بهاره رهنما: پرکارترین بازیگر زن تئاتر هستم!
بهاره رهنما گفت: سال‌های گذشته به طور مداوم ، عنوان پرکارترین زن تئاتر را داشتم و نمی‌خواهم این موقعیت را با چیز دیگری عوض کنم.

بهاره رهنما بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگویی از علت کم کاریش در سینما و تلویزیون گفت: تئاتر و ادبیات همه نیازهای روحی و زمانم را پر می کنند به همین دلیل است که در  عرصه سینما و تلویزیون کم کار شده‌ام و چون نویسنده و داستان نویس حرفه‌ای هستم در کنار آن مجموعه شعری را با عنوان «زن باران» که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر نگاه شد، را نوشتم اما ادعای این که شاعر هستم را ندارم و این مجموعه لحظه های شعر سپیدی است که در کنار 20 سال نویسندگی آمد.

وی افزود: به همین علت در سینما و تلویزیون، نسبت به حدود 4،5 سال قبل گزیده‌تر کار می‌کنم و اگر اثری باشد که دلم را ببرد و جای کار داشته باشد آن را می‌پذیرم، همانطور که دوست داشتم با کمال تبریزی کار کنم و نقشم را در «طبقه حساس» با وجود کوتاه بودن آن پذیرفتم،چرا که برایم جذاب بود و خوشبختانه دیده شد؛ یا در آخرین کار تلویزیونیم، در «خوب،بد،زشت» که با منوچهر هادی، از  کارگردانان خوب تلویزیون همکاری داشتم که آن هم مورد توجه قرار گرفت.

این بازیگر تصریح کرد: من هیچ وقت در سینما آدم پرکاری نبودم،مگر  10 سال پیش که در سینمای کمدی و تجاری بیشتر فعالیت می کردم ؛ ولی واقعیت این است که فرد به مرور زمان سن،موقعیت و همه چیزش تغییر می کند و باید انتخاب کند ، چرا که نمی‌تواند در همه عرصه‌ها خیلی پرکار باشد، حتی با وجود این که من آدم با انرژی هستم اما واقعأ ممکن نیست.

رهنما اظهار داشت:در سال های گذشته به طور مداوم، عنوان پرکارترین زن تئاتر را داشتم و نمی خواهم این موقعیت را با چیز دیگری عوض کنم.

وی در خصوص تئاتر جدیدش گفت: «انگار در چشم‌های تو اسب می‌دود» عنوان نمایشی است که به تازگی روی صحنه ی سالن مکتب تهران رفته است و تا حدود یک ماه دیگر ادامه دارد.

رهنما افزود: این یک کار تک نفره فیلم و تئاتر است که در صحنه تئاتر تنها من هستم؛ اما در صحنه فیلم سروش صحت ،سیامک صفری و نسیم ادبی حضور دارند و صدای فرخ نعمتی به عنوان راوی، و سحر دولتشاهی نیز در کنار این اثر وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع اثر بیان کرد: در واقع این کار به نوعی اشاراتی به زن سرخ پوش میدان فردوسی و زندگی وی دارد؛ اما در کنار آن، روایت یک زن دیگر که منتظر برگشتن عشق زندگی‌اش است وجود دارد و من نقش همان زنی را که امیدوار و منتظر برگشت کسی که دوستش دارد است را ایفا می‌کنم. این کار به کارگردانی طاها ذاکر که گرافیست و طراح پوسترهای جشنواره فیلم فجر است و همچنین نویسنگی سهراب حسینی که شاعر هم است، می باشد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir