در زندگی شخصی بازیگر محبوب ترک، انگین گوریک، چه می گذرد؟
انگین آکیورک، سوپراستار تازه ای است که سراغش رفتیم و قصد داریم او را به ایران بیاوریم تا کار ویژه ای را برای هوادارانش کرده باشیم

 قسمت دوم مصاحبه با انگین گوریک

برای اینکه حرفمان را باور کنید مصاحبه‌هایشان همراه با عکس‌هایی وِیژه را فراهم کردیم. حالا طرفداران او می‌توانند مطمئن باشند حرف‌هایشان به او رسیده. هر چند اتفاق بهتری در راه است.

قسمت اول این مصاحبه را می توانید بخوانید :  بازیگر فاطماگل و لطیفه می خواهد به ایران بیاید!!

یك پلیس كاملا متفاوت

نقش «عمر» که در سریال «لطیفه» به یك پدیده در تلویزیون بدل شد، واقعا متفاوت‌‌تر از سایر پلیس‌ها بازی شد و قبل از آن چنین افسر پلیسی در تلویزیون دیده نشده بود. حتی در فیلم‌های هالیوودی هم نبود. او یك شخص اوریجینال است. ادبیاتش تنها متعلق به خودش بود. در عین احساساتی بودن، آدم باهوشی هم بود. آدمی كه می‌شد دركش كرد. پلیسی كه در شرایط خاص قرار می‌گیرد و در جریان زندگی عوض می‌شود.



عکس انگین گوریکعکس انگین گوریک

فرار ستاره به غار تنهایی

شناخته شدن و شهرت تا به حال باعث نشده احساس ناراحتی داشته باشم و واقعا در این برهه از زندگی بسیار هم راضی هستم. در واقع اینكه مردم شما را دوست داشته باشند اصلا چیز بدی نیست و اتفاقا باعث افتخار است ولی در این بین هستند اتفاقاتی كه آدم را اذیت می‌كنند. من در مجامع عمومی ظاهر نمی‌شوم؛ به خصوص در برنامه‌های رسانه‌ای و این موضوع انتخاب خودم بوده است.

از نظر من اینكه دیده بشوید یا نشوید تحت اختیار خودتان است. در هر حال چیزی نیست كه همیشگی باشد و بالاخره بعد از چندسال خسته می‌شوید. من تلاشی برای این نمی‌كنم كه حتما همه مرا ببینند. دلم می‌خواهد زندگی خود را داشته باشم. از مخفی شدن هم خوشم نمی‌آید اما گاهی رسانه‌ها باعث می‌شوند شما به غار تنهایی خودتان پناه ببرید و از همه فراری باشید.

اشتباهات مردم درباره من

از آنجا كه من نقش مردان عاشق‌پیشه را بازی كرده‌ام خیلی از مردم بیش از آنكه مرا ببینند، حس می‌كنند چیزی شبیه آن نقش‌ها هستم. بله، من هم عشق را تحسین می‌كنم ولی قطعا شخصیت بازیگرها با نقش‌هایی كه در آن بازی می‌كنند كاملا متفاوت است.


بازیگر فیلم فاطماگلبازیگر فیلم فاطماگل

رفیق‌بازی بعد از شهرت

من از گذشته تا به امروز دوستانی دارم كه هنوز هم با آنها در تماس هستم اما واقعیت این است كه دیگر مثل سابق آن راحتی را در ارتباط نداریم؛ نه اینكه من محو شهرت شده باشم بلكه پركاری و مشغله حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها باعث می‌شود دیگر فرصتی برای رفیق‌بازی نداشته باشم وگرنه خودم همیشه عاشق دوستانم هستم و هستند كسانی كه بیش از 15سال است باهم دوست هستیم!

زوج‌های هنری ستاره

همبازی شدن با فرح زینب عبدالها در فیلم «مشكل كوچك ایلول» واقعا عالی بود. ما دوران خوبی را سر كار داشتیم و به نظرم زوج هنری و رقبای سرسختی هم بودیم و به همین علت سعی كردیم كارمان را كامل انجام بدهیم و حس می‌كنم خوب از عهده‌اش برآمدیم.

در «فاطماگل» همكاری با دوست قدیمی‌ام برن‌سات واقعا فوق‌العاده بود و فكر نمی‌كنم دیگر چنین اتفاقی برایم دوباره تكرار شود. در «پول كثیف عشق» (لطیفه) هم با طوبا بویوك همكاری خیره‌كننده‌ای داشتم و به‌نظرم این سه زوج برای من بهترین زوج‌های هنری در طول حرفه‌ام بوده‌اند.

اتفاقی زیبا برای مردها

من در 21 سالگی وارد این حرفه شدم و حالا بعد از سال‌ها حضور در این كار، كاملا تغییر كرده‌ام. هر سالی كه گذشت یك رشد متفاوت داشتم. اما در كل به عنوان كسی كه در دهه چهارم زندگی‌اش قرار دارد، احساس خوبی دارم. زندگی در این دهه می‌تواند سختی‌هایی داشته باشد و حس می‌كنید گاهی به شرایط مسلط نیستید. به عقیده من بالا رفتن سن برای مردان اتفاق زیبایی است.

ستاره موج‌سواری و غواصی

من حرفه پرفراز و نشیب و خسته‌كننده‌ای دارم و طی 4،3 سال اخیر به‌شدت جذب موج‌سواری شده‌ام. در آب بودن حال مرا بهتر می‌كند. تعطیلات من به موج‌سواری و غواصی می‌گذرد. جهان زیرآب خیره‌كننده است. همیشه بعد از یك دوره سخت‌كاری مدتی به غواصی می‌پردازم تا آرام شوم.


بازیگر فیلم لطیفهبازیگر فیلم لطیفه

درمان اندوه با استراحت!

هنگامی‌كه احساس اندوه یا خستگی شدید دارم، خواب بهترین درمان برای من است. همیشه یك روز تازه یعنی وقتی كه من انرژی لازم را پیدا كرده‌ام و با خواب كافی رفرش شده‌ام برایم از هر چیز مهم‌تر است. استراحت نه‌تنها جسم، بلكه روح من را نیز شاداب‌ می‌كند. حس می‌كنم هر انسانی در مقاطعی از زندگی نیاز به استراحت و ریكاوری دارد.

فرار از شبكه‌های اجتماعی

من اهل شبكه‌های اجتماعی نیستم! فیس‌بوك، توئیتر یا اینستاگرام ندارم. مدیربرنامه‌هایم رسانه‌ها را دنبال می‌كند و آنچه را که درباره‌ام منتشر می‌شود، می‌شنوم. به هر حال این تنها راهی است كه به شما اجازه می‌دهد ببینید مخاطب از شما چه می‌خواهد و چه نظری دارد. منظورم فقط اینستاگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی نیست.

حتی همین فروم‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌های هواداری هم چنین هستند. بارها شنیده‌ام كه به نام من صفحاتی را ساخته‌اند و حتی با مردم در ارتباط هستند! سایت‌های شخصی برای من به زبان‌های دیگری ساخته‌اند كه از شنیدن آنها شاخ درمی‌آورم!

سرها داخل گوشی‌ها

متاسفانه در چندسال اخیر مردم به سمت تكنولوژی و اینترنت و شبكه‌های اجتماعی یورش برده‌اند و از زندگی و سنت‌ها و حتی زندگی عادی‌شان دور شده‌اند! من با تكنولوژی و استفاده از آن اصلا مخالف نیستم بلكه با زیاده‌روی در هركاری مخالف هستم.

من دوست دارم اگر قرار است حال دوستی را بپرسم، یا به دیدنش بروم یا تلفنی با او صحبت كنم؛ نه اینكه به او اس‌ام‌اس بزنم یا در شبكه‌های اجتماعی با او چت كنم! این روزها افرادی را می‌بینم كه سرشان را از داخل گوشی‌شان بیرون نمی‌آورند و از همه چیز غافل شده‌اند.

اسرار آقای ستاره!

