زادروز آقای آل پاچینو و حضورش در برنامه تاک شو دیوید لترمن + تصاویر
..پاچینو گفت که این عادت من است.میشود کراواتت را به من بدهی؟ لترمن گفت: نه خیر،من هیچی نمی دهم. در این حال آل پاچینو پارچه ای سیاه از کتش درآورد، آن را تاب داد و مثل هد بند روی سرش بست و گفت...
به اعتقاد بسیاری او آقای بازیگری است. چشمان بی تاب و نگاه نافذش اگر نبود، بسیاری از شاهکارهای دنیای سینما خلق نمی شد. حضورش، حتی حالا که هفتاد و چهار ساله شد، برای مشتاقان پرده نقره ای، غنیمتی گرانبهاست. از سرپیکو گرفته  تا پدرخوانده، آقای آل پاچینو، می درخشد و خاطره می آفریند.

به مناسبت زادروز این هنرپیشه بزرگ، به سراغ یکی از جذاب ترین تاک شوی سال های اخیر رفته و گزارشی جالب و خواندنی از حضور باشکوه پاچینو، در تاک شوی دیوید لترمن برای شما علاقه مندان منتشر می کند:

آل پاچینو، هنرپیشه محبوب سینما، با کت و شلوار مشکی و پیراهنی سفید، قدم به صحنه تاک شوی دیوید لترمن می گذارد. او که با تشویق شدید تماشاگران برنامه رو به رو می شود، از آنها تشکر کرده و در مبل مخصوص مهمان ها می نشیند. دیوید لترمن باب سخن را با تعریف از فیلم اخیر پاچینو، استند آپ گایز آغاز می کند و می گوید: تو و کریستفر واکن عالی بودید، بهتون تبریک می گویم. همین جا هم اعلام می کنم که از حضورت در این برنامه خیلی خوشحالم. خب به نظرم بیاییم و با فیلموگرافی تو شروع کنیم.نظرت چیه؟ پاچینو که به نظر کمی گیج شده بود، با شوخ طبعی خاص خودش باشه ای گفت و حضار را به خنده انداخت.

زادروز آقای آل پاچینو و حضورش در برنامه تاک شو دیوید لترمن

لترمن سپس ادامه داد: ۱۹۷۱، درسته؟ اولین فیلمی که بازی کرده ای در ۱۹۷۱ بوده؟ پاچینو که انگار کمی مردد بود با حالتی بامزه، سری تکان داد و حرف لترمن را تایید کرد. لترمن پرسید: در آن زمان چند سال داشتی؟ فکر کنم بچه بودی هنوز. پاچینو هم با حالتی مبهم گفت: خیلی جوان بودم. خیلی جوان برای ایفای نقش. لترمن هم از فرصت استفاده کرد و گفت: آیا درآن زمان، بازیگر خوبی بودی؟ آل پاجینو هم با قاطعیت جواب داد که نه.


لترمن به سرعت گفت، خب، بعدش می رسیم به سال ۱۹۷۲، یه چیزی اینجا هست به اسم پدرخوانده! این صحبت تشویق شدید تماشاگران و خوشحالی پاچینو را به همراه دارد.
لترمن: خب، شما به خاطر فیلم پدرخوانده به اسکار رسیدی. بگو که...چطوری در دومین نقشت نامزد اسکار شدی؟ چطوری به نقش رسیدی؟ آیا نقشت را دوست داشتی؟ لترمن این سوال ها را بی مکث و قطاری پرسید و پاچینو هر دفعه می خواست جواب دهد، با سوال جدیدی رو به رو می شد. سوال های لترمن که تمام شد، پاجینو گفت: اوووووه...ما کجا هستیم؟
لترمن هم گفت: این سوالیست که من سی سال است دارم از خودم می پرسم.
پاچینو: تو که خوب به نظر می رسی!
لترمن: مرسی. خودت هم خوب به نظر می رسی!
پاچینو در ادامه شوخی هایش گفت: داشتم به خودم در مانیتور نگاه می کردم و گفتم اوه...به نظرم باید دکمه جلیقه ام و کمربندم را باز کنم. لترمن هم گفت: خیلی هم خوب به نظر می آیی. ما می خواهیم شبیه آل پاجینو باشی، نه مثل رانی هاوارد!

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach2.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach3.jpg
زادروز آقای آل پاچینو و حضورش در برنامه تاک شو دیوید لترمن

