دفاع کیومرث پوراحمد و علی قائم مقامی از ویلایی ها!
كيومرث پوراحمد كارگردان سينما و علي قائم مقامي تهيه كننده در يادداشتي از ويژگي هاي ويلايي ها گفتند و اين اثر را ارزشمند و متحول كننده سينماي دفاع مقدس دانستند.

مسئولین پشتیبانی از فیلم­های دفاع مقدس خودشان را مبصر این گونه­ سینما می­‌دانند!

« سینمای دفاع مقدس سال هاست دچار رخوت و رکود شده و به نظر ما یکی از مهمترین دلایل این رکود ناشی از آن است که  اکثر مسئولین نهادهای  پشتیبانی از فیلم­های دفاع مقدس خودشان را مبصر این گونه­ سینما می­‌دانند و فکر می­‌کنند همه فیلمسازان، باید جنگ را آن گونه ببینند که آن­ها می‌­ببینند و برای نگاه­‌ها و تفکرات مستقل ارزش  قائل نیستند و آن­ها را برنمی‌تابند. اما در میانۀ  این رکود و رخوت گاه آثاری متجلی می‌­شود که این عرصه­ بی‌رونق را رونق می­‌بخشد و به آن حیثیت و ارزشی والا می‌­دهد که البته سرچشمه­ این تجلی­های گهگاه ذهن خلاق یک فیلمساز و تشخیص هوشمندانۀ یک تهیه‌کننده است نه احتمالا حمایت آن مبصران پرشمار.

ویلایی­‌ها یکی از آن معدود آثار ارزشمند و متحول کننده­  سینمای دفاع مقدس است. فیلمی به غایت ساده و روان با ساختاری محکم و به شدت تأثیرگذار .  ویلایی‌­ها قصه­ شیرزنانی را به تصویر می­‌کشد که تاکنون به آن­ها پرداخته نشده و این بکر بودن شخصیت و مضمون خود یکی دیگر از ارزش­‌های والای این اثر جذاب و دلپذیر است. باید هنرمندی مثل خانم منیر قیدی پا  به عرصه­  فیلمسازی بگذارد تا درک کنیم که در حوزه دفاع مقدس هنوز انبوهی قصه­‌های ناگفته و نادیده وجود دارد. یک بار دیگر به سعید ملکان بابت قدرت تشخیص منحصر به فردش تبریک می­‌گوییم و ورود خانم  منیر قیدی را به سینمای ملی ارج می‌­نهیم. خسته نباشید.

 کیومرث پوراحمد - علی قائم مقامی  »

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tasnimnews.com