زمانی که اسکار به زوج های هالیوود روی خوش نشان داد
در طول تاریخ ۹۰ ساله جوایز سینمایی اسکار، شش زوج توانسته‌اند به طور همزمان و در یک سال در این رویداد سینمایی نامزد جایزه شوند.

اسکار کدام زوج ها را همزمان نامزد کرد ؟

گری اُلدمن و لسلی منویل

از اتفافات جالب جوایز اسکار امسال، نامزد شدن همزمان «گری اُلدمن» و همسر سابقش «لسلی منویل» در شاخه بازیگری است؛ این دو که برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شده‌اند در سال ۱۹۸۷ ازدواج و در سال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند.

گری اُلدمن و لسلی منویل

گری اُلدمن و لسلی منویل

«گری اُلدمن» امسال برای بازی در نقش «وینستون چرچیل» در فیلم «تاریک‌ترین ساعت» شانس اصلی شاخه بهترین بازیگر مرد محسوب می‌شود و «لسلی منویل» بازیگر با سابقه تئاتر نیز با نقش آفرینی در فیلم «ماجرای فانتوم» برای کسب اسکار بازیگری نقش مکمل زن رقابت می‌کند.

«ملویل» در گفتگویی درباره نامزد شدن همزمان با «گری اُلدمن»گفت:
ما با هم در ارتباط هستیم و زمانی که فیلم‌های یکدیگر را می بینیم با هم تماس میگیریم. تنها به دلیل این که از کسی جدا شده‌اید به این معنا نیست که از او متنفرید.

پل نیومن و جوآن وودوارد

«پل نیومن» و «جوآن وودوارد» در طول ۵۰ سال زندگی مشترکشان که تا زمان مرگ «نیومن» در سال ۲۰۰۸ به طول انجامید در ۱۰ فیلم در کنار یکدیگر مقابل دوربین رفتند.

پل نیومن و جوآن وودوارد

پل نیومن و جوآن وودوارد

گرچه «وودوارد» چهار نامزدی اسکار و «نیومن» ۱۰ نامزدی اسکار در کارنامه داشتند؛ تنها یک بار در سال ۱۹۶۸ برای فیلم «راشل، راشل» به طور همزمان نامزد اسکار شدند. «وودوارد» در این فیلم برای بازی در نقش یک معلم مدرسه نامزد اسکار بازیگری شد و «نیومن» تهیه‌کننده این فیلم در شاخه بهترین فیلم نامزد شد.

جنا رولندز و جان کاساوتیس

«جنا رولندز» و «جان کاساوتیس» اولین بار زمانی با هم آشنا شدند که هیچ کدام معروف نبودند و «رولندز» مشغول تست بازیگری در مدرسه سینمایی بود؛ این دو چند ماه بعد ازدواج کردند.

جنا رولندز و جان کاساوتیس

جنا رولندز و جان کاساوتیس

«کاساوتیس» که بیشتر برای بازی در فیلم «بچه رزماری» (۱۹۶۸) در نقش مقابل «میلا فارو» شناخته می‌شود، در طول دوران فعالیت خود چندین فیلم با بازی «رولندز» کارگردانی کرد اما فیلمی که نامزدی اسکار همزمان را برای این زوج به ارمغان آورد فیلم «زن تحت تاثیر» (۱۹۷۴) بود که با نامزدی «رولندز» در شاخه بازیگری و نامزدی «کاساوتیس» در شاخه کارگردانی همراه شد.

سوزان ساراندون و تیم رابینز

«سوزان ساراندون» بازیگر فیلم معروف «تلما و لوئیس» و «تیم رابینز» که بیشتر برای بازی در فیلم «رستگاری در شاوشنک» به شهرت رسیده، پیش از این که در سال ۲۰۰۹ از هم جدا شوند برای مدت ۲۳ سال زندگی مشترک داشتند.

سوزان ساراندون و تیم رابینز

سوزان ساراندون و تیم رابینز

در این مدت این دو در فیلم «راه رفتن مرد مرده» به کارگردانی «تیم رابینز» همکاری داشتند که این فیلم در جوایز اسکار سال ۱۹۹۵ در شاخه بهترین کارگردانی (تیم رابینز) و بازیگری زن (سوزان ساراندون) نامزد کسب جایزه شد.

جوئل کوئن و فرانسس مک‌دورماند

«جوئل کوئن» و «فرانسس مک‌دورماند» که در سال ۱۹۸۴ ازدواج کردند بیشتر برای فیلم «فارگو» (۱۹۹۶) شناخته شدند.

جوئل کوئن و فرانسس مک‌دورماند

جوئل کوئن و فرانسس مک‌دورماند

«مک‌دورماند» که امسال برای فیلم «سه بیلبورد» نامزد اسکار است برای بازی در فیلم «فارگو» برنده اسکار بازیگری شد و «جوئل کوئن» نیز به همراه برادرش «اتان» نامزد شاخه کارگردانی، بهترین فیلمنامه و تدوین شدند.

آنجلینا جولی و برد پیت

«آنجلینا جولی» و «برد پیت» که پس از 13 سال زندگی مشترک جدا شدند. این دو سوپراستار هالیوودی در سال ۲۰۰۹ برای دو فیلم جداگانه نامزد اسکار شدند.

آنجلینا جولی و برد پیت

آنجلینا جولی و برد پیت

«جولی» برای بازی در فیلم «بچه اشتباهی» نامزد جایزه شد و «پیت» نیز با بازی درخشان در فیلم «ماجرای عجیب بنجامین باتن» در میان نامزدهای اسکار بازیگری جای گرفت. این دو چهره در چندین فیلم از جمله «آقا و خانم اسمیت» نیز در کنار یکدیگر مقابل دوربین رفتند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir