الیکا عبدالرزاقی: بازیگری یک کار شخصی نیست!
یکی از بازیگران نمایش « باغ آلبالو» معتقد است این اثر نمایشی یکی از بهترین تجربه های کاری هر بازیگر در عرصه تئاتر است.

گفتگو با الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی یکی از بازیگران نمایش «باغ آلبالو» که این روزها به کارگردانی آتیلا پسیانی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، با اشاره به انگیزه های حضور خود در این اثر نمایشی توضیح داد: آخرین باری که روی صحنه تئاتر به عنوان بازیگر حضور پیدا کردم، بازی در نمایش «دن کامیلو» به کارگردانی کوروش نریمانی در تالار اصلی بود که برایم تجربه ارزشمندی بود اما از آن زمان تاکنون با وجود اینکه پیشنهاداتی برای بازی در تئاتر داشتم به دلیل اینکه باب میلم نبود ترجیح دادم حضور فعالی نداشته باشم، زیرا همواره دوست داشتم یا با کارگردانی کار کنم که از او شناخت کافی دارم و یا کارگردانی به من پیشنهاد بازی دهد که ایده نویی دارد.

وی ادامه داد: به هر ترتیب بعد از اینکه خانم دولتشاهی به دلیل گرفتاری کاری نتوانست در اجرای عمومی نمایش « باغ آلبالو» حضور داشته باشد این افتخار نصیب من شد که در کنار سایر دوستان هنرمند به عنوان یکی از بازیگران نمایش حضور داشته باشم و باید بگویم تجربه کار با آتیلا پسیانی یکی از بهترین تجربه های کاری من در عرصه بازیگری تئاتر است که آن را فراموش نخواهم کرد.

این بازیگر درباره شیوه هایی که کارگردان برای بازی بازیگران این اثر نمایشی ارائه داده، بیان کرد: نمایشنامه «باغ آلبالو» یکی از آثار برجسته آنتوان چخوف است اما محمد چرم شیر با دراماتورژی دوباره این اثر نمایشی تلاش کرده فضایی را به وجود آورد که بازی تمامی بازیگران نمایش در راستای هدایت کارگردان به شکل یکنواختی به مخاطب ارائه شود، یعنی با هدایت درستی که از سوی آقای پسیانی انجام گرفته کار بازیگران در یک شیوه مهندسی شده به مخاطب نمایش داده می شود.

عبدالرزاقی تاکید کرد: تماشاگر عموما انرژی بازیگر و حس صحنه را دریافت می کند و تبع توانایی و ارزش اثر از نمایش لذت می برد. بنابراین آنچه برای من در بازی این اثر نمایش دارای اهمیت بود، این بود که بتوانم با تمرکز کامل و در قالبی که کارگردان برای من در حوزه بازیگری تعریف کرده روی صحنه حضور داشته باشم و با تمام توان کاری را انجام دهم که تماشاگر از نوع بازی من رضایت داشته باشد.

وی تصریح کرد: بازیگری یک کار شخصی نیست، تمام فعالیت های یک بازیگر روی صحنه  تئاتر به نفس و حضور تماشاگر وابسته است . برای همین است که هیچ گاه دوست ندارم بازیگری در عرصه تئاتر را از دست بدهم و چه بهتر اینکه این تجربه لذت بخش و خوشایند در نمایشی باشد که هم کارگردان خوبی دارد و هم گروه توانمندی از بازیگران در آن حضور دارند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir