مصطفی زمانی از نقش جدیدش در سریال شهرزاد گفت
مصطفی زمانی بازیگر سریال "شهرزاد" گفت : سریال «شهرزاد» خیلی به دلم نشسته است. احساس می‌کنم با نقشم آرامم و ارتباط برقرار می‌کنم.

مصطفی زمانی در "شهرزاد"

مصطفی زمانی که به تازگی با سریال «شهرزاد» برای نخستین بار پا به عرصه‌ی شبکه نمایش خانگی گذاشته است، نظر مثبتی نسبت به این شبکه دارد و می‌گوید: شبکه نمایش خانگی می‌تواند قوی‌تر از تلویزیون عمل کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی از ویژگی‌های مثبت شبکه نمایش خانگی صحبت کرد و گفت: این شبکه دارای سرمایه‌گذار خصوصی است و سرمایه‌داران هم بودجه کارشان را مطابق با قانون تجارت می‌بندند. این در حالی است که بودجه اقتصادی تلویزیون برای ساخت آثار، با قانون تجارت بسته نمی‌شود.

زمانی این نکته را نقطه قوت شبکه نمایش خانگی در مقایسه با تلویزیون می‌داند و معتقد است با این ویژگی، شبکه نمایش خانگی می‌تواند قوی‌تر از تلویزیون باشد. او در ادامه مطلب بالا اضافه کرد: چنین ویژگی شبکه نمایش خانگی موجب می‌شود این حوزه نفوذناپذیر شده، رابطه‌مند نباشد و ضوابط خاص خود را داشته و طبق آن‌ها عمل کند.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» به دیگر ویژگی‌های مثبت حوزه جدید سریال‌سازی اشاره کرد و گفت: در شبکه نمایش خانگی، شما اختیار دارید که سی‌دی را خریداری کنید، هر وقت مایل بودید پخش آن را متوقف کنید، اگر فکر می‌کنید اثری مناسب فرزندتان نیست آن را در زمان دیگری ببینید و هزار اتفاق دیگر که به شما اختیار و قدرت انتخاب می‌دهد.

بازیگر نقش «فرهاد» در سریال «شهرزاد»، درباره‌ی علت پذیرش حضور در سریال حسن فتحی گفت: من بعد از سریال «یوسف پیامبر(ع)» فقط در سینما کار کردم. سینما عرصه‌ای است که شما باید ظرف دو ساعت داشته‌های‌تان را عرضه کنید. باید در زندگی کاری‌تان خیلی خوش‌شانس باشید که در مدت 10 سال پنج کار خوب داشته باشید. این آمار یعنی شما خوب کار کرده‌اید.

زمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در این حرفه کار می‌کنیم، پول درمی‌آوریم و زندگی می‌کنیم مجبور به انتخاب می‌شویم. سریال «شهرزاد» خیلی به دلم نشسته است. احساس می‌کنم با نقشم آرامم و ارتباط برقرار می‌کنم.

بازیگر نقش «یوسف پیامبر» مزیت کار در سریال به نسبت سینما را این طور توضیح داد: در عرصه سریال دیگر دچار پروپاگانداهایی که در سینما با آن‌ها درگیر هستیم، نمی‌شویم. الحمدلله اینجا دیگر این طور نیست که بگوییم یک فیلمی هست و می‌گیریم و می‌رویم!

وی در پایان از نقش خود در سریال "شهرزاد" گفت: «فرهاد»، نمونه‌ای مثل همه جوان‌های این مرز و بوم است. او حق‌طلب است. برای اینکه انسان به دنبال حق باشد همیشه باید یک عشق داشته باشد. چون خود حقانیت نیز جز با عشق به دست نمی‌آید. فرهاد به عنوان یک جوان این طور آدمی است و چنین چیزی را طلب می‌کند. او جوانی است که از خواسته‌اش دست برنمی‌دارد و هر بلایی سرش بیاید پررو است و کوتاه نمی‌آید!

سریال «شهرزاد»، نخستین اثر تاریخی در شبکه نمایش خانگی است. فیلمنامه آن طرحی است از حسن فتحی که با همکاری نغمه ثمینی نوشته شده و کارگردانی آن را نیز فتحی بر عهده دارد.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، امیرحسین رستمی، محمود پاک نیت، سهیلا رضوی و . . . در این ملودرام عاشقانه به ایفای نقش می‌پردازند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir