بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه کیست؟
کارنامه بازیگری انگین آکیورک که به تازگی در ایران با سریال "لطیفه" در نقش عمر به شهرت رسیده است را مطالعه نمایید.

بیوگرافی بازیگر سریال لطیفه

انگین آکیورک (Engin Akyürek) متولد ۱۲ اکتبر ۱۹۸۱ در شهر آنکارا ترکیه بازیگر اهل ترکیه است که در نقش "کریم ایلگاز" در سریال ترکی "گناه فاطماگل چیه؟" (?Fatmagül'ün Suçu Ne) ایفای نقش کرده است.

پدرش کارمند دولت و مادرش خانه‌دار است و یک برادر کوچکتر از خودش دارد. انگین در سال ۲۰۰۲ در رشته تاریخ و زبان از دانشگاه آنکارا فارغ التحصیل شده است. او پس از فراغت از تحصیل به امور خیریه از جمله کمپین کمک به قربانیان زلزله ترکیه پرداخت.


عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه 1عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه 1

 

انگین اکیورک به شانس اعتقادی ندارد و معتقد است شانس همان استعداد است و انجام کار درست در زمان مناسب. او در سال ۲۰۰۴، تنها دو سال بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، از مسابقه ستارگان ترکیه که برای کشف استعداد های بازیگری برگزار شد برنده جایزه بهترین بازیگر مرد ترکیه شد و برن سات نفر دوم زنان در این مسابقه شد.

انگین بازیگر نقش کریم در سریال (?Fatmagül'ün Suçu Ne)(گناه فاطماگل چیست؟) بوده و با برن سات، کان تاشانر، انگین اورترک و فیرات چلیک همبازی بوده است و برای نقش "کریم ایلگاز" برنده جوایز متعددی شده است.


عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه2عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه2

 

در سال 2014 او در فیلم سینمایی (Bi Küçük Eylül Meselesi)(یک مسئله کوچک ایلول) همراه با فرح زینپ عبداله به کارگردانی Kerem Deren بازی کرد. که این فیلم در جزیره تندوس به ترکی تندوس فیلمبرداری شد

او هم اکنون در سریال Kara Para Ask ، پول کثیف،عشق با طوبا بویوک‌اوستون همبازی ست او در این سریال نقش یک کمیسر پلیس عمر دمیر را بازی میکند که نزدیک مراسم نامزدی اش با دختری به نام سیبل آنداچ است از طرفی الیف با بازی طوبا بویوک‌اوستون از یک خانواده ثروتمند و طراح جواهر است که در ایتالیا درس خوانده، گالری جواهر دارد و به تازگی به استانبول برگشته است. در شب تولد الیف، طی اتفاقی پدر الیف و سیبل کشته میشوند در طی حل این پرونده جنایی اتفاقاتی برای عمر و الیف رقم میخورد.


عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه3عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه3

 

خلاصه داستان سریال لطیفه (پول سیاه عشق)

ماجرای داستان سریال لطیفه از این قرار است : عمر دمیر با هنرنمایی (انگین اکیورک) در نقش کمیسر پلیس در شعبه جرایم سازمان یافته در وان و لطیفه دریا با بازی (طوبا بویوکاوستون) دختر یک خانواده ثروتمند که یک طراح موفق است و که در رم زندگی می کند.

 

عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه4عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه4

 

عمر دمیر در اداره پلیس وان مشغول خدمت است . لطیفه دختری با اعتماد به نفس است که روی پای خودش ایستاده و به پول پدرش دل نبسته است. لطیفه که در رم زندگی میکند و طراح جوهرات است برای جشن تولدش به استانبول میاد . در یک شب دختری که عمر قرار است با آن ازدواج کند به همراه پدر لطیفه در یک ماشین کشته پیدا میشوند. و این جنایت بزرگ پلی میشود برای ارتباط عمر و لطیفه .


عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه5

عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه5

از یک طرف لطیفه توسط یک عده دزد و تبهکار که ادعا میکنند پدر لطیفه الماس های آنها را دزدیده تهدید میشود،  از طرف دیگر عمر به دنبال پیدا کردن دلیل قتل نامزدش است . لطیفه بعد از اینکه می فهمد عمر پلیس است از او میخواهد اطلاعاتی که در مورد این پرونده به دست می آورد را در اختیار او بگذارد اما عمر قبول نمیکند . ارتباط عمر و لطیفه رفته رفته بیشتر شده و …


عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه6

عکس انگین آکیورک بازیگر نقش عمر در سریال لطیفه6

 

خواهر لطیفه ، نیلوفر در دام مرد بدی گرفتار شده است، لطیفه و عمر به نیلوفر کمک می کنند. نقش مادر لطیفه را نباهت چهره (مادر سلطان سلیمان) بازی می کند. در فیلم لطیفه عشق تووانا تورکای در نقش بهار چنار دوست لطیفه نیز هنرنمایی می کند.

و بسیاری از ماجرای های دیگر که در ادامه سریال خواهید دید.



تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