سیروس گرجستانی بعد از سالها از خاطرات خسرو شکیبایی گفت
سیروس گرجستانی در خصوص زندگی شخصی شکیبایی بیان کرد:من و خسرو خاطره‌های زیادی با هم داریم و در کنار هم زندگی کردیم و در خیلی جاها و خارج از هنر معرفت خود را نشان داد.

خاطرات سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگویی به مناسبت سالروز درگذشت خسرو شکیبایی و همکاری با او گفت: این را بگویم که ورود من به عرصه بازیگری در سال 47 به واسطه مرحوم هادی اسلامی شروع شد. در آن زمان خسرو شکیبایی یکی از بچه‌های این گروه بود، روز اول تمرین کار جدید این گروه من تماشاچی بودم و کار هادی اسلامی و دیگر بازیگران را می‌دیدم، بعد به مرور زمان با شکیبایی بیشتر آشنا شدم و این آشنایی به اضافه دوستی با اسلامی باعث شد که من در گروه بمانم و ذوق بازیگری بیشتر در من به وجود آید.

وی افزود:خسرو شکیبایی از همان اول بازیگر بود، چون در جلوی دوربین و منزل شخصی برای نزدیک شدن به نقش خود زحمات زیادی می‌کشید، این باعث شد هم من و هرکسی که او را می شناسد و در کل اکثر مردم او را دوست دارند و تا اسم وی به زبان می‌آید چشمانشان اشک آلود می شود.

گرجستانی ادامه داد:شکیبایی 20 سال از زمان خود جلوتر بود و به همه این موضوع را ثابت کرد و به طور قطع در هر زمانی خسرو، خسرو خواهد ماند و همه او را دوست دارند.

این بازیگر در خصوص علت معروف شدن شکیبایی در فیلم «هامون»، بیان کرد: در ابتدا مردم فیلم «هامون» را به خاطر مهرجویی دیدند اما با گذشت مدت زمان اندکی فهمیدند که خسرو شکیبایی از همان ابتدا هامون بوده و بازیگری است که هامون های زیادی را از قبل تا بعد می‌تواند به وجود آورد.

گرجستانی در خصوص بازی شکیبایی در مجموعه «مدرس» اظهار داشت: مجموعه «مدرس» به ویژه برای شکیبایی کار بسیار سختی بود چون خسرو حدود 15 صفحه دیالوگ را پشت سر هم و با نهایت باورپذیری به اجرا گذاشت. به گونه ای که مدرس را از خود مدرس هم بهتر بازی کرد و اگر بازیگری این کار را در زمان حیات و دوران هنری من انجام دهد به طور قطع او را نیز دوست خواهم داشت.

وی افزود:شکیبایی برای من هنوز زنده است چون نمی خواهم باور کنم که از این دنیا رفته، شکیبایی در دل من و همه مردم باقی خواهد ماند.

گرجستانی در خصوص زندگی شخصی شکیبایی بیان کرد:من و خسرو خاطره‌های زیادی با هم داریم و در کنار هم زندگی کردیم و در خیلی جاها و خارج از هنر معرفت خود را نشان داد به نحوی که خیلی از رفتارهای او را منشا کارهای خود قرار دادم.

وی با اشاره به حمایت‌ها و کمک کردن شکیبایی به هنروران و دیگر بازیگران همکار خود افزود:رفتار حرفه ای و کمک کردن شکیبایی به هنروران و بازیگرانی که با او همبازی بودند باعث شد که بفهمم اگر هنروری قصد بازی در سکانسی پرمحتوا را دارد به او کمک کرده و آنقدر با او همکاری کنم که به حد خوب برسد، اینها را همه مدیون شکیبایی هستم چون امثال او و هادی اسلامی معلم دنیای هنری من بودند.

گرجستانی خاطرنشان کرد:خسرو شکیبایی زحمات زیادی کشید تا شکیبایی شد و ما باید از اخلاق حرفه ای او در زندگی شخصی و هنر استفاده کرده و در مراحل مختلف زندگی خود پیاده کنیم.

وی در پایان گفت:سال ها است با هیچ رسانه ای مصاحبه نکردم اما شکیبایی باعث شد مصاحبه کنم و این باعث افتخار من است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir