انتقاد ثریا قاسمی از موبایل و تکنولوژی های جدید
ثریا قاسمی: من تکنولوژی و به دنبال آن حاشیه‌های کاری‌ام را دوست ندارم. اصلا دوست ندارم از این و آن خبر بگیرم و همچنین دوست ندارم دیگران از من خبر بگیرند!

گفتگو با ثریا قاسمی

ثریا قاسمی درباره‌ی میزان مخالفت خود با شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی تکنولوژی‌های جدید می‌گوید: من با تکنولوژی‌های جدید اصلا ارتباط ندارم، زیرا این همه گستردگی را نمی‌پسندم. من موبایل را هم بیش از کارکرد برقراری تماسش دوست ندارم.

این بازیگر پیشکسوت معتقد است: این تکنولوژی‌ها برای ما که مسن هستیم به هچ وجه قابل درک نیست. اصلا خوشایند نیست که ارتباطات محدود به لمس صفحه‌های گوشی شده است؛ در صورتی که آدم دلش می‌خواهد وقتی با کسی حرف می‌زند صدایش را بشنود و عکس‌العمل طرف مقابلش را ببیند.

ثریا قاسمی ادامه داد: گاه در ارتباطی که محدود به صفحه‌های گوشی است، آدم اصلا نمی‌تواند بفهمد طرف مقابلش چه حسی دارد، عصبانی است یا خوشحال.

وی تصریح کرد: من تکنولوژی و به دنبال آن حاشیه‌های کاری‌ام را دوست ندارم. اصلا دوست ندارم از این و آن خبر بگیرم و همچنین دوست ندارم دیگران از من خبر بگیرند!

او درباره نظارت بر شبکه‌های اجتماعی هم بیان کرد: من اصلا مخالفم آدم سرش را در خانه همسایه کند! هر کسی زندگی خصوصی خودش را دارد و خود می‌داند چطور باید زندگی کند. من اصلا این دخالت‌ها و اتفاقات که گهگاه می‌شنوم را نمی‌فهمم. سرک کشیدن در کار مردم به هیچ وجه خوب نیست.

ثریا قاسمی که هم اینک مشغول ایفای نقش در سریال «پشت بام تهران» است، درباره‌ی نقش خود در این سریال گفت: من نقش مادربزرگ سریال را دارم که آقای دیرباز نقش اولش را بازی می‌کنند. مادربزرگ ایشان هستم و پیرو یکسری مسایل و مشکلاتی که برای این آدم پیش می‌آید، مادربزرگ قصه هم به دلیل رابطه عاشقانه با نوه‌اش، درگیر گرفتاری می‌شود. در این سریال شخصیت اصلی مادر ندارد و به همین دلیل ارتباط تنگاتنگی از نظر مهر و محبت میان مادربزرگ و نوه وجود دارد.

او درباره‌ی مدت تصویربرداری سریال «پشت بام تهران» هم اشاره کرد: یک هفته است که این سریال را شروع کرده‌ایم. حدود سه، چهار ماه تصویربرداری داریم و ان‌شاءلله از شش ماه دیگر از شبکه یک پخش می‌شود.

سریال «پشت بام تهران» نوشته‌ی سعید نعمت الله و به کارگردانی بهرنگ توفیقی است. کامبیز دیرباز، ثریا قاسمی، آزاده صمدی، لیندا کیانی، بهزاد فراهانی و مجید واشقانی در این سریال که برای شبکه یک تهیه می‌شود، نقش آفرینی می‌کنند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir