بازیگر سریال کیمیا از انرژی بی‎نظیر مهراوه شریفی نیا گفت!
مجموعه تلویزیونی «کیمیا» تداعی‌گر نوستالژی روزهای حماسه‌ساز دوران انقلاب و فرهنگ تاریخ معاصر ایران است.

گفتگو با سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی بازیگر مجموعه تلویزیونی «کیمیا» در گفتگویی؛ در خصوص این مجموعه بیان کرد: نرگس یکی از دوستان کیمیاست که اتفاقات و خط فکری «کیمیا» (مهراوه شریفی‌نیا) را از اواسط فیلم به بعد در مسیر مبارزات انقلاب در سال 55، 57 می‌کشاند.

وی ادامه داد: نرگس و کیمیا ازسن 16، 17 سالگی در همسایگی هم زندگی می‌کنند و این رفاقت را تا میانسالی ادامه می‌دهند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «فاصله‌ها» افزود: رویدادهای تاریخ معاصر ایران را از دریچه نگاه خانواده نرگس و به خصوص کیمیا و خانواده‌اش شاهد هستیم.

طهماسبی در خصوص حضور زنان حماسه‌ساز در تاریخ ایران بیان کرد: ما در تاریخ چندین ساله ایران، زنان و قهرمان‌های امثال کیمیا کم نداشتیم و نداریم. زنانی که در تاریخ معاصر ایران به خوبی درخشیدند و در ذهن مردم ما حک شدند.


سوگل طهماسبی در سریال کیمیاسوگل طهماسبی در سریال کیمیا

 

وی افزود: «کیمیا» در این مجموعه نمونه بارزی از زن کامل ایرانی است که از دایره اشتباهات مستثنی نیست و با تمام آزمون و خطاها یک بانوی کامل ایرانی را به تصویر می‌کشد.

طهماسبی در ادامه درباره همبازی بودن با مهراوه شریفی‌نیا و دوستی خود با بازیگر «کیمیا» عنوان کرد: فریبا طالبی به عنوان دوست و نفر سوم در مدرسه و دانشگاه همکلاسی‌ ما بود و اما دوستی نرگس و کیمیا فراتر و عمیق‌تر از رفاقت عاطفه (فریبا طالبی) است و اتفاق شیرینی که خارج از همکاری با شریفی‌نیا رخ داد، دوستی عمیق من با مهراوه بود که بعد از همکاری و همبازی بودن در مجموعه «کیمیا» شکل گرفت و با انرژی بی‌نظیری که از سوی شریفی‌نیا می‌گرفتم، توانستیم به خوبی دیالوگ‌ها را بیان کنیم و بازی یکدیگر را به خوبی پوشش بدهیم.

وی به دغدغه و طرز فکری مذهبی در خانواده نرگس اشاره کرد و گفت: نرگس در خانواده‌ای کاملا مذهبی با تفکرات انقلابی و آرمان‌های آن دوران زندگی می‌کند که پرچمدار محل زندگی شان در برهه تاریخ انقلاب هستند که پیرامون ماجراهای مهدی‌ پاکدل‌، حمیدرضا هدایتی، نسرین نکیسا رخ می‌دهد.

طهماسبی در خصوص همکاری با جواد افشار و محمدرضا شفیعی به عنوان هدایت‌گر گروه کاری مجموعه تلویزیونی «کیمیا» اظهار داشت: همکاری من با جواد افشار به 10 سال پیش و بازی در تله فیلم «پاسخ رحمان» مربوط می‌شود و حالا بعد از گذشت یک دهه به پیشنهاد جواد افشار کاراکتری دوست داشتنی را ایفا می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین در بسیاری از مجموعه‌ها و تله‌فیلم‌ها شاهد هدایت و حمایت‌های محمدرضا شفیعی تحت عنوان تهیه‌کننده بودم و افتخار حضور در کارنامه حرفه‌ای این عزیزان را دارم.

طهماسبی به مولفه‌های جذابیت و گیرایی مجموعه «کیمیا» اشاره کرد و گفت: این مجموعه اولین و بزرگترین مجموعه تلویزیونی سیماست که در 110 قسمت در خانواده بزرگ رسانه قرار دارد و این خود به تنهایی امتیازی برتر و مثبت شناخته می‌شود که من به عنوان عضوی کوچک در بزرگترین مجموعه تلویزیونی محسوب می‌شوم.

وی افزود: و دیگری موضوع پرداختن به ریز جزئیات تاریخ معاصر در قاب نگاه کیمیا و دیده شدن و ملموس‌تر شدن این مجموعه به لحاظ تاریخی و همچنین فراز و نشیب‌ها و پیچیدگی دراماتیک داستان است که مخاطب را در 110 قسمت به خود جذب می‌کند.

طهماسبی با اشاره به اینکه حضور در کنار بازیگران حرفه‌ای سینما در مجموعه 110 قسمتی «کیمیا» باعث افتخار و خرسندی هر فردی است، تصریح کرد: یکی از انگیزه‌ها و جذابیت‌های سریال «کیمیا» حضور بازیگران مطرح تلویزیون و سینماست که با شخصیت‌های مختلف خود در این مجموعه هنرنمایی می‌کنند.

طهماسبی با اشاره کردن به فاصله گرفتن مردم از سریال ترک و ماهواره‌ای بیان کرد: ما ایرانی‌ها عادت به پیگیری و دنبال کردن قصه‌ها داریم و این در صورتی است که در 20 تا 30 قسمت نمی‌شود آن را جمع کرد و جزئیات را کاملا نشان داد و این گاهی نقطه ضعفی است که مخاطب‌های رسانه‌ ملی به جبران آن سریال‌های ترک را دنبال می‌کنند، و من مطمئنم که مجموعه تلویزیونی «کیمیا» یکی از چند سریال‌ قوی و جذابی است که بینندگان ما آن را دنبال می‌کنند.

وی در خصوص حمایت‌ها و تداعی روزهای خوب تاریخ ایران در مجموعه «کیمیا» مطرح کرد: نشان دادن تاریخ معاصر ایران نوستالژی و تداعی‌گر برهه‌ای از تاریخ است و اکثریت مردم ایران با آن خاطره دارند و برایشان ملموس‌تر است. ساخت این دست مجموعه‌ها مانند «کیمیا» مستلزم حمایت و نگاه ریزبینانه‌ بیشتر مدیران است.

طهماسبی با بیان جزئیات کار تاریخی و سپاس از زحمات تمام عوامل اظهار داشت: مجموعه «کیمیا» زحمات تمام عوامل اعم از دکور، لباس، گریم، بازیگران و تیزبینی کارگردان و حمایت‌های تهیه را در بعدهای مختلف تاریخی به تصویر درمی‌آورد.

وی ادامه داد: کارگردان‌هایی که با ساخت مجموعه‌های تاریخی برهه‌ای از تاریخ ایران را نشان می‌دهند، باید به حفظ تمام جزئیات و رویدادهای تاریخی بپردازند و کارگردانی جواد افشار و هدایت او این امر را برای مجموعه «کیمیا» ملموس‌تر کرد.

طهماسبی در پایان با دادن نمره 90 به کل گروه سریال «کیمیا» تصریح کرد: با تمام سختی‌ها و زحماتی که در روزهای گرم و سرد در شهرهای مختلف خاورشهر، خرمشهر، جنوب آبادان‌ و ... کشیدیم، توانستیم با حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون «کیمیا» را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir