تصویری