چرا آن هاتاوی در بیست سالگی نقش زن 50 ساله را بازی کرده است؟
آن هاتاوی برنده جایزه اسکار قبول دارد در حالی که خودش زمانی از سن گرایی و این نوع برخوردهای صنعت فیلم سود می‌برد، حالا ناراحت است.

نظر آن هاتاوی درباره "سن گَرایی" در هالیوود

تا حالا کاملا مشخص شده که هالیوود صنعتی است که در آن تعصب‌گرایی جنسی و سنی وجود دارد، اما آن هاتاوی (Anne Hathaway) احتمالا انتظار نداشت نیش آن را در 32 سالگی احساس کند. ستاره برنده جایزه اسکار فیلم «بی‌نوایان» مانده که چرا تازه‌کارهایی که هشت سال از او جوان‌تر هستند نقش‌های سن بالاتر را از او می‌دزدند، اما می‌داند که خودش هم زمانی از جانب‌گیری هالیوود نسبت به ستاره‌های رو به رشد استفاده می‌کرد.

هاتاوی می‌گوید: «من نمی‌توانم درباره‌اش شکایت کنم چون خودم هم از آن سود بردم. وقتی در اوایل دهه بیست سالگی زندگی‌ام بودم، نقش‌هایی که برای زنان پنجاه ساله نوشته شده بودند را من می‌گرفتم. حالا در اوایل سی سالگی هستم و از خودم می‌پرسم چرا آن بازیگر 24 ساله آن نقش را گرفت؟ خودم هم زمانی آن بازیگر 24 ساله بودم. نمی‌توانم به خاطرش عصبانی بشوم چون وضع همین است».

اما هاتاوی می‌گوید به جای اینکه بگذارد این نوع رفتارهای هالیوودی او را شکست دهند، همیشه به یاد دارد که هم تجربه کسب کرده و هم اعتبار خوبی دارد. او اضافه کرد: «تنها کاری که الان می‌توانم بکنم این است که خوشحال باشم که برای خودم اعتباری درست کردم و می‌توانم داستان‌هایی را تعریف کنم که برایم جالب هستند و اگر مردم آن‌ها را ببینند می‌توانم در فیلم‌های بیشتر هم حضور داشته باشم».


آن هاتاوی در بینوایانآن هاتاوی در بینوایان

لحن هاتاوی نسبت به بازیگران مسن‌تر از جمله هلن میرن، اما تامپسون و مگی جیلنهال که اخیرا درباره سن‌گرایی هالیوود صحبت کردند نرم‌تر به نظر می‌رسد. به طور مثال جیلنهال درباره این صحبت کرده بود که چطور در37 سالگی به او گفتند برای بازی کردن نقش زنی 55 ساله سنش بیش از حد بالاست.

از تامپسون هم اوایل هفته پرسیده بودند که نظرش درباره فیلم‌هایی که در آن مردهای بسیار مسن‌تر با زن‌های جوان‌تر هستند چیست و او گفته بود: «مسئله سن دیوانه‌وار است. همیشه هم همینطور بود. یادم می‌آید سال‌ها پیش وقتی 35 ساله بودم می‌گفتم باید برای بازی کردن نقش مرد اول فیلم من باید کسی را از زیر خاک دربیاورند. از این نظر چیزی تغییر نکرده. تازه، بدتر هم شده. یادم می‌آید کسی به من گفت برای بازی کردن مقابل هیو گرنت که یک سال از من جوان‌تر است خیلی پیر هستم. من هم در پاسخ بهش گفتم چطوره بری خودت را از جایی پرت کنی پایین؟»


بیشتر بدانید : واکنش شدید و عصبانیت بازیگر هالیوود به قتل دختر 18 ساله + عکس

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : banifilm.ir