جشن تولد «میترا حجار» همزمان با جشنواره
«میترا حجار» بازیگر 36 ساله سینما جشن تولد خود را همزمان با جشنواره فیلم فجر می گیرد، شاید سیمرغ بلورین جشنواره هدیه ای ارزنده برای این بازیگر شود.

"میترا حجار" بازیگر چهره سینمای ایران 15 بهمن ماه سال 1355 در شهر مشهد متولد شد. مادر او قهری جاهد و پدرش محمد حجار است. او دارای یک خواهر به نام مریم است.

میترا بازیگری را از سال 1376 با حضور در فیلم سینمایی "غریبانه" به کارگردانی احمد امینی تجربه کرد. بازی در کنار هدیه تهرانی و ابوالفضل پورعرب برای او خوش درخشید. حجار پس از سینما بازی در تلویزیون را نیز تجربه کرد.

بازی در سریال "پلیس جوان" در سال 1379 به کارگردانی سیروس مقدم و همبازی شدن با شهاب حسینی نیز از دیگر تجربه های همکاری او بود.
حجار فقط به بازی در سینما و تلویزیون اکتفا نکرد و در نمایش هایی چون "هملت" و  "دایی وانیا" که در فرانسه به روی صحنه رفت به ایفای نقش پرداخت. حجار برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا نیز سفر کرد و در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است.

این بازیگر 36 ساله سینمای ایران با کارگردانان صاحب نامی چون مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی، داریوش فرهنگ، رسول ملاقلی پور، فریدون جیرانی، و محمد علی سجادی همکاری داشته است او در سال 77 اولین همکاری خود را با مسعود کیمیایی در فیلم سینمایی "فریاد" تجربه کرد.

حجار در سال بعد در فیلم سینمایی "متولد ماه مهر" به کارگردانی احمدرضا درویش به ایفای نقش پرداخت و برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر نقش اول زن از هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

حجار در همان سال دوباره با مسعود کیمیایی همکاری کرد و در فیلم "اعتراض" کیمیایی با محمدرضا فروتن همبازی شد او پس از "شب های تهران" به کارگردانی داریوش فرهنگ در همان سال یعنی سال 79 برای نخستین بار همکاری با بهرام بیضایی را تجربه کرد.
بازی در فیلم "سگ کشی" بهرام بیضایی برای او بسیار لذت بخش بود.

حجار پس از این همکاری در آثاری چون "رخساره"، "مزاحم"، "قارچ سمی"، "ملاقات با طوطی"، "فراری"، "صورتی"، "جنایت"، "رازها"، "بازنده"، "زمستان است"، "خاک و آتش"، "من همسرش هستم" به ایفای نقش پرداخت.

حجار سال گذشته برای اولین بار با داریوش مهرجویی در فیلم سینمایی "نارنجی پوش" در کنار بازیگرانی چون لیلا حاتمی و حامد بهداد به ایفای نقش پرداخت و برای این فیلم کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در این فیلم شد.

میترا حجار که بازیگری کم حاشیه است و به مصاحبه و گفتگو نمی پردازد دومین بازی تلویزیونی خود را با راما قویدل در سال 89 تجربه کرد و او در  مجموعه "گمشده" به همراه علیرضا جلالی تبار زوج هنری را تشکیل دادند.

این بازیگر که در سال 78 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است امسال با بازی در فیلم سینمایی "خاکستر و برف" به کارگردانی روح الله سهرابی به سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر می‌آید تا در 15 بهمن ماه که همزمان با سالروز تولد این بازیگر جوان است بار دیگر بخت خود را در کسب سیمرغ بیازماید. حجار امسال در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر تولد خود را جشن می‌گیرد شاید سیمرغ بلورین جشنواره هدیه ای ارزنده برایش باشد./ی2
   


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir
 


 مطالب پیشنهادی:
دستگیری کارگردان ایرانی به جرم تجاوز به یک بازیگر
راست باشد، از سینما خداحافظی می‌کنم
مد عجیب و غریب آفریقایی‌های فقیر!
سوپراستارهایی که کارتن‌خواب بودند
عکس‌هایی از «نیوشا ضیغمی» و خواهرش