پاسخ هدیه تهرانی به یادداشت اصغر فرهادی برای اعتراضات اخیر مردم + عکس
هدیه تهرانی در پستی در صفحه شخصی خود نسبت به یادداشت اصغر فرهادی برای اعتراض کنندگان و حوادث اخیر واکنش نشان داد.

هر چه بگوئیم آن چیزی نیست که می خواهیم

هدیه تهرانی نوشت:

بله آقای فرهادی ! این روزها که هیچ، در باقی روزهای قبل نیز، ما با احساسات و اندیشه های متفاوتی دچار چالش بودیم و ‌هستیم ... اینکه در انبوه فقدان‌ها، نمی دانیم چه بگوییم، چه بنویسیم و چه کنیم. مثل شما هر چه بگوئیم آن چیزی نیست که می خواهیم ،و چند روز بعد هم باز آن چیز نیست ، انبوه درد و فقدان فزاینده‌ای که نه فقط ما بلکه دنیا در این دوران دچارآن است و در این میان ما در زیر فشار تاثیرات دنیا و فقدانهای خودمان و به جبر مکان و زمانمان دست و پا میزنیم ، فقدان آب، هوا، نان، کار، فرهنگ، اندیشه سالم، راستی، درستی، صلح، امنیت و آرامش. انبوه درد و نا امیدی برای دست یافتن به حداقل‌های زیستنی که هر انسانی لایق آن است، نه فقط خواص و از ما بهتران .

هیچ کس نمیدانست چه بگوید و چه کند جز تحمل در خویشتن خویش و یا خود را به خواب زدن و امید به فردا داشتن، تا اینکه فریادها ی درون به بیرون و به کوچه‌ها کشیده شد. آقای فرهادی اینکه «چرا به کوچه کشیده شد؟» سوال است، نه اینکه این مهم را فراموش کنیم و برای آرامش خودمان به این تحلیل برسیم که مردم برای پرسش به کوچه آمدند تا پاسخی دریافت کنند !
نه آقای فرهادی ، به گمانم مسئله جسارت سوال پرسیدن نیست ! مسئله پاسخ به پرسش‌ها نیست !

درد مردم چرائی نیست، چرائی فقر ، بیکاری و بیماری، درمان، دارو و تامین اجتماعی و بیمه، کمبود امکانات برای معلولان ، جانبازان، درد وجود بچه‌های کار، بچه‌های بی سرپرست ، زنان بی سرپرست، گور خوابی ، فروش اعضای بدن، مشکلات زنان سرپرست خانواده، فارغ التحصیلان بی کار، کارگران و کارمندان و دستمزدهای ناچیز، وام و بهره های کلان ، مصائب کشاورزان، بی خانمانی، بدبختی‌های حاصل از سیل و زلزله و چادر نشانی ، انواع آلودگی ، اعتیاد ، فساد و فحشا ، سرنوشت کودکان ، ناامیدی و رنج مردان و تبعیض علیه زنان، سرگردانی نخبگان گمنام ، سرخی صورت اکثریت هنرمندان از سیلی خودشان ، زندانیان زن و مرد دربند به خاطر فقر ، نابودی جنگل ها ، دریاچه ها ، تالاب ها ، ریز گرد ها ، مرگ طبیعت و انقراض جانداران و آدم‌ها و بیش و بیش‌ ...
نه آقای فرهادی مردم چرایی این درد ها و ناهنجاریها را می دانند و به دنبال پاسخ به پرسش هایشان فریاد نمی زنند... مردم دردشان را فریاد می‌زنند و فقط زندگی ، خوبی ، صلح ، آرامش و آزادی می خواهند ، حق تنفس بدون درد بدون خون بدون خشم ، مردم چرائی داغ مادران ایران را می دانند و سرزمین مادری داغدارمان را میشناسند !
تسلیت و امید به آرامش مردم، خانواده و مادران داغدار حوادث غم انگیز ودردهای همگانی

اینستاگرام هدیه تهرانی

اینستاگرام هدیه تهرانی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اصغر فرهادی بالاخره سکوتش را در مقابل اعتراضات اخیر مردم شکست


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: صفحه شخصی هدیه تهرانی