بازیگر ترکیه از عشق رویایی به همسر جدیدش گفت!
دو ستاره ترك این روزها با هم ازدواج كرده‌اند و در تركیه از ازدواج این دو وام می‌گیرند و تبلیغ ازدواج می‌كنند اما در اینجا خبری از فرهنگ‌سازی نامحسوس نیست.

دو ستاره ترکیه از زندگی شخصی شان گفتند

«كلید اسرار» شاید یكی از اولین سریال‌های تركیه‌ای بود كه مردم ایران آن را دیدند. البته نه از كانال‌های خارجی كه از شبكه 3. آن سریال با اینكه كیفیت چندانی نداشت اما تا سری سوم در تلویزیون پخش شد. هر آنچه بود، می‌شد فهمید ذائقه و رگ خواب مردم دست تركیه‌ای‌ها آمده است.

حالا نه فقط مردم ایران و تركیه بلكه كل خاورمیانه از مصر تا پاكستان وحتی اروپای شرقی مردم به صورت سریالی و پشت سر هم منتظر سریال‌های بعدی ترك می‌مانند. سینمای تركیه این محبوبیت را مدیون ریشه شرقی و سیستم تبلیغاتی اروپایی است. آنها می‌توانند بازیگران سریال‌های‌شان را به ستاره‌های دوست‌داشتنی بین‌المللی تبدیل كنند و قدرت فیلم‌سازی‌شان را ارتقا دهند.


بازیگر مشهور ترکیه و همسرشبازیگر مشهور ترکیه و همسرش

 

سینمای تركیه شاید هیچ‌وقت نتواند «جدایی نادر از سیمین» درست كند و اصغر فرهادی داشته باشد یا حتی خیلی كمتر از آن را به دست آورد اما قدم در راه بدل هالیوود یعنی بالیوود گذاشته و ستاره‌های سرشناس و بین‌المللی پیدا كرده است.

«حریم سلطان»، «فاطما گل» و همه سریال‌های ترك امروزی اصلا گنجینه سینمای ایران را ندارند اما كاربرد تجاری دارند و برای كشورشان پول درمی‌آورند. در حالی كه سینما و تلویزیون ما حتی شبكه‌های كشور تاجیكستان كه همزبان است یا كشور‌های عربی مثل عراق را كه هم آیین ما هستند را هم نتوانسته در دست بگیرد.

ترکیه‌‌ای‌ها حتی از این فضا برای فرهنگ‌سازی در كشورشان استفاده می‌كنند. دو ستاره ترك این روزها با هم ازدواج كرده‌اند و در تركیه از ازدواج این دو وام می‌گیرند و تبلیغ ازدواج می‌كنند اما در اینجا خبری از فرهنگ‌سازی نامحسوس نیست. بهانه ما برای اینكه سراغ آنها رفتیم، همین است؛ ازدواج دو ستاره ترك فیلم‌های تركی كه حسابی سر و صدا به پا كرده ‌است.


 بوراك اوزچویت و همسرش

بوراك اوزچویت و همسر

 

گفت و گوی مجله instyle با زوج جدید  سینمای ترکیه:

ازدواج نجات‌مان داد

حدود یك سال از نامزدی بوراك اوزچویت و فاهریه اوجان می‌گذرد و این دو بازیگر جوان و محبوب تركیه، این روزها علاوه بر زندگی حرفه‌ای‌شان در عرصه بازیگری، مشغول ساختن زندگی مشترك خود هستند. آنها تاكنون دوبار در سریال «چكاوك» و فیلم سینمایی «عشق شبیه توست» در كنار یكدیگر ظاهر شده‌اند ولی مهم‌تر از آن زندگی مشتركی است كه آغاز كرده‌اند و باید در كنار هم آن را پیش ببرند و قطعا این‌بار نقشی مهم‌تر و جدی‌تر در كنار هم دارند كه باید كمترین اشتباه را در آن داشته باشند. با این زوج جوان همراه شده‌ایم تا بیشتر از ایده‌آل‌های آنها بدانیم و بشنویم. . .

شروع روزهای خوشبختی

بوراك: شاید باورتان نشود ولی روز اولی كه فاهریه را دیدم به خاطر ندارم. درواقع فكر می‌كنم او را نخستین بار در جشنواره تلویزیونی دیدم.

فاهریه: نه، ما نخستین بار همدیگر را سر صحنه فیلمبرداری سریال «حریم سلطان» دیدیم. من برای تست دادن برای بازی در یكی از نقش‌های سریال آمده بودم و گروه مشغول فیلمبرداری یكی از سكانس‌های فیلمی بودند كه بوراك در آن بازی می‌كرد و من آنجا بوراك را از نزدیك دیدم و اتفاقا با هم یك احوالپرسی مختصر هم داشتیم.

