خاطره جالب رضا کیانیان از آشنایی با حاتمی کیا
رضا کیانیان به بیان خاطراتی جالب از آشنایی اش با ابراهیم حاتمی کیا و حضور در فیلم آژانس شیشه ای پرداخت.

ماجرای آشنایی رضا کیانیان و ابراهیم حاتمی کیا

رضا کیانیان یکی از تجربه گراترین بازیگران ایرانی که این روزها درام عاشقانه “کفشهایم کو؟”ی کیومرث پوراحمد را روی پرده دارد ایفای یک کاراکتر ویژه در کارنامه اش دارد؛ سلحشور در “آژانس شیشه ای”.
جالب است که بعد از گذشت حدود دو دهه از تولید “آژانس شیشه ای” کیانیان که در این فیلم علاوه بر بازیگری، بازیگردان هم بود به تازگی در گفتگویی با “سینما” اعتراف کرده به اینکه حاتمی کیا در ابتدا مخالف حضور وی در “آژانس شیشه ای” بوده!

کیانیان می گوید: تا قبل از “آژانس شیشه ای” آن قدرها در سینما معروف نبودم. آتیلا پسیانی همیشه در گروه حاتمی کیا برای انتخاب بازیگر و بازیگردانی حضور داشت ولی آن سال قرار بود یکی از تئاترهایش را به یک کشور خارجی ببرد و نمی توانست با “آژانس شیشه ای” همراهی کند و حاتمی کیا به او گفته بود یکی را جای خودش بگذارد.
وی ادامه می دهد: پسیانی فکرهایش را کرد و من را به حاتمی کیا معرفی کرد. حاتمی کیا مرا نشناخته بود و وقتی با راهنمایی های پسیانی شناخت، مخالفت کرده بود و گفته بود: «او را نمیخواهد بیاوری، او فیلسوف است. حوصله بحث ندارم که او یک سری بحث کند و من هم جوابش را بدهم.»

کیانیان در توجیه مخالفت حاتمی کیا می افزاید: حاتمی کیا مرا از روی مقالاتم شناخته بود و آتیلا هم در برابر منکر {ادعای وی مبنی بر فیلسوف بازی من} شده بود و گفته بود: «کیانیان این شکلی نیست. من سالهاست که با او رفیق هستم و بعد از آن حاتمی کیا قبول کرده بود که من بروم.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir