بیوگرافی امیلیا کلارک + عکس های متنوع از امیلیا کلارک
امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک (به انگلیسی: Emilia Isabelle Euphemia Rose Clarke) (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶)، بازیگر اهل انگلیس است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم بازی تاج و تخت شناخته می شود.

زندگی نامه امیلیا کلارک ستاره سریال گیم آو ترونز

امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک (به انگلیسی: Emilia Isabelle Euphemia Rose Clarke) (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶)، بازیگر انگلیسی است که بیشتر برای ایفای نقش دنریس تارگرین در مجموعه تلویزیونی فانتزی قرون وسطایی بازی تاج‌وتخت که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود، شناخته شده‌ است.

بیشتر بدانید : چرا امیلیا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پیش رفت؟! + عکس در بیمارستان

امیلیا کلارک در گیم آو ترونز
امیلیا کلارک در گیم آو ترونز

سال های کودکی و نوجوانی امیلیا کلارک

امیلیا کلارک در تاریخ ۲۳ اکتبر سال ۱۹۸۶ در لندن، انگلستان متولد شد و در برکشر بزرگ شد. پدرش یک مهندس صدا در تئاتر بود، و مادرش یک تاجر، و برادر کوچکتر او نیز در حال مطالعه سیاست است. او پس از دیدن اجرای موزیکال نمایش در قایق ‏(en)‏ که پدرش طراح و مهندس صدای آن بود وارد حرفهٔ بازیگری شد. کلارک تحصیل کردهٔ مدرسه رای سنت آنتونی ‏(en)‏ می‌باشد. وی آموزش متوسطه خودش را در آکسفورد ادامه داد و در ادامه توانست مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از سنت ادوارد آکسفورد ‏(en)‏ دریافت کند. او در همان زمان توانست در دو نمایشنامه مشارکت داشته باشد.

امیلیا کلارک
امیلیا کلارک

آغاز زندگی حرفه ای امیلیا کلارک

کلارک اولین نقش خود در تئاتر را در سنت ادواردز و مرکز درام لندن در سال ۲۰۰۹ شروع کرد و در تلویزیون نیز در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی دکترها بازی کرده، و در سال ۲۰۱۰ در فیلم حمله تریاسی ‏(en)‏ ایفای نقش نمود. مدت کوتاهی پس از آن، او برای بازی در مجموعه تلویزیونی بازی تاج‌وتخت انتخاب شد. در سال ۲۰۱۱، او جایزه Ewwy را به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال درام برای نقش خود به عنوان دنریس تارگرین را به دست آورد.

امیلیا کلارک و کیت هرینگتون
امیلیا کلارک و کیت هرینگتون

در سال ۲۰۱۲، کلارک در فیلم Spike Island ظاهر شد. وی اولین گام خود را در صحنه برادوی در مارس/آوریل ۲۰۱۳ با اجرای یکی از نقش‌های نخست در صبحانه در تیفانی برداشت. امیلیا کلارک در فیلم دوم هِمینگوِی ‏(en)‏ در کنار جود لا ایفای نقش می‌کند. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ماه سپتامبر اکران شد. کلارک در فیلم "نابودگر: پیدایش" به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی در نقش سارا کانر ایفای نقش کرده است. از جمله آخرین کارهای او می‌توان به من پیش از تو اشاره کرد.

عکس امیلیا کلارک
عکس امیلیا کلارک

زندگی خصوصی املیا کلارک

در سال ۲۰۱۲ کلارک با ست مک‌فارلن کمدین و فیلمساز رابطه‌ای را آغاز می‌نماید که تنها ۶ ماه دوام می‌یابد با این احوال و پس از این جدایی آنها همچنان دوستان نزدیکی باقی ماندند. از اکتبر ۲۰۱۵ میلادی، کلارک در منطقه همپستید لندن ساکن است. در سال ۲۰۱۶ نیز یک خانهٔ جدید را در ونیز بیچ لس‌آنجلس خریداری نمود.

امیلیا کلارک در گیم آو ترونز
امیلیا کلارک در گیم آو ترونز

عناوین و افتخارات امیلیا کلارک

در سال ۲۰۱۴ او توسط خوانندگان مجله آسک‌مَن ‏(en)‏ (از مرد بپرس) با عنوان جذاب ترین زن جهان شناخته شد.
همچنین در سال ۲۰۱۵ نیز به عنوان شهوت‌انگیز ترین زن زندهٔ جهان توسط مجله اسکوایر ‏(en)‏ انتخاب گردید.

امیلیا کلارک و کیت هرینگتون
امیلیا کلارک و کیت هرینگتون

در سال ۲۰۱۷ میلادی و به مناسبت سالروز جهانی و بین‌المللی زنان، سرمقاله‌ای از کلارک در مورد فمنیسم مدرن و تشویق برابری جنسیتی در هاف‌پست انگلستان چاپ گردید.

امیلی کلارک در نسخه ۱۳ ژولای سال ۲۰۱۷ رولینگ استون به عنوان تصویر برگزیده صفحهٔ نخست انتخاب گردید. در مصاحبهٔ داخلی همان شماره وی اعلام کرد که در ۱۰ ژولای ۲۰۱۶ پدرش را به دلیل سرطان از دست داده است.

امیلیا کلارک
امیلیا کلارک

او جایزه Ewwy را به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال درام برای نقش خود به عنوان دنریس تارگرین را به دست آورد.

 

بیشتر بدانید : امیلیا کلارک در کنار نامزد جدیدش + عکس و جزئیات رابطه

بیشتر بدانید : امیلیا کلارک با معشوقه اش در آخرین کریسمس + عکس

بیشتر بدانید : جراحی مغزی خطرناک امیلیا کلارک و تاثیر آن در مقابله با کرونا + عکس

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