حرکت زیبا و انسان دوستانه لئوناردو دی کاپریو
بعد از ساندرا بولاک، بازیگر برنده اسکار «بازگشته» جدیدترین چهره شاخص هالیوود شده که به آسیب‌دیدگان توفان سهمگین هاروی از طریق بنیادش کمک مالی می‌کند.

کمک یک میلیون دلاری لئوناردو دی‌کاپریو به قربانیان توفان

لئوناردو دی‌کاپریو تبدیل به جدیدترین سلبریتی شده که به قربانیان تگزاسی توفان هاروی کمک مالی می‌کند.

بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو یک میلیون دلار به عنوان کمک مالی اولیه به «بنیاد بازیابی هاروی یونایتد وِی» که به تازگی تاسیس شده اهدا کرده است. یونایتد وِی وُرلدواید که بزرگترین سازمان غیرانتفاعی در جهان است که سرمایه آن به طور خصوصی تامین می‌شود، روز جمعه اعلام کرد که تمام پول‌های اهداشده به بنیاد بازیابی هاروی مستقیما برای کمک به قربانیان توفان هاروی اختصاص داده خواهد شد. این سازمان گفت انتظار دارد کارش در این زمینه تا سال‌ها ادامه پیدا کند.

برایان گالاگر رییس و مدیر عامل یونایتد وی ورلدواید در بیانیه‌ای گفت:
«ما به شدت از بخشندگی لئوناردو دی‌کاپریو و بنیادش تشکر می‌کنیم. پاسخ دادن به توفان هاروی نیازمند بهترین‌های ماست و این هدیه دقیقا همین را به نمایش می‌گذارد.»

بنیاد لئوناردو دی‌کاپریو در گذشته هم کمک مالی به قربانیان فجایای طبیعی کرده و در سونامی اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴، زلزله هاییتی در سال ۲۰۱۰ و توفان سندی در سال ۲۰۱۲ فعال بوده است.

تری تامینن، مدیر عامل این بنیاد گفت:
«امیدواریم دیگران هم جلو بیایند و از یونایتد وی و دیگر سازمان‌ها حمایت کنند.»

از دیگر سلبریتی‌هایی که اخیرا به تلاش‌های امدادی برای قربانیان توفان هاروی کمک مالی کرده‌اند می‌توان به شاندی کوبمز ملقب به دی‌دی، روبی رُز، ریچل ری، الن دجنرس و فال‌آوت‌بوی اشاره کرد. ساندرا بولاک هم اخیرا یک میلیون دلار به سلیب سرخ آمریکا برای امدادرسانی به قربانیان این توفان کمک کرد.

در حال حاضر حداقل ۳۸ نفر در اثر این توفان جان خود را از دست داده‌اند. انتظار می‌رود توفان هاروی امروز به میسیسیپی برسد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com