واکنش تند طناز طباطبایی به پایین کشیده شدن ویلایی ها از پرده سینما
بازیگر فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» معتقد است در زمان اکران هم مثل جشنواره فجر به فیلم‌شان کم توجهی شده است.

طناز طباطبایی: اصلا عادلانه نبود!

در حالی‌که امروز تهیه‌کننده و پخش‌کننده «ویلایی‌ها» اعلام کردند در اعتراض به شرایط اکران این فیلم، آن را از پرده پایین خواهند کشید، طناز طباطبایی هم از زمان، تعداد سالن‌های سینما و سانس‌های نمایش «ویلایی‌ها» انتقاد کرد.

با این‌که در یکى دو هفته گذشته بحث بر سر ادامه اکران فیلم «ویلایى‌ها» تا پایان ماه رمضان در محافل مختلف سینمایى مطرح شده بود، امروز شوراى صنفى نمایش در اطلاعیه‌اى ادامه اکران این فیلم را منوط به موافقت صاحبان فیلم بعدى یعنى «رگ خواب» اعلام و ساعتی بعد تایید کرد که اکران «ویلایی‌ها» تنها تا شب‌های قدر در سینمای سرگروه ادامه می‌یابد.

در همین ارتباط، طناز طباطبایی، بازیگر «ویلایی‌ها» در گفتگو یی، شرایط اکران این فیلم را از ابتدا ناعادلانه خواند و گفت:
«علاوه بر اینکه در جشنواره فیلم فجر در حق فیلم ما کم لطفی شد و با آن سلیقه‌ای برخورد کردند، متاسفانه در زمان اکران هم میزان زیادی از کم لطفی و کم توجهی به فیلم ما شد. ویلایی‌ها با اکران محدودی روی پرده سینماها رفت و در سانس‌هایی اکران شد که شرایط خوبی برای سینما رفتن نبود. فیلم ما همزمان با امتحانات و انتخابات و ماه رمضان و … اکران شد و این شرایط اصلا عادلانه نبود. برای اکران فیلم ما فرصت‌های بهتری بود که به فیلم ما تعلق نگرفت.»

این بازیگر در ادامه توضیح داد:
«با وجود تمام این شرایط که ما را از یک گیشه خوب محروم می‌کند، سانس‌های ما نیز در زمان اکران دچار مشکل شدند، یعنی «ویلایی‌ها» در سانس‌هایی نمایش داده شد که کمترین میزان مخاطب را دارد و این مسئله نهایت کم توجهی و کم لطفی بود که می‌توانستند در حق فیلم ما بکنند. ما ابتدای اکران ۱۲ سینما و هر سینما سه سانس داشتیم که واقعا این تعداد سانس و سینما جای تعجب دارد.»

او درباره لزوم ایجاد شرایط یکسان برای اکران فیلم‌های دیگر ژانرها در برابر آثار کمدی گفت:
«این شرایط اکران برای فیلم‌های کمدی به این صورت نیست و اوضاع برای آنها ظاهرا بهتر است در صورتی‌که آن‌ها فیلم‌هایی نیستند که روند سینمای ما را رشد دهند یا تعیین کننده باشند. به صرف اینکه کمدی‌ها، فیلم‌های بفروشی هستند، شرایطی که برای اکران و سانس‌های نمایش‌شان در نظر گرفته می‌شود، باعث می‌شود که فروش خوبی داشته باشند.من تجربه شرایط بد اکران را سر فیلم «خشم و هیاهو» هم داشتم. اکران این فیلم همزمان با «ابد و یک روز» بود که ۲۷ سالن داشت و تعداد سانس‌های آن هم خیلی بیشتر بود ولی ما برای «خشم و هیاهو» ۱۱ سینما داشتیم با سانس‌های محدودتر. «ابد و یک روز» فیلم بسیار خوبی بود ولی بحث من سر شرایط عادلانه برای اکران فیلم‌هاست.»

او در پایان نیز درباره لزوم ساخت فیلم‌های کمدی در سینمای ایران گفت:
«مشکل دیگری که وجود دارد این است که چون فیلم‌های کمدی از دسته «نهنگ عنبر» یا «گشت ارشاد» به‌خاطر شرایط ویژه‌شان مخاطب بیشتری جذب می‌کنند، در سال های آینده این فیلم‌ها به اشتباه تعیین کننده روند سینما کشور می‌شوند و این مسئله به ضرر سینمای ماست. ما باید در کنار فیلم‌هایی از دسته «ویلایی‌ها» قطعا «نهنگ عنبر» و «گشت ارشاد» هم داشته باشیم اما به میزان مساوی. شرایط اکران هم باید همه فیلم‌ها یکسان باشد و با وجود شرایط برابر است که می‌توان میزان استقبال مخاطب را ارزیابی کرد.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir