علیرام نورایی نقش یک بیمار را در سریال آسپرین بازی می‎کند!
بازیگر سریال «آسپرین» از اینکه این اثر به زودی و پس از مراحل نهایی تولید وارد شبکه نمایش خانگی می شود، سخن گفت و بیان کرد که این سریال داستانی معمایی و پیچیده دارد.

سریال جدید علیرام نورایی

علیرام نورایی در گفتگویی با اشاره به سریال «آسپرین» به کارگردانی فرهاد نجفی که قرار است در شبکه نمایش خانگی روی آنتن برود، گفت: این سریال داستانی علمی و معمایی دارد و من در آن نقش یک بیمار را بازی می کنم.

وی ادامه داد: من نقش اصلی این کار را دارم که مورد آزمایش های یک پزشک قرار می گیرد و سعی کردم در اینجا نقشی متفاوت از کارهایی که تاکنون داشتم ایفا کنم. البته چندان نمی توانم وارد جزییات داستان شوم چون این داستان ۶ قسمت است و جذابیت آن به پیچیدگی هایی است که خود بینندگان باید آن را ببینند.

بازیگر سریال «جاده چالوس» درباره جزییات حضورش در «آسپرین» عنوان کرد: من حدود ۱۰ روز درگیر کار بودم و لوکیشن های بازی من بیشتر داخلی بودند.

اگر ما نتوانیم سطح کیفی تولیدات خود را بالا ببریم قافیه را باخته ایم

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به تفاوت کار میان آثاری که در شبکه نمایش خانگی عرضه می شوند و آنچه که مردم مستقیم از تلویزیون می بینند، یادآور شد: یکی از ویژگی های کاری که در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود این است که مخاطب هر زمان که بخواهد، می تواند دی وی دی را که خریداری کرده است دوباره تماشا کند. درحالیکه در تلویزیون این کار به راحتی میسر نیست و باید منتظر باشید تا کاری بعد از چندین سال دوباره تکرار شود.

وی با اشاره به در دسترس بودن فیلم و سریال های روز دنیا برای مخاطبان متذکر شد: اگر ما نتوانیم سطح کیفی تولیدات خود را بالا ببریم و به استانداردهای جهانی برسانیم قافیه را باخته ایم چون امروز اکثر مردم به راحتی می توانند فیلم و سریال های روز دنیا را با زیرنویس تهیه کنند.


علیرام نوراییعلیرام نورایی

بازیگر سریال «کمکم کن» ادامه داد: یکی از معضلات ما در زمینه تولیدات سینما و تلویزیون، فیلمنامه نویسی است البته نه اینکه فیلمنامه نویس خوب نداشته باشیم اما خودسانسوری گاهی باعث می شود که فیلمنامه نویس نتواند کارش را متفاوت و جذاب سازد. همچنین نبود بودجه های کافی در نگارش فیلمنامه های باکیفیت و خوب در این زمینه موثر است. به این ترتیب که وقتی نویسنده ای طرحی را می نویسد به این فکر می کند که کدام کارگردان با کدام بودجه می تواند آن را بسازد و چون امیدی به ساخت باکیفیت اثر خود ندارد اگر هم طرح خوبی در ذهنش وجود داشته باشد شروع به ساده نویسی می کند و دیگر روی آن وقت و انرژی لازم را نمی گذارد.

نظرات را به به صورت سلیقه ای اعمال نکنیم

بازیگر سریال «مسافری از هند» با اشاره به دلیل دیگری که باعث می شود کیفیت فیلمنامه ها کاهش پیدا کند، یادآور شد: گاهی در بعضی از آثاری که من حضور داشته ام نویسنده ای فیلمنامه ای را به نگارش در آورده است و بعد یک نفر دیگر آن را بازنویسی کرده است. درحالیکه فکر می کنم اگر فیلمنامه به دست شخص دیگری بازنویسی شود به نوعی از بین می رود. همه اینها دلایلی است که به خود فیلمنامه نویس مربوط نمی شود و بیشتر با روند فیلمنامه نویسی و همچنین بازبینی ها و نظارت هایی که بر آن وجود دارد مرتبط است.

وی در پایان خواستار اعمال سلیقه های کمتر در فیلمنامه ها شد و بیان کرد: اصول و ارزش هایی در فیلمنامه نویسی وجود دارند که نویسندگان ما آنها را رعایت می کنند و به جز آن نباید با این همه فیلم و سریالی که در شبکه نمایش خانگی و ماهواره ها عرضه می شود نظرات به صورت سلیقه ای اعمال شوند.

فرهاد نجفی نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی سریال «آسپرین» را بر عهده دارد و سریال قرار است در ۶ فصل تولید شود که اکنون فصل اول آن در مراحل پایانی تولید قرار دارد.

به مخاطب عرضه بازیگران فصل اول آن فرخ نعمتی، علیرام نورایی، رضا أخلاقی راد، سلمان فرخنده، میثم راسفر، رضا بادامچی و (بازیگر خرد سال) نادیا نجفی هستند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com