کارگردان فیلم گشت ارشاد2 و مواجهه با قانون نانوشته ای برای دیده نشدن !
سعید سهیلی در گفت و گویی درباره ی دلایل عدم حضور فیلم گشت ارشاد 2 در جشنواره فجر سخن گفت.

گفت و گو سعید سهیلی کاگردان فیلم گشت ارشاد2

دیروز اولین تیزر فیلم سینمایی «گشت 2» (گشت ارشاد 2) منتشر شد. در این فیلم همچون قسمت اول حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند.

سعید سهیلی کارگردان فیلم سینمایی «گشت 2» درباره سکانس‌های باقی مانده از این فیلم می‌گوید :
سکانس پایانی این فیلم همچنان فیلمبرداری نشده و در روزهای منتهی تا جشنواره فجر، این سکانس باید با حضور بازیگران اصلی فیلم جلوی دوربین برود. این کارگردان همچنین تاکید می‌کند که فیلم «گشت 2» را برای دریافت جایزه و یا سیمرغ به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نفرستاده و فقط قصد دارد با این فیلم به رونق جشنواره فجر کمک کند.

بازیگران گشت ارشاد2

بازیگران گشت ارشاد2

سهیلی در ده سال گذشته، کمدی‌هایی همچون «چار چنگولی»، «ازدواج در وقت اضافه» و «گشت ارشاد» را جلوی دوربین برده است.

این کارگردان معتقد است که جشنواره فجر در سال‌های گذشته بسیاری از فیلم‌های طنز را نادیده گرفته است:
«من می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که سعید آقاخانی سال‌های متمادی در فیلم‌های طنز به ایفای نقش پرداخت و هیچ جایزه‌ای را دریافت نکرد. اما زمانی که برای اولین بار در یک فیلم جدی و تلخ بازی کرد، به او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد اهدا شد. یا علیرضا خمسه این همه سال در فیلم‌های کمدی و طنز بازی کرد و هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد، اما زمانی که در فیلم «بیست» عبدالرضا کاهانی بازی کرد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد. به نظر من یک قانون نانوشته در اذهان مردم و سینماگران به وجود دارد که طراحی صحنه، فیلمبرداری و بازی‌های فیلم‌های طنز دیده نشود.»

کارگردان «شب برهنه» ادامه می‌دهد:
« خنداندن تماشاچی از ترساندن یا غمگین کردن مخاطب در نقش‌های جدی به مراتب کار بسیار سخت تری است، اما متاسفانه طبق همان قانون نانوشته، تنها بازی بازیگرانی که در فیلم‌های جدی و تلخ بازی می کنند، دیده می‌شود.»

 چرا فیلم «گشت2» را به جشنواره فیلم فجر ارسال کرده است؟
« ما فیلم «گشت 2» را برای دریافت سیمرغ یا جایزه به جشنواره فجر ارسال نکردیم، جشنواره فجر، متعلق به تمام سینمای ایران است و ما برای کمک به رونق جشنواره فیلم را راهی این رویداد سینمایی کردیم و انتظار هم نداریم داوران جشنواره به این فیلم، سیمرغ بدهند.» 

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع:icinema.ir