زندگینامه و تصاویری از طراحی های باب گیونز خالق انیمشین های ماندگار
باب گیونز با نام کامل Robert Herman Givens خالق برخی از انیمیشن‌های مطرح دنیا در ۹۹ سالگی درگذشت.  شخصیت‌هایی چون تام و جری، دافی داک، سفید برفی و هفت‌ کوتوله و... از آفریده‌های او هستند.

از خرگوش وحشی تا باگز بانی ... باب گیونز

رابرت هرمان گیونز انیماتور امریکایی, طراح شخصیت های کارتونی و هنرمندی خلاق بود. او با استودیوهای انیمیشنی مانند, والت دیزنی, برادران وارنر و ...همکاری نمود. باب گیونز پس از پایان دوره دبیرستان کار انیمیشن با کمپانی والت‌دیزنی را آغاز کرد و پس از آن به کمپانی برادران وارنر پیوست. گیونز همچنین مهارت‌ بسیاری در ساخت تبلیغات تلویزیونی داشت.
او فعالیت هنری اش را از اوایل دهه 1930 آغاز نمود و تا سال 2000 از هنرمندان غعال در این عرصه بود و کاراکترهای ماندگاری را خلق نمود.او پس از پیوستن به کمپانی والت دیزنی, چند فیلم انیمیشنی کوتاه از جملله دونالد داک را ساخت.

دونالد داک

دونالد داک

و پس از آن اولین فیلم بلند خود را تولید کرد: سفید برفی و هفت کوتوله

کارتون سفید برفی و هفت کوتوله

کارتون سفید برفی و هفت کوتوله

پس از آن به شرکت برادران وارنر پیوست و به آن ها پیشنهاد داد تا کاراکتر خرگوش وحشی را که پیش از ان توسط بن هاردویوی مدیر و طراح شخصیت چارلز تورسون طراحی شده بود, دوباره طراحی نماید. که در نهایت تغییراتی که در این کاراکتر ایجاد شد باعث خلق کاراکتر باگز بانی گردید.

مراحل تبدیل خرگوش وحشی به باگز بانی

مراحل تبدیل خرگوش وحشی به باگز بانی

طراحی کاراکتر باگز بانی توسط باب گیونز

طراحی کاراکتر باگز بانی توسط باب گیونز

باب گیونز خالق باگز بانی

باب گیونز خالق باگز بانی

او در خلال جنگ جهانی دوم کاراکتر اسب نظامی را خلق کرد. گیونز در طول شش دهه فعالیت کارکترهای "دافی‌داک"، "تام و جری"، "باگز‌بانی"، " گارفیلد و دوستان" و " سفید برفی و هفت‌ کوتوله" و ... را خلق کرد که هر کدام از موفق‌ترین انیمشین‌های مطرح دنیا به حساب می‌آیند.

دافی داک

دافی داک

خبر درگذشت باب گیونز را دخترش، ماریانا ۱۰ روز پس از روز درگذشت او به رسانه‌ها اعلام کرده و گفته است:
«پدرم به خاطر بیماری ریوی و نارسایی حد تنفسی در  ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷ / ۲۳ آذر ۱۳۹۶ در سن ۹۹ سالگی در باربانک کالیفرنیا درگذشت.»


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