بوراك: حالا یادم افتاد. من واقعا خنگ هستم.

فاهریه: آن روز نخستین ملاقات ما بود و فكر می‌كنم روز خوشبختی ما از همان‌جا شروع شد و درنهایت سرنوشت ما را به سمت همكاری مشترك كشاند و حالا هم وارد زندگی مشترك شده‌ایم.

بازی‌های سرنوشت ما

بوراك: من كلا به سرنوشت و تقدیر بسیار معتقدم و همانطور كه فاهریه گفت واقعا اعتقاد دارم سرنوشت اینطور بود كه آن ملاقات كوتاه ما بعد از چندسال به یك همكاری مشترك تبدیل شود و درنهایت به این منجر شود كه ما زندگی مشترك‌مان را در كنار هم آغاز كنیم.

فاهریه: دقیقا همینطور است وگرنه به من گفته بودند كه پیش از من بازیگر دیگری را برای بازی در سریال «چكاوك» درنظر گرفته بودند و به دلیل اینكه آن بازیگر نتوانست برنامه كاری خود را تنظیم كند، قراردادش فسخ شد و با من قرارداد بستند و این دقیقا همان تقدیر و سرنوشت است.


بازیگر نقش بالی خانبازیگر نقش بالی خان

 

گوش‌كردن به صدای‌قلب

فاهریه: دوست ندارم خیلی فانتزی و نامعقول فكر كنم و بگویم كه ما به عشق در نگاه اول دچار شدیم چون اصولا آدمی نیستم كه بدون منطق و از روی هوس، تصمیمی در زندگی‌ام بگیرم. اتفاقا من آدمی هستم كه كاملا مسائل پیرامون خود و زندگی‌ام را تجزیه و تحلیل می‌كنم و بعد برای آنها تصمیم نهایی را می‌گیرم. اما در این مورد باید اعتراف كنم كه در نگاه اول به بوراك حس عجیبی داشتم، منظورم همان نگاه اول سر فیلمبرداری «حریم سلطان» است.

بوراك: ولی برعكس فاهریه من خیلی از تصمیماتم را از روی دستورات قلبم می‌گیرم و انجام می‌دهم. در زندگی‌ام كارهای زیادی را به صورت دلی انجام داده‌ام، شاید هم از بعضی از آنها پشیمان شده باشم ولی اصولا خیلی به صدای قلبم گوش می‌دهم و درباره فاهریه هم دقیقا همین اتفاق افتاد و وقتی درباره او به صدای قلبم گوش دادم، دیدم كه عاشق او شده‌ام و نیمه گمشده خودم را پیدا كرده‌ام.

عشق رویایی بین ما

بوراك: حس می‌كنم به دلیل اینكه قلبم به من گفته است كه فاهریه نیمه گمشده من است، قطعا بین ما یك عشق رویایی شكل گرفته است و خوشحالم كه فاهریه هم همین حس را دارد. این خیلی مهم است كه دوطرف همدیگر را به یك میزان دوست داشته باشند و این یعنی همان عشق رویایی.

 

فاهریه: اصولا به‌نظرم در زندگی امروزه آدم‌ها، عشق یك موضوع رویایی است، یعنی آنقدر زندگی‌ها ماشینی و بدون احساس شده كه عشق‌های واقعی كمتر دیده می‌شود و به همین دلیل است كه می‌گویم هر عشقی كه میان انسان‌ها وجود داشته باشد، یك عشق رویایی است. عشق میان من و بوراك هم یك عشق رویایی است چون ما به دلیل اینكه هر دو بازیگر هستیم و در این حرفه حضور داریم، عاشق یكدیگر نشده‌ایم بلكه عاشق شخصیت و حقیقت همدیگر شده‌ایم.

درك و كمك همسرانه

فاهریه: خوشبختانه ما با یكدیگر همكاریم و این مساله یك نكته بسیار مهم در خود دارد و آن‌هم اینكه می‌توانیم به خوبی همدیگر و حرفه هم را درك كنیم و این كمك می‌كند كه در كنار زندگی مشترك‌مان، زندگی حرفه‌ای موفقی هم داشته باشیم و با قدرت به كارمان ادامه دهیم. بارها دیده‌ام كه زوج‌هایی كه یكی از آنها بازیگر بوده است، به دلیل اینكه نتوانسته‌اند خودشان را با شغل همسرشان تطبیق بدهند به مشكل خورده‌اند.

بوراك: بله، متاسفانه بازیگری شغلی است كه برنامه ثابت و مشخصی ندارد و شما نمی‌دانید كه برای یك پروژه ممكن است چقدر درگیر باشید و در این مدت چقدر خانواده و مخصوصا همسرتان اذیت می‌شود. به همین دلیل من هم حس می‌كنم زمانی‌كه یك هنرمند با هنرمند دیگر ازدواج می‌كند، این درك متقابل در میان آنها وجود دارد.