خب. به ما درباره نقشت در پدرخوانده بگو.
پاچینو: چی؟؟ میخواهی راجع به نقشم در پدرخوانده بگم؟ این خیلی سخته. یک اتفاق تراژیک بود. فرانسیس فورد کاپولا من را برای نقش می خواست و پارامونت و بقیه تهیه کننده ها نمی خواستند...آل پاجینو در حال صحبت بود که ناگهان گفت: اینجا خیلی عجیبه که میدانی تماشاگران هستند، صدایشان را می شنوی، اما نمی توانی ببینیشان. چه انتظاری دارید آخر؟ که با تشویق شدید حضار رو به رو شد. پاچینو ادامه داد: انگار توی تاریکی هستید، ولی در واقع توی تاریکی نیستید. این خیلی عجیبه! لترمن هم به شوخی با صدای بلند فریاد زد: کسی صدای من را می شنود؟ داشتیم راجع به پدرخوانده صحبت می کردیم!
پس از تشویق گرم حضار، بحث به روال عادی بازگشت و لارمن گفت: همه ما شنیدیم که تو اول نقش سانی را می خواستی. درست است؟
پاچینو: می دانید، من کتاب را خوانده بودم و به نظرم سانی نقش خیلی جالبی بود. بامزه و دراماتیک و جذاب. مایکل اما به نظر ساکت و بدخلق و مودی می آمد و من به خودم گفتم: این که من نیستم! صدای خنده تماشاگران که بلند شد، پاچینو هم خندید و گفت: یا بهتره بگم خودم هستم اما دوست ندارم خودم را بازی کنم! سپس رو به تماشاگران، و در حالیکه داشت با موهای سرش بازی می کرد گفت: برای همین است که می خواستم از زیر بحث پدرخوانده در بروم. خیلی طولانی است. لترمن هم در این زمان، به شوخی به آل پاچینو که همچنان با موهایش بازی می کرد گفت: اجازه بده من برات درستش کنم و شروع کرد با موهای پاچینو بازی کردن!
از این شوی لترمن، در ادامه پاچینو گفت که این عادت من است.میشود کراواتت را به من بدهی؟ لترمن گفت: نه خیر،من هیچی نمی دهم. در این حال آل پاچینو پارچه ای سیاه از کتش درآورد، آن را تاب داد و مثل هد بند روی سرش بست گفت: حالا احساس راحتی بیشتری می کنم!
لترمن: حالا شدی آل سرپیکو؟
پاچینو: این طوری عادت دارم!

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach4.jpg
زادروز آقای آل پاچینو و حضورش در برنامه تاک شو دیوید لترمن

ترمن سعی می کرد آل پاجینو را که با شوخی های گاه و بیگاهش، ریتم صحبت هایش را به هم می زد، با سوال هایی درباره فیلم هایش مشغول کند. لترمن داشت درباره علاقه ی خودش به فیلم مترسک و همکاری پاچینو و جین هکمن می گفت که آل، دوباره با شیطنت گفت: این مانیتور این مرا دیوانه می کند. بذار از این به بعد این طرفی بنشینم و رویش را به لترمن کرد. لترمن درباره ی نقشش در این فیلم پرسید که پاچینو گفت: همان طوری که الان داری می بینی من کلا نقش های کمدی دوست دارم! این صحبت با خنده شدید مجری و مهمان برنامه رو به رو شد! بعد از شیطنتش، آل پاچینو گفت خب حالا برگردیم به پدرخوانده! داشتم می گفتم که....و دوباره میان صحبت هایش با تماشاگران و فیلمبردار برنامه شوخی کرد.

سپس جدی درباره پدرخوانده گفت: خیلی سخت بود. فرانسیس من را می خواست و دیگران هیچ کدام مرا نمی خواستند. احساس می کردم که گم شده ام.
تا اینکه من صحنه تیراندازی در رستوران را بازی کردم و آن وقت بود که...
لترمن:‌آن صحنه زندگیت را به طور کامل تغییر داد.
پاچینو: بله. تغییر کرد. از آن صحنه به بعد بود که کمپانی هم مرا می خواست. او در پاسخ به سوال لترمن گفت که: کلید اصلی درک نقش مایکل برایش آن لحظات شوک و تنهاییش در فیلم بوده است.

پارت دوم برنامه، با سخنان لترمن شروع شد. او که به سرعت از روی برگه، نام فیلم های آل پاچینو را می خواند، نام فیلم هایی چون سرپیک، پدرخوانده دو، دنی براسکو و بقیه فیلم های پاچینو را آورد و آن وسط گقت: پای امریکایی ۳؟ خدای من این حقیقت داره؟ خنده ای بلند، همه استودیو را فراگرفت و پاچینو نیز با شیطنت با آنان همراهی می کرد.


 سپس لترمن با نام بردن از دنی براسکو گفت: من همیشه جانی دپ را می بینم یاد تو می افتم. به نظرم خیلی از تو تاثیر گرفته. این طور نیست؟ پاچینو هم گفت: آره، یک بار داشتم فیلم جانی دپ را می دیدم که گفتم: من اونجا چه کار می کنم؟! سپس با خنده هدبندش را بست و کمی ادای جانی دپ که را که ادای آل پاجینو در میاورد را برای لترمن و تماشاگران اجرا کرد!

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach5.jpg

سپس لترمن پرسید: کوین اسپیسی را می شناسی؟ به نظرت او هم از تو الگو گرفته؟ آل پاچینو گفت: نه، فکر نمی کنم. او داشت درباره کوین اسپیسی صحبت می کرد که ناگهان کوین اسپیسی در استودیو حاضر شد و با ادای آل پاچینو،  لحظاتی جالب و سرشار از خنده و شادی پدید آورد که تصاویر کافه سینما را از این سورپرایز در ادامه گزارش می بینید:

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach6.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach7.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach8.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach9.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach10.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach11.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach12.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/alpach13.jpg
زادروز آقای آل پاچینو و حضورش در برنامه تاک شو دیوید لترمن

گرد آوری: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffesinema.com


 مطالب پیشنهادی:
زادروز جمیله شیخی،دکترای افتخاری تئاتر ایران+ تصاویر
از بیانسه تا حسن روحانی + تصویر حسن روحانی در مجله تایم
اقدام موهن اسرائیل به تمدن ایران!
مصاحبهء شیرین حسین پناهی در اردیبهشت 69+ تصویر کودکی
رونمایی از یک پنجره برای کتایون ریاحی