من یك بازیگر هستم. هر صبح بیدار می‌شوم و مانند هر آدم دیگری سركار می‌روم. در اوقات آزادم هم زندگی معمولی خودم را دارم. چیزی وجود ندارد كه پنهان كنم. در واقع هیچ رازی این میان وجود ندارد. زندگی عادی من نه چیزی برای نمونه شدن دارد و نه چیزی برای سرشكستگی. بین من و نشریات شایعه‌پرداز نیز چیزی وجود ندارد. اما مساله در مورد رسانه‌های اجتماعی متفاوت است. شما نمی‌توانید كنترلی بر آنچه درباره شما نوشته می‌شود داشته باشید. حتی دخالتی هم در نوع نوشته‌ها ندارید.

اسم و رسم عاشقی

از نیاكان خود نقل داریم كه «هیچكس نمی‌داند چه كسی واقعا پولدار است یا واقعا به خدا ایمان دارد و این اعتقاد مهمی است.» همچنین كسی نمی‌داند شخصی چقدر دیگری را دوست دارد. بعضی‌ها هستند كه واقعا عاشق هستند اما بلد نیستند آن را به درستی بیان كنند. بعضی‌ها با آنكه عشق كمی دارند اما در بیان احساسات قوی هستند و واقعا درك این ماجرا ساده نیست. من سعی كردم نقش‌هایی را بازی كنم كه مردم به علل مختلف آنها را دوست داشته باشند اما به هر حال همگی، آن جاذبه رمانتیك را دارند. وقتی پای عشق در میان باشد به جادوی دیگری نیاز نیست.

حتی در همه آثار جنگی، عشق جای خودش را دارد. این همان چیزی است كه مخاطب می‌خواهد چون همه دوست دارند عشق را تجربه كنند. به خصوص در دوره اخیر كه كارهای مختلف و حجم فعالیت شهری، ما را از هم دور كرده است و چیزی به اسم عشق و احساس وجود ندارد. برای همین دیدن مرد عاشق‌پیشه‌ای كه احساساتش غلو شده و نامتعارف است برای مردم خوشایند است.

عشق با طعم قهوه‌ترك

نمی‌توانم بگویم كه واقعا یك مرد عاشق‌پیشه در آن حد اعجاب‌آور و احساساتی هستم یا خیر؟ ولی برای شما یك مثال می‌زنم: شما این قهوه آماده سه‌تا در یكی را دیده‌اید؟ من درست مانند آنها هستم. كمی از هر چیزی در خودم دارم.

در كل معتقدم اگر مردی زنی را دوست دارد باید او را مركز دنیای خودش قرار بدهد؛ درست مانند نقش‌هایی كه من بازی كرده‌ام. اگر نمی‌شود به نظرم یك ایرادی در كارش هست.

پیش‌به سوی ازدواج

فكر می‌كنم هنوز آنقدرها برای ازدواج، پیر نشده‌ام كه نگران این موضوع باشم. مادرم بیش از همه نگران این مساله است ولی شخصا حس می‌كنم هنوز برای این كار فرصت كافی دارم ولی از 2سال پیش تصمیم مهمی گرفته‌ام و خودم را رفته‌رفته برای ازدواج آماده می‌كنم. به خانواده‌ام قول داده‌ام كه تا 2 سال آینده ازدواج كنم و درواقع مانند یك مربی فوتبال شده‌ام كه قرار است تیمش را به یك تیم قدرتمند تبدیل كند و برای این موضوع، 4فصل فرصت گرفته است!

من پیشقدم هستم

به نظرم این موضوع كاملا طبیعی و درست‌تر خواهد بود كه اگر از دختری برای زندگی مشترك خوشم بیاید، باید خودم قدم جلو بگذارم. اما همان مساله كه آیا شهرت این وسط عامل فاصله‌انداز می‌شود یا نه باعث تردید من در این مساله می‌شود ولی این را در زندگی آموخته‌ام كه پیشقدم باشم تا شانس‌های زندگی‌ام را از دست ندهم؛ ضمن اینكه شاید در این بین باشند افرادی كه به دلیل شهرت به انسان نزدیك می‌شوند ولی به مرور مشخص خواهد شد و این افراد خودشان را نشان می‌دهند.

فاكتورهای كوچك خوشبختی

به نظرم دروغ و ریا بدترین مسائل در زندگی انسان‌ها هستند و درواقع به راحتی می‌توانند زندگی انسان را خراب كنند. من از دروغ و دورویی متنفر هستم و بی‌نظمی و بی‌احترامی من را آزار می‌دهد و فكر می‌كنم اینها همگی اصول اولیه انسان‌بودن هستند كه خیلی راحت و ساده می‌توانند به فاكتورهای اصلی خوشبختی در زندگی تبدیل شوند. عشق یك فاكتور ساده دیگر است كه دقیقا ضامن اصلی خوشبختی و دوام در زندگی مشترك است.

عشق و انجام هرگزها

به نظرم عشق آدم‌ها را عوض می‌كند. هر آدمی اعتقادات و باورهای خود را دارد. به هر حال شما در روابط سعی می‌كنید كارهایی را كه ناخوشایند طرف مقابل است انجام ندهید و این موضوع از عشق می‌آید. عشق گاهی كاری می‌كند كه شما كارهایی انجام بدهید كه قبلا هرگز به آنها فكر هم نمی‌كردید. عشق یعنی دو نفر به هم نزدیك شده و در شكلی متعادل كارهایی را با رضایت برای هم انجام دهند؛ حتی اگر قبلا انجام‌شان را هرگز متصور نبودند.

نگاه جذاب، چشمان خاص

می‌گویند من نگاه جذابی دارم و این یك‌جور موهبت الهی است. اما به نظرم بخشی از این حرف‌ها متاثر از نقش‌ها و بازی‌ها هستند. به هر حال وقتی نقشی را بازی می‌كنید نخستین چیزی كه مخاطب به آن توجه می‌كند چشمان بازیگر است. درخلال صحنه‌ها كه دیالوگی رد و بدل نمی‌شود، من باید همه احساس را از طریق نگاه خود منتقل كنم. آنچه من انجام می‌دهم،

دنیای درون شخصیت را آشكار می‌كند. هنگامی كه نقشی را بازی می‌كنم باید احساسات او را نشان بدهم و این چیزی نیست كه با تمرین جلوی آینه آن را یاد بگیرم. خود به خود اتفاق می‌افتد. می‌بینید حالا كه نزد شما نشسته‌ام هیچ حس خاصی در چشمان من نیست.

مثبت‌اندیش و واقع‌بین

برای من شخصا آینده، یك فرصت زیباست نه وحشتناك! همیشه فكر می‌كنم فردا یك روز عالی است. این معنایش این نیست كه بخواهم به زور خودم را متقاعد كنم كه فقط باید مثبت‌اندیش باشم. این یك باور درونی است. چیزهایی هست كه ما نمی‌خواهیم در زندگی تجربه‌شان كنیم و بسیار دردناك هستند؛ مثلا تجربه‌های تلخ، تصادف، مرگ و. . . اما هنگام وقوع آنها باید به این فكر كنیم چطور مشكل را حل كنیم و از آن رشدیافته بیرون بیاییم و چطور اجازه ندهیم بر روند زندگی ما تاثیر بگذارد. اگر به هر اتفاق به چشم تجربه نگاه كنید همه چیز شكل دیگری پیدا می‌كند. اتفاقات منفی همگی درس هستند، مهم نگاه شما به اتفاقات است. از این نظر من اجازه نمی‌دهم اتفاقات بد تاثیر زیادی روی زندگی من بگذارند یا تحت‌تاثیرشان قرار بگیرم.

فرمول ریاضی برای زندگی

هیچ فرمول ریاضی خاصی برای زندگی وجود ندارد. من برای سرمایه اندوختن و حساب بانكی زیاد، كار نمی‌كنم. به عنوان یك بازیگر نمی‌توانم بگویم این كاری است كه می‌خواهم بكنم، چیزی است كه می‌خواهم باشم و. . . آینده می‌تواند چیزی بسیار متفاوت از زندگی و كار فعلی ما باشد. مهم این است كه همیشه با انگیزه كار كنیم. در این حالت هر چیزی سر موعد مقرر رخ می‌دهد و شما می‌دانید آن وقت چگونه باید رفتار كنید.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : مجله زندگی ایده آل