فاهریه: من حتی در خانواده خودم هم بارها با این مشكل برخورد كرده‌ام كه به دلیل بی‌نظمی كه در كارم وجود داشته، اعتراض كرده‌اند و من هم بارها برای‌شان توضیح داده‌ام ولی واقعا درك این مساله برای آنها سخت است.

بوراك: از طرف دیگر من حس می‌كنم این همكار بودن یك ویژگی دیگر هم دارد و آن هم این است كه می‌توانیم به همدیگر كمك كنیم. مشورت در كار ما یكی از مهم‌ترین مسائلی است كه می‌تواند به بهتر شدن كار كمك كند و قطعا وقتی همسر شما یكی از بهترین بازیگران كشورتان باشد، دیگر مشكلی برای مشاوره گرفتن ندارید.  (باخنده)

فاهریه: منظور از یكی از بهترین بازیگران تركیه، حتما من هستم دیگر؟!

بوراك: بله، دقیقا همینطور است، همسر عزیزم.

زندگی بدون عشق

بوراك: به نظرم زندگی بدون عشق، زندگی پوچ و خسته‌كننده‌ای است. این عشق می‌تواند عشق بین مادر و فرزند باشد یا عشق میان خواهر و برادر و صرفا منظورم عشق بین زن و شوهر نیست. به نظرم هر انسانی لازم دارد كه در زندگی عاشق دیگران باشد و حداقل اطرافیان و خانواده خود را عاشقانه دوست داشته باشد. زندگی بدون عشق واقعا یك زندگی نابودشده است.

فاهریه: در این زمینه كاملا با بوراك موافقم و فكر می‌كنم عشق یكی از مسائل حیاتی در زندگی انسان‌هاست. حتی به نظرم انسان می‌تواند عاشق طبیعت یا عاشق شغلش باشد و همین عشق می‌تواند برای انسان هدف و انگیزه ایجاد كند. اصولا شما وقتی در زندگی به چیزی عشق نورزید، پس هیچ هدفی نخواهید داشت و انگیزه‌ای ندارید كه به‌خاطر آن تلاش كنید.

اختلاف سنی نزدیك

فاهریه: یكی از دوستانم چندوقت پیش به من گفت كاشكی همسری را برای خودت انتخاب می‌كردی كه اختلاف سنی بیشتری با تو داشت. برایم عجیب بود چون هرگز به این موضوع فكر نكرده بودم. من و بوراك حدود 2 سال اختلاف سنی داریم و برایم این رقم هرگز مهم نبوده و نیست. اصلا چرا باید اختلاف سنی بین زن و شوهر تا این اندازه مهم باشد كه بعضی‌ها به آن فكر می‌كنند.

 

بوراك: به نظرم مهم این است كه زن و شوهر با هم تعامل و تفاهم داشته باشند كه خوشبختانه ما داریم. اتفاقا من هم بارها این موضوع را دیده‌ام. من از فاهریه 2سال بزرگتر هستم ولی رفتار و تفكرات فاهریه طوری است كه واقعا حس می‌كنم گاهی اوست كه از من بزرگتر است.

فاهریه: به دلیل اینكه عقل و هوش من رشد بیشتری داشته است. (باخنده)

بوراك: دقیقا همینطور است و من خودم به این موضوع اعتراف می‌كنم.

تفریحی به نام شهربازی

بوراك: ما تفریحات مشترك زیادی داریم چون علایق مشترك زیادی داریم. از فیلم دیدن و ورزش كردن گرفته تا مسافرت و خرید كردن. ولی شاید جالب‌ترین تفریح مشترك ما رفتن به شهربازی باشد. (باخنده)

فاهریه: چرا می‌خندی؟! این هم یكجور تفریح است، اتفاقا تفریح سالم و ساده‌ای هم محسوب می‌شود و در دسترس همه مردم است. من از كودكی عاشق شهربازی بودم و هنوز هم هستم. شهربازی برایم یك حس نوستالوژی عجیبی دارد و هرگاه به شهربازی می‌روم، انگار به دوران كودكی‌ام سفر كرده‌ام و واقعا لذت می‌برم.

بیشتر بدانید : 10 سریال معروف ترکیه ای: از فاطما گل تا حریم سلطان

بیشتر بدانید : بهترین بازیگران زن ترکیه در سال 2018+ تصاویر

بیشتر بدانید : افتخاری برای فاطما گل !

بیشتر بدانید : ماجرای افسردگی بازیگر خرم سلطان!!!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : مجله زندگی ایده آل