آیا میدانستید این بازیگر سرشناس کارمند بانک مرکزی است! عکس
شاید برایتان جالب باشد که بدانید حسین یاری بازیگر باتجربه کشورمان یکی از کارمندان بانک مرکزی می باشد!

شغل دوم حسین یاری

حسین یاری بازیگر باتجربه سینمای ایران که امسال دو فیلم 'مزارشریف' و 'پدر آن دیگری' را روی پرده داشت از جمله هنرمندانی است که سعی کرده در کنار کار هنر، شغل دوم خود را هم داشته باشد.

حسین یاری که کارمند رسمی بانک مرکزی است در تازه ترین گفتگوی خود از دلایل حفظ شغل کارمندی بانک در کنار بازیگری سخن گفته است.

با چنگ و دندان کار در بانک را نگه داشتم

یاری می گوید: من با چنگ‌ودندان کار در بانک را نگه داشتم. چون ما به‌لحاظ صنفی{در بازیگری} حمایت نمی‌شویم. افرادی را دیدم که در حرفه بازیگری بودند ولي امنیت شغلی نداشتند. می‌دانم که سینما امنیت اقتصادی ندارد. طبیعی است که به‌عنوان بازیگر حرفه‌ای تلاش کنم شغلم را در بانک حفظ کنم.

حسین یاری بازیگر کشورمان

حسین یاری بازیگر کشورمان


با مکافات مرخصی بدون‌حقوق می‌گرفتم!

این بازیگر درباره دردسرهایی که برای ایفای نقش در سینما داشته بیان می دارد: با مکافات مرخصی بدون‌حقوق می‌گرفتم! این اواخر دیگر مأمور به تلویزیون شدم. ولی با چنگ‌ودندان شغلم را حفظ کردم. چون می‌دانستم هیچ‌جا از من حمایت نخواهد شد.


همکارانم که در مقام استادی هستند، ‌متأسفانه حتی بیمه هم ندارند

وی ادامه می دهد: همکارانم که در مقام استادی هستند، ‌متأسفانه حتی بیمه هم ندارند! عقل سلیم می‌گوید به فکر آینده باشم. نمی‌توانم برای علایق شخصی‌ام، با آینده خودم و خانواده‌ام بازی کنم. اگر من عاشق سینما هستم چرا خانواده‌ام باید در سختی بیفتند؟ شرط انصاف این است که ابتدایی‌ترین امکانات را برای خانواده‌ام فراهم کنم. ما نمی‌توانیم در خلأ زندگی کنیم.


باید به آرمانها وفادار بود و تلاش کرد

بازیگر 'سعادت آباد' و 'اقلیما' خاطرنشان می سازد: همیشه گفته‌ام اگر انسان آرمان‌طلب باشد و واقعیت را در نظر نگیرد به شخص متوهمی تبدیل می‌شود. شما در صورتی آرمان‌گرا هستید که جایی را برای واقعیت در نظر بگیرید. نمی‌توانید چشمتان را روی واقعیت ببندید و به ایده‌آ‌ل‌‌ها فکر کنید و آرمانگرا باشید. می‌توانید به آرمان‌ها وفادار بمانید و تلاش هم بکنید. اما واقعیت را هم در نظر بگیرید...

حسین یاری در ۱۶ دی ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. یاری بازیگری را از تئاتر و در سال ۱۳۶۰ آغاز کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mashreghnews.ir